PTinfo

Tarolt a PESA Częstochowában

2010. november 18. - mestska

Egy hónappal ezelőtt a PESA-t választották ki, hogy leszállítsa a Częstochowának a hét új alacsonypadlós villamosát.  Lengyelország egyik legkisebb - ám új vonalat építő - villamosüzemének felhívására négy, szinte kizárólag lengyel pályázó jelentkezett, a már említett PESA-n kívül a Solaris, a Cegielski, valamint a Koncar-Newag konzorcium. A Cegielskit hamar kizárták a versenyből a korábbi krakkói tenderhez hasonlóan - nem rendelkezett megfelelő alacsonypadlós referenciákkal.

A mai Konstalokból álló járműpark egy része (Fotó: www.pawelkaleta.pl)

A maradék három pályázó között a sorrend végül PESA (100 pont), Newag-Koncar (84,94 pont), Solaris (83,46 pont) lett. Az értékelési szempontok között az ár 70, a műszaki paraméterek 26, az garancia időtartama 4 %-ot ért. Árban a PESA messze aláigért a többieknek, míg ők 50,3 millió zlotyiért vállalták a hét kocsi leszállítását, addig a Newag 62,98, a Solaris pedig 62,45 millió zlotyit kért volna ugyanezért. A város eredetileg valamivel 63 millió felett határozta meg a keretösszeget. (Érdekességképpen: a Cegielski ajánlata 56,59 millió zlotyi volt) Częstochowa egy villamoshoz alig több mint 500 millió forintért jut hozzá.

Az alacsony árnak a város örült, jelenleg is tárgyal a helyi regionális fejlesztési ügynökségekkel, hogy a fennmaradó összegből még egy vagy kettő villamost vehessen. A versenytársak azonban nem örültek, és meg is támadták a győztest annak alulárazott volta miatt. Elsőfokon elutasították őket, de lehetőségük van még továbbmenni, így a város sem tudta még aláírni a szállításról szóló szerződést a PESA-val.

A PESA-nak 2012 október 31-ig kell leszállítania a hét tuját, ami várhatóan a Szegedre érkező kocsikhoz hasonló kialakítású és méretű lesz. 

A garanciában van egy érdekesség: a PESA 60 hónapos jótállást vállal, míg a kocsiszekrényre és más szerkezeti részekre (egy nálam lengyelül jobban tudó lefordítaná? konstrukcję mechaniczną pudła i wózków) pedig 14 évet. Mi az oka ennek a külön kiemelt 14 évnek?

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr462455768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Division 2010.11.18. 08:47:11

Tipp: az eredeti Combinoknál előfordult repedéses sztorira gondoltak azzal a 14 évvel? Mármint, hogy garantálják, hogy az övék nem fog elrepedni.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.11.19. 13:06:15

Közben kiderült, hogy a kocsiszekrényre Szegeden is hosszabb idejű jótállás van.

premium salmon 2010.11.24. 00:09:40

Sokkal több érdekesség és tanulság van a czestochowai tender mögött. Például az, hogy egy viaduktért cserélték el a hét villamost - építés helyett gördülő állomány.

Aztán érdekes lenne tudni, a lengyelek hogy érték el az eurokratáknál, hogy nemzeti vállalat nélkül nincs szerződés – így / ezért állt össze a Koncar a Newaggal.

Írtam már, hogy a Solaris 2009 novemberében jelentette, hogy a poznani szállítás során 5 évi garanciát vállal az összes komponensre, és 14 évet a kocsiszekrényre.

Végül összehasonlításban a magyar városokkal, felelőtlenül és dilettáns módon Miskolc 2, Debrecen 3 évben korlátozta önként(!) a garancia felső határát!

Kiszámolta valaki, 18-31 villamos ingyenes javítása-karbantartása 2-3 évig mit jelent pénzben? Nos ezt a köz-pénzt dobták ki a kiváló ajánlatkérők!!!

Nem hiszek a fülemnek, szememnek! Senki sem felelős?