PTinfo

Célegyenesben a PESA és a Solaris

2010. május 24. - mestska

Májusban mind a PESA, mind a Solaris nagy lépést tett annak érdekében, hogy legújabb járműveik forgalomba kerüljenek. A két, elsősorban a lengyel villamospiacon egymással versengő cég közül előbb május 12-én a PESA mutatta be legújabb kocsiját Varsóban, míg május 18-án a Solaris számára engedélyezték a forgalomban való közlekedést a hatóságok.

A PESA most bemutatott Swing fantázianevű villamosát a tavaly aláírt, 186 villamos leszállításáról szóló varsói tenderre szánt sorozat első példányaként gyártották le. Az új kocsik a jelenleg Varsóban futó PESA 120N-eknél mintegy másfél méterrel rövidebb, az utastér legfontosabb változása pedig, hogy a korábbi 2+1 üléselrendezést 1+1 konfiguráció váltotta fel. Állítólag a helyi lakosok túl szűknek találták a korábbi megoldást.

A Varsói 186 darabon kívül a Swingből 35 kerül Gdanskba, és nekünk, magyaroknak is illik megbarátkozni vele, mert Csárdás fedőnéven, de ilyen kocsik érkeznek Szegedre is.

A Tramino egyelőre akkora sikerekkel nem büszkélkedhet, mint a PESA, az azonban, hogy megszerezte az engedélyt a forgalomban való közlekedésre, az mindenképpen nagy dolog. Poznan lényegében látatlanban rendelt a sorozatból 40 darabot, hiszen a tender idején mindössze látványterveket lehetett a kocsiról látni. Az első példányt tavaly októberben mutatták be Gdanskban, azóta számtalan futásteszten esett át a járgány.


 

A tényleges sorozat első tagja azonban csak jövő nyáron érkezik meg Poznanba, a szállítás végdátuma 2012 március.

Nagy valószínűséggel tehát aki a futball eb idején érkezik Poznanba, Gdanskba, vagy Varsóba, az már utazhat az új kocsikon, a Solarisokon, és a PESA-kon egyaránt.

Az első három fotó a gazeta.pl galériájából származik (fotózta Arkadiusz Wojtasiewicz), a negyediket Krzysztof Lipnik készítette (tramwar.republika.pl), az ötödiket K. Lesińska fotózta (infotram.pl), a hatodikat finalshot83 készítette.

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr72028165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

toto92 2010.05.24. 19:33:37

PESA Csárdás. Nemzetközi prospektusokban érdekesen fog mutatni :)

A Solaris viszont bitang jól néz ki.

Lehotai · http://kosztolanyidezsoter.blog.hu 2010.05.24. 19:37:51

ezek csak tökugyanúgy néznek ki, vagy szerkezetileg is annyira hasonlóak mint mondjuk - aktuális, bár nem villamosos példával élve - az Ik V187 és a Citadell 19?

nemeza 2010.05.24. 20:34:50

Ilyen Solaris el bírnék viselni a Kiskörútra és a Budai fonódóra is.. :)

hegylako01 2010.05.24. 21:23:48

A Solaris jól néz ki. A belső is bejön nekem.
A PESA belső elrendezése nekem nem tetszik.

nemeza 2010.05.24. 21:27:32

@nemeza: Solarist (t lemaradt)

nemeza 2010.05.24. 21:28:55

@hegylako01: Nekem bejön, hogy az üléseket kiforgatták, és nem kell hegyre sem mászni. Így gondolom jobban elférnek a lábak.. (Mentek pár kört a Combinoval? :) )

Fekete Dániel . · http://csakaszepre.blog.hu 2010.05.24. 21:29:58

Nekem igen tetszenek, ezek az elforgatott ülések pedig igen jól jöttek volna...hhmmm...melyik budapesti villamoson is?

NAR 2010.05.24. 21:35:27

Ez a PESA Swing tiszta Combinonak néz ki, csak ügyesebb székekkel.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.05.24. 22:49:41

pí-í-essz-éj ... xerdösz of... sz-zígid? how the f#&k do you pronounce all these Đ#&>{?

:)

Moszkvicsslusszkulllcs 2010.05.25. 02:30:28

A 2. képen jól látható: kb. 30 centis folyosó marad a közlekedőknek az ülő utasok lábai között. Folyamatos konfliktusokat jósolok a gáncsolás után hasraeső közlekedő utasok és a letaposott cipőjüket sirató utasok között.

A villamosgyártók még mindig az útkeresés fázisában járnak. Ez a Swing egy újabb sikertelen próbálkozás.

Erre mondja a barátom, hogy "leülhetsz fiam, egyes".

MHD 2010.05.25. 09:16:33

A (PESA) befordított ülései alatti sarkot egy szebb íves átmenetettel is megoldhatták volna, ha már úgy is mindent lekerekítettek...
A kapaszkodók meg olyan magasan vannak, hogy a 165 cm-nél alacsonyabb utasoknak a levegőben fog logni a lábuk.

innovation 2010.05.25. 09:38:49

Lehetne ezekből Budapestre tesztvillamost kapni, mint buszból? :)

stepboy 2010.05.25. 19:07:02

@MHD: igen, a belógó sarkok nagyon zavaróak lesznek egy alacsonyabb ember számára, mert folyton zavarni fogja a lábát hátulról ha ráül a székre. a bal alsó széknél (a második képen) meg pont fejmagasságban van a tábla, ott még a kilátás sem lesz problémamentes.

fberci 2010.05.30. 15:39:30

A PESA belső elrendezése engem teljes mértékben a Bombardier Flexity Outlookra emlékeztet. Azon is pontosan ilyen beforgatott ülések vannak pontosan ilyen belógásokkal. Szerintetek nem?

fuad 2010.06.01. 21:21:38

Solaris kell ide! A másik designban elmaradott sajnos.