PTinfo

Malmö alatt vonattal: a Citytunneln

2011. január 01. - mestska

A svédek meglehetősen sokat tudnak felmutatni tömegközlekedés-fejlesztés területén 2010-ben. Csak pár a fontosabbak közül: villamostenderek és villamosvonal Stockholmban, új villamosszakasz Norrköpingben, új 250 km/h-s sebességre alkalmas vasúti szakaszok. A vasúti menetrendváltással egyidőben, december 12-én pedig átadták a talán legnagyobb szabású beruházást, a Malmö belvárosa alatt futó vasúti alagutat.

Malmö-Central új földalatti része (fotó: kalleboo)

A város alatt húzódó, a belvárost jobban, több megállóval kiszolgáló vasúti alagutat ma már számos helyen találhatunk a nagyvilágban, még Budapesten is tervbe van véve egy ilyen a Nyugati és Kelenföld vagy a Déli pályaudvar között. Malmö azonban a maga 290 ezer lakosával (ötöd-hatod akkora, mint az említett Budapest) kicsinek számít az ilyet építő városok között. (Hasonlóan Lipcséhez)

Triangeln állomás előtere (fotó: sipstar)

A vasúti alagút (helyi nevén:Citytunneln) indokoltságát a város közlekedési jelentősége kényszerítette ki. Svédország délnyugati csücskében, a dán főváros Koppenhágával átellenesen fekvő város mindig fontos elosztópontja volt a Svédországból délre, a kontinensre haladó és onnan érkező áruforgalomnak. A kapcsolat kiemelt jelentőségét jelzi, hogy 2000-ben megnyitották az Öresund-hídat, akkori áron számolva több, mint egy billió forintot beleinvesztálva a szilárd kapcsolat megteremtésébe a svéd és dán közúti és vasúti hálózat között.

A sárga az újépítésű felszíni, a piros az  alagútban haladó szakasz (forrás: wikipédia)

A vasúti kapcsolat a svéd oldalon Malmönél érte el a szárazföldet, a személyvonatok innen a várost megkerülve érték el Malmö központi fejpályaudvarát. Az átmenő vonatok esetén a fejpályaudvari jelleg nehézkessé tette az új vasúti híd kapcsolatát a fontos célpontnak számító Koppenhága irányába, a visszaforduló vonatok csökkentették az állomás kapacitását. Épp ezért az Öresund-projekt megvalósulásával párhuzamosan felmerült egy belváros alatt húzódó, a főpályaudvart az új híddal összekötő vasúti alagút kialakítása. 1995-ben el is kezdődött a vonal tervezése, az építkezés azonban végül csak öt évvel a híd átadása után, 2005-ben indult meg.

Hyllie állomás felülvilágítókkal (fotó: Anders Rorgren)


A hat kilométer hosszú alagutat, a hozzá kapcsolódó vágányépítésekkel javarészt a svéd állam finanszírozta. A valamivel több, mint 8,5 milliárd svéd koronás (2001-es áron számolva 240 milliárdos) költségvetésből hatot állt a központi kormányzat a fejlesztési szervezetein keresztül, a fennmaradó részbe Malmö egymilliárddal, Skåne megye 800 millióval, míg az EU 700 millióval szállt be. Mindenképp érdemes megemlíteni, hogy egy évvel ezelőtt a költségek újraszámolásakor kiderült, hogy majd' egy milliárddal kevesebb lesz a végső ár az eredetileg, a projekt indulásakor számoltnál. (hivatalos honlap)

Építkezés Malmö Central mellett (fotó: Wikipédia)

Az építés során igyekeztek a lehető legkevesebb kényelmetlenséget okozni a városlakóknak, az új Triangeln állomás építése ténylegesen a föld alatt történt meg, egy-egy, az állomás két végén kialakított függőleges akna segítségével. (fotó)

A Central új épületrésze (Christer Wiik, www.infrastrukturnyheter.se)

A fúrópajzzsal fúrt alagúton kívül - a térképen látható módon - új vágánykapcsolatok is születtek, a híd felől kiépültek a közvetlen vágánykapcsolatok Trelleborg és Ystad felé is. A személyforgalom három új megállóval lett gazdagabb, Malmö Central állomás mellett-alatt új felszín alatti állomás épült, a 23000 lakosú, 18 ezer munkahelynek otthont adó Triangeln negyed állomása 25 méterrel a föld alatt épült ki, míg a 7 méter mélyen fekvő, félig nyitott Hyllie feladata Malmö déli részének kiszolgálása. A két valóban új megálló, Triangeln és Hyllie közül az előbbi forgalmát becsülik nagyobbra, napi 37 ezer főre, részben átvéve a Central eddigi feladatát.

Triangeln állomás még a megnyitó előtt (fotó: Klas Andersson, www.infrastrukturnyheter.se)

A XVI. Károly Gusztáv által fél évvel az eredeti határidő előtt megnyitott alagút az első napokban nem teljesített jól, a nyitóhétfőn biztosító berendezés problémák miatt számtalan vonat késett, az irányonként és óránként közlekedő nyolc járatból.

Triangeln állomás előtere (fotó:  sipstar)

Korrekt működés esetén Koppenhága és Malmö Central között az eddigi menetidő 35 percről 33-ra csökkent, azaz a rövidebb út és az új megállók együttesen mindössze két percnyi menetidő csökkenést eredményeztek. Ugyanakkor Triangeln állomás térsége és Koppenhága között az elérés 15-25 perccel csökkent.

Vonat Triangeln állomáson (fotó: Wikipédia)

Kevesen tudják, de Svédország a malmöi vasúti alagút mellett másik két nagyvárosban is vasúti alagutat tervez építeni, Stockholmban egy éve folyik a 7,4 kilométer hosszú alagút építések előkészítése, az átadást 2017-ben tervezik, míg Göteborgban előkészítés alatt áll a város alatt futó alagút.

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr872546917

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

torró 2011.01.01. 18:30:06

És lehet a sort folytatni.Németország:4.3km hosszú híd 38mrd-nálunk a megyeri híd 2.6km hosszú 66mrd. Rohadt szemét tolvaj banda!! BUÉK.

Red Fox 2011.01.01. 18:43:10

@torró: Egy szemét dolog, hogy ennyi volt a Megyeri híd, de az alvállakozókat még mindig nem sikerült kifizetni!

szcsongor 2011.01.01. 18:46:08

@ruba: ilyen már csak azért sem történhet meg nálunk, mert ha netán kiderülne hogy maradt még pénz a kasszában a végén, akkor azt vigyorogva szétosztanák egymás között jutalom gyanánt :)

mi meg örülhetnénk, hogy végre sikerült valamit legalább a tervezett összegből megcsinálni...

is 2011.01.01. 18:53:38

@Aradebil: @torró: a másik rétje mindig zöldebb. félmondatok a posztból:

- hopp, 10 évet(!) csúszott az építés megkezdése. a 4-es metronál sincs több csúszás. ja, csak ha a posztíró kedvesen írja le a körítést, akkor fel sem tűnik, ugye?
- hopp, 6 évig építették (2005-2010). a 4-es metrot is megépítik 6 év alatt.
- hopp, ez csak 6 km. a bp-i metro (első szakasz) 7,3km és átmegy egy széles folyó alatt
- ennek 1+1 állomása van a föld alatt, a metronak 10 (annyival több kijárat, mozgólépcső, aluljáró stb.). az állomás fajlagosan drágább, mint az alagút, ezt remélem nem kell magyarázni.

ez az alagút kb. egy árban van a magyarral.

szóval nagyon mókás, de rögtön bejön: hahó, itt lehet szidni a metrot! ja, hogy az adatok nem támasztják alá? kit érdekel? hőbörgő agyar vagy-e?

kultúrpesszimista 2011.01.01. 18:54:51

SVÉDORSZÁG!!! HAHA! A VILÁG EGYIK LEGJOBB HELYE, MIRŐL BESZÉLÜNK?! MAGYARORSZÁG ELÁTKOZOTT ORSZÁG, MI SOHA NEM LESZÜNK MÉG OSZTRÁK NÍVÓN SE!!!

mestska · http://cities.blog.hu 2011.01.01. 18:59:52

@is:

nem csúszott 10 évet a megkezdése. (vagy ha valóban a négyes metróval hasonlítjuk, akkor ott kábé 1972-t kell kezdési dátumnak venni)

Kirándulás · http://www.adventures.hu 2011.01.01. 19:01:03

Ezek a pancserek nem lopnak. Utálnék ott élni...

Gera 2011.01.01. 19:04:21

Nekem ez nem tűnik olyan rohadt olcsónak. A 4es metrót a madridi metróépítésekhez érdemes hasonlítani, kb 1,5-2x annyi a miénk, ami teljesen indokolatlannak tűnik.

Anti Anyag (törölt) 2011.01.01. 19:07:45

Ugyanazok a (MUT) kukásautók is ott 30%-al olcsóbbak.

Szerintem azért mert fejlődő ország.

mestska · http://cities.blog.hu 2011.01.01. 19:17:38

inkább azt kommenteljétek a négyes metróval való összehasonlítás helyett, hogy jó dolog-e a vasúti alagút? Hogy vajon Budapestnek szüksége van-e ilyenre az említett útvonalakon?

Józanparaszt 2011.01.01. 19:25:26

@is: Csak éppen ez egy vasúti alagút és nem metró. Nagy különbség, pláne árban...

EvilHedgehog 2011.01.01. 19:25:45

És ez fúrópajzsos mély, vagy kéreg megoldás? Mert nagyon nem mindegy az árban. A 4-es metró fúrópajzsos 10 megállóval...

lifelike 2011.01.01. 19:38:27

mind tudjuk hogy lopnak és a pénzek a politikusok meg a pártok zsebébe mennek, de miért nem történik semmi? miért hagyjuk?

morden2 2011.01.01. 19:45:09

Stockholmban példaértékű a tömegközlekedés, van egy nagy központ, oda futnak be a metró vonalak, vonatok, buszok. Nálunk mi van, van 3 lerobbant pályaudvar, van egy deákterünk, a Nagy buszmegállókból meg horror eljutni némelyik pályaudvarra.

Marco Aurelio 2011.01.01. 19:47:35

Szép munka. Megcsinálhatnák nekünk az óbudai HÉV-et is alagútba a Mátyás Király úttól északra a Békásmegyeri végállomásig :)

morden2 2011.01.01. 19:51:27

Ha hírtelen ránkszakadna sok sok milliárd, és valóban szakemberek csinálnák a dolgokat ( politikust egyből bebetonozni az álomásba ha beleszól bármibe) Budapest közlekedését zseniálisan jól meg lehetne cisnálni, és szerintem nagyon jó lenne a 3 pályaudvart a föld alatt összekötni ( persze ez csak elméleti okfejtés, tisztában vagyok vele, hogy ha 10 ezer évre hibernáltatnám magam akkor se láthatnám meg ezt :D )

torró 2011.01.01. 19:52:36

" Red Fox"Hát ez az ! De nem csak ott, máshol sem ! Arról lehet olvasni mindig hogy melyik kivitelezésnél nem fizették ki az alvállalkozót,mert nálunk 100 vállalkozón megy keresztül valami.Miért kell azt megengedni hogy olyan vállalkozó nyeri meg a tendert akinek max egy valahová bejelentett irodája van és se gépparkja se emberei nincsenek? Jó,tudom, ő a csókos.Hogy rohadjon meg!! Olyan is volt az M7 építésénél az egyik város teherautósainak meg ígérték hogy ők szállíthatnak abban a körzetben. Beinvesztáltak(40 milla egy merci billencs) majd beintettek nekik.. Ja és az M6-s sivatagi alagút is megérne egy misét.Na nem pörgetem magam.

Alapvető élelmiszer 2011.01.01. 19:56:09

@is: Legalább picit néznél utána a dolgoknak, a 4-es metró 1972-ben merült föl először, az első közlekedő szerelvény 1998-ban ígérték meg 2003-as dátummal. Most már 2011-et írunk és jelenleg annyit tudunk, hogy van egy félkész alagutunk, de hogy mi fog benne járni, fogalmunk nincsen, mivel az Alstom kocsik fölött most megy a kötélhúzás. Miközben a szovjet kocsik a 40. (!!) életévükbe lépnek hamarosan, az első Ev kocsik 1970-ben álltak forgalomba.

ex-leprás 2011.01.01. 19:56:48

1, az írás alapvetően nem említi a szellemmetrót, csak a jobb felső sarokban van erre utalás, és az index címlapon fűzték bele a kiajánlóba.
2, ezzel együtt kérjük a szerzőt, hogy tartózkodjon az ilyen jellegű posztoktól, melyekben olyanokat lehet olvasni, hogy "igyekeztek a lehető legkevesebb kényelmetlenséget okozni a városlakóknak", meg "majd' egy milliárddal kevesebb lesz a végső ár"... :)))

Aradebil 2011.01.01. 19:57:08

@is:
4es metró nem csúszott legalább 10 évet?jó vicc

sanya18 2011.01.01. 20:06:08

@torró: M6-oson jártál vagy csak fényképet láttál? Mert a Földről is lehet olyan képet csinálni amin csak 1 lapos korongnak látszik...

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.01.01. 20:06:57

Fuj basszus micsoda nepek vannak.
Nem lopnak, gyorsan dolgoznak.

pitkamaki 2011.01.01. 20:07:57

Nekem az is tetszett, mikor a spanyolok 90-100 milliárd forintnyi összeget szántak 2 éve egy akkora metróra, mint a 4-es. Nálunk ez 511-re volt tervezve - akkor.
www.inforadio.hu/hir/kulfold/hir-175908
Meg mikor Amerikában kétharmad ennyiből a semmiből építettek hidat 300m magasba. Ezen se lepődik meg már senki, annyira megszoktuk, hogy itt mindent lehet meghogy itt minden fos.
index.hu/tech/2010/10/19/elkeszult_a_hoover-hid/

Alapvető élelmiszer 2011.01.01. 20:12:01

@mestska: Első lépésként pályaudvarokat kellene ésszerűsíteni. A nálunk sokkal nagyobb forgalmat bonyolító Münchenben egy főpályaudvar van és egy kisebb "Keleti" (Ostbahnhof), de onnan egyenesen át lehet menni a főpályaudvarra.
Elég lenne a pesti és a budai oldalon egy-egy, így megszűnne az az áldatlan állapot, hogy Győrbe IC-vel a Keletiből kell mennem, személyvonattal viszont a Déliből. A Déli feleslegesen vágja ketté Budát, helyette Kelenföld is elég lenne, oda én a kettes metrót hosszabbítanám meg, ahogy egykor a VEKE is fölvetette.
Ha már csak pl. a Keleti és a Kelenföldi maradna, a kettő között bővíteni kellene a felszíni kapacitást, így a Kelenföldi átmenő pu. lehetne, a Keleti maradna kényszerből fej.

Még nagyobbat álmodva Fradit alakítanám át, az áruforgalom úgysem lesz már soha akkor, ami két gurítót igényelne, sőt, megkockáztatom, a jelenlegi forgalmat síktolatással is megoldhatnák. Oda pedig bőven elférne fejpályaudvar és személypályaudvar is.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.01.01. 20:13:03

"A kapcsolat kiemelt jelentőségét jelzi, hogy 2000-ben megnyitották az Öresund-hídat, akkori áron számolva több, mint egy billió forintot beleinvesztálva a szilárd kapcsolat megteremtésébe a svéd és dán közúti és vasúti hálózat között."

Egy billió forint? Az mit jelent? Milyen szám az? 1000 milliárd vagy mi? Lehet, h hülye vagyok, de ezt tényleg nem tudom...

tilla77 2011.01.01. 20:18:53

szeretnék ilyen megállókat itthon is

a-kis-herceg 2011.01.01. 20:19:03

Malmő?
ott is élnek emberek? mert
-azok nem értenek semmihez
-olcsóbb a munkaerő
-és egyébként is kedvezőbbek az időjárási és talaj viszonyok...

itt próbálnák meg... nem sokat haladnának.

mestska · http://cities.blog.hu 2011.01.01. 20:20:26

@klarky:

ezer milliárd forint.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Billió

mestska · http://cities.blog.hu 2011.01.01. 20:24:01

@Alapvető élelmiszer:

Valamiért ezt a Keletit, mint központi pályaudvart nagyon erőltetik, bár személy szerint én nagyon nem szeretem. Ha a pályaudvarok között nálunk is több összeköttetés lenne, nyilván jobban lehetne sáfárkodni a vonatokkal.

Ferencvárosban szerintem nem a mai pályaudvar, hanem Közvágóhíd a kulcspont.

____..___ 2011.01.01. 20:37:06

@mestska: Budapesten 3 különböző gyorsvasúti üzem van (MÁV, HÉV, metró) + villamos, ami szintén normál nyomtáv. Első lépésben ezeket kellene szabványosítani (a technológia adott), aztán alagút- és állomásbővítéssel, átkötőalagutak és -vágányok megépítésével létrehozni egy jó kis rendszert.

Nézzünk meg egy olyan térképet, amin csak a fenti három üzem van rajta, fogjunk egy ceruzát és kezdjünk viszonylatokat rajzolgatni, aztán sírjunk, hogy mennyire nem használjuk ki Budapest adottságait!

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.01.01. 20:37:42

Akkor jól sejtettem. 1000 milliárd egy hídért? Húha, az már tétel...

mestska · http://cities.blog.hu 2011.01.01. 20:44:34

@klarky:

egy közel nyolc kilométeres hídért és egy négy kilométeres tenger alatti alagútért és egy mesterséges szigetért. Mondhatjuk, hogy olcsó volt :)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.01.01. 21:27:27

@mestska: Na, akkor ilyenünk sem lesz soha! 8-)

ruba 2011.01.01. 21:45:30

@klarky: Hát tenger alatti alagutunk nem lesz egyhamar, az biztos:)

fourgee 2011.01.01. 21:48:21

@mestska: Ha tényleg ésszerűsítenék és javítanák a tömegközlekedést, akkor nagyon úgy néz ki hogy Budapestnek is szüksége lenne rá. Bár nem vagyok közlekedési szakember, csak itt beleugatok, de én nem a pályaudvarok számának csökkentésében látom a jövőt, hanem az "átmenő forgalomban". Képzelj el egy járatot mondjuk Szolnok és Székesfehérvár között. Befutna a Keletibe, menne tovább a föld alatt a Nyugatiba, aztán át Kelenföldre és tovább Fehérvárra. Ha sok ilyen átmenő járat lenne, vidéki városok között, azzal a közlekedést rugalmasabbá lehetne tenni. Meg pl. 1 vonatjeggyel el lehetne jutni az ország egyik pontjából a másikba.

Angliában az tetszett, hogy bár 1000 féle vasúttársaság van, meg 1001 féle útvonal, 1 vonatjeggyel bármelyik útvonalon, bármelyik társasággal utazva eljuthatok oda ahova szeretnék. Csak az a lényeg hogy hol engedett be az elektronikus beléptetőkapu és hogy hol engedett ki.

Bár nem értek hozzá, szerintem Budapesten ennek akkor lenne igazán értelme, ha az agglomerációs kötöttpályás közlekedés fejlett lenne és a főváros körülötti városok lennének így összekötve.

ruba 2011.01.01. 21:56:51

@is:
"- hopp, 10 évet(!) csúszott az építés megkezdése. a 4-es metronál sincs több csúszás. ja, csak ha a posztíró kedvesen írja le a körítést, akkor fel sem tűnik, ugye?"
A 4-es metrót a hetvenes évek eleje óta tervezik, az építkezést 2005-ben kezdték el, vagyis a csúszás több mint 35 év, az ottani késés 3,5-szerese
"- hopp, 6 évig építették (2005-2010). a 4-es metrot is megépítik 6 év alatt."
Jó, ha 2015-re, vagyis 10 év alatt kész lesz. De igazából most nem látom miért is lenne kész egyáltalán akkorra. Ugye a fő gond a szerelvényekkel van. Ezekre a szerelvényekre ha jól emlékszem 2005-ben írták ki a közbeszerzést, 2006-ban kötöttek szerződést, és 2009-ben érkezett meg az első vonat, ami alap esetben év vége fele szerzett volna engedélyt, vagyis majdnem 5 évet számolhatunk a szerelvények beüzemelésére. Ha most 2011-ben új közbeszerzést írnak ki, akkor 2016-ra lesz működő szerelvényünk(ha szerencsénk van), és akkor még csak a tesztüzemet lehet majd megkezdeni a 4-es metrón.
"- hopp, ez csak 6 km. a bp-i metro (első szakasz) 7,3km és átmegy egy széles folyó alatt" Azért a Duna nem olyan széles folyó, de tényleg átmegy alatta, és tényleg hosszabb a 4-es metró, mint ez a vasúti alagút
"- ennek 1+1 állomása van a föld alatt, a metronak 10 (annyival több kijárat, mozgólépcső, aluljáró stb.). az állomás fajlagosan drágább, mint az alagút, ezt remélem nem kell magyarázni." Igen, csakhogy a főpályaudvar egy része is föld alá került, ami egy többvágányos pályaudvart jelent, hozzá kapcsolódó földalatti vágányhálózattal, ami fajlagosan drágább, mint egy egyszerű kétvágányos megálló, remélem ezt nem kell magyarázni. Az meg nem mentség, hogy a 4-es metrót (már bocsánat a kifejezésért) balf@sz módon építik, és minden bokorban megáll. A Móricz Zsigmond körtéri, és a Bocskai út, valamint a Szent Gellért téri és a Fővám téri állomások simán összevonhatóak lennének egy-egy kétkijáratos állomássá.

"szóval nagyon mókás, de rögtön bejön: hahó, itt lehet szidni a metrot! ja, hogy az adatok nem támasztják alá?"
Sajnos alátámasztják...

Pippike 2011.01.01. 22:04:18

Ostobaság Svédországot összehasonlítani Magyarországgal.

mestska · http://cities.blog.hu 2011.01.01. 22:08:11

@Pippike:

A poszt az új malmöi vasúti alagutat mutatta be, nem hasonlított össze semmivel :)

De csak neked összehasonlítás:

cities.blog.hu/2009/04/30/visegradi_metrolaz

MrR2008 2011.01.01. 22:09:20

@ruba: Ne legyél annyira biztos benne, tudod mennyit lehetne arra elkölteni... még ha csak tanulmányokra is...

buttis 2011.01.01. 22:25:03

Egy-két megjegyzés:
A cikk óriási.
A városban semmit nem lehetett észrevenni az építkezésből, csak a főpályaudvarnál. Ott viszont tényleg kellett kerülgetni, nem a megszokott vágányról indultak a vonatok, látszott az építési terület. Mint mondjuk itthon is bármelyik épülő 4-es metró megállója környékén. Viszont ott lehetett látni a haladást!! Ez a nagy különbség. És ki az, aki nem fogadná pozitívan, hogy az eredeti tervekhez képest 6 hónappal!!! hamarabb adják át az alagutat? 2011 júniusára volt tervezve. Ez csak egy megjegyzés az 1 milliárdos spóroláshoz.
Viszont azt azért meg kell említeni, hogy az élet nem habostorta, ugyanis Koppenhágában a metró építése húzódott, többe került és az utasszámokat is jóval többre becsülték. Pontos számokat és hivatkozást most hirtelen nem találtam, szóval aki nem akarja, az ne higyje, ha esetleg találok hivatkozást, akkor berakom.

ruba 2011.01.01. 22:43:50

@MrR2008: Ja, max megépítik a Balaton alatt. Viszont mivel enyém az ötlet, ezért én nevezhetem el, a neve pedig Balagút lesz:)

mestska · http://cities.blog.hu 2011.01.01. 22:47:49

@buttis:

"És ki az, aki nem fogadná pozitívan, hogy az eredeti tervekhez képest 6 hónappal!!! hamarabb adják át az alagutat?"

Basszus, ezt meg kihagytam, pedig tudtam róla. Ez az amikor az ember nem ott él, és nem érzi mindennap a bőrén a változásokat :) Most jól beleírtam a posztba ezt az infot is, köszönöm, hogy megemlítetted!

Mr Garrison 2011.01.01. 22:52:43

Nos, itt a balkánon soha nem fog létrejönni ehhez hasonló föld alatti vasút, de még egy új metró se...

kalandlövész · http://kalandloveszet.hu 2011.01.01. 23:04:23

Itt valószínűleg szétlopnák az egészet.

nemeza 2011.01.02. 00:00:29

@is: Nálunk lehet, hogy 10 állomás lesz, de a fele is elég lenne. Ezt se felejtsük el.. És akkor olcsóbb és jobb dolgot sikerült volna létrehozni..

nemeza 2011.01.02. 00:01:21

@mestska:
Nálunk is jó lenne vasúti alagút.. :)

cso zsi 2011.01.02. 00:35:07

Ha mi béna kacsánk úgyis összeköti föld alatt a Keletit, és Kelenföldet, akár vonatok is mehetnének ezeken a vágányokon.
Az áteresztőképessége nem rosszabb, mint a a Déli és Kelenföld között az alagútnak, vagy a Déli összekötő vasúti hídnak.

markog 2011.01.02. 00:40:56

@cso zsi: Mehetnének, ha beférnének :)

pakesz (törölt) 2011.01.02. 01:06:25

na most ez 4es metro gyalazo cikk lett vagy nem?
lehet hasonlitgatni amugy de csak az osszes teny birtokaban

cso zsi 2011.01.02. 01:40:26

@markog: Úgy vélem a Desiro nagy vonalakban elfér. ~10 centivel szélesebb, és magasabb, mint a metróink, az alagutak meg jóval tágasabbak.

www.siemens.hu/htm/ajanlataink/ts/download/desiro_mav_ung.pdf

www.ita-hun.hu/publikaciok/a_magyar_alagutakrol/rekai_allomasok.pdf

www.freeweb.hu/metros/jarmu/81.html

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.01.02. 01:47:13

egy kicsit árnyalnám a svéd vasútról festett derűs képet. Először is a nyugati 15 EU ország közül Svédország költött a legkevesebbet pályafenntartásra az elmúlt 10-15 évben és a pályák kétségbeejtően el vannak maradva, hanyagolva. A stockholmi csomóponton pl. 140 éves pályarendszer üzemel ma is, amikor a mai forgalomnak talán az egyhuszada haladt át ugyanannyi vágányon, mint ma. A svéd gyorsvonat, az X2000 menthetetlenül elavult és a repjegy árával vetekedő vonatjegyek mellett több órás késésekkel küzdenek a járatok. Az öresundi híd nagyon szép és jó, de a megépülése óta katasztrófa rajta a vasúti közlekedés, a rendszer nem bírja az ingázók tömegét kiszolgálni, késések, műszaki hibák, kimaradt járatok bosszantják az utasokat napi szinten. A tavalyi kemény telet egyszerűen nem viselte el a pályarendszer és a szerelvények - a teljes, ismétlem teljes svéd vasúti közlekedés napokig teljesen leállt, és további hetekig hatalmas késésekkel üzemelt, idén ugyanez a helyzet. Pedig nem a telek keményebbek, hanem a vasút avul el, és egyszerűen nem bírják már fenntartani. Ráadásnak pedig egy szép kis képsorozat egy mai szerencsétlenségről, pont Malmöben rohant bele egy X2000 szerelvény a pályaudvari ütközőbe, szerencsére senki nem sérült meg súlyosan, de valahogy jól illusztrálja a svéd vasút mostani helyzetét:
www.postvagnen.com/forum/index.php?id=406038

Persze ezekkel együtt is inkább SJ, mint MÁV, de azért itt sem annyira rózsás a helyzet.

Kicsit más: a Scania megye legyen inkább Skane vagy Skåne, a Scania nevet csak a latinban használják és ráadásul öt percig gondolkoztam azon, mi köze van hirtelen a Scania cégnek a poszt témájához :D

amúgy a poszt remek, jó az összeállítás, a képeken nyálcsorgattam, még nem láttam a Citytunnelt képekben.

Pippike 2011.01.02. 07:24:43

@mestska: Félreérthető voltam. Nem a posztot akartam kommentelni, hanem az egyik hozzászólást.

www.Bisex.hu · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2011.01.02. 08:02:50

ez nagyon ott van apám. jó ez a cikk, gratula. kár hogy apolitikusaink nem olvassák el soha :(

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.01.02. 08:43:09

A lényeg, hogy csúszás ott is volt, és különben is, ööö

...vaze, így kéne ezt csinálni, pont abba akartam belekötni, hogy ezen biztos nincsnek megállók, attól óccóbb - és vannak... szóval nem értem, mit lehet ezen majomkodni itthon, ennyi ideig, ilyen drágán...

...és azt sem, hogy ha kedves Klados úr, az ő hatalmas arc... bocs, szakértelmével, vezeti az itthoni projektet (havi 8 miláért, ami neki olyan, mintha ingyen dolgozna), akkor az miért megy ilyen szarul!

mestska · http://cities.blog.hu 2011.01.02. 09:22:49

@Réka ‎:

Scania-Skane jogos :)

Egyébként gondolj bele, hogy egy kemény svéd téllel itthon mit csinálna a máv, amikor három centiu hótól is félórákat késnek. Szerintem bezárna a vasút karácsonytól februárig :)

egyenlítő 2011.01.02. 10:15:04

@ColT: Mióta is van itt Klados úr?

taksony11 2011.01.02. 12:45:39

One injured in train crash at Malmö station

www.thelocal.se/31190/20110101/

mestska · http://cities.blog.hu 2011.01.02. 13:24:08

@taksony11:

ha jól értelmezem, ez Malmö Central fenti, fejpályaudvari részén történt.

markog 2011.01.02. 13:26:59

@ColT: Mert egy szar szerződésekel teli, szarul elkezdett valamit kapott a nyakába? Szarból nem lehet várat építeni... :)

markog 2011.01.02. 13:29:53

@cso zsi: Jogos, én csak villanyvontatásra gondoltam. Amúgy diesel járművek közlekedtetése esetén vajon mennyiben kéne módosítani a szellőztetést? A szellőzőjáratok kihúznák így is a füstöt?

buttis 2011.01.02. 14:19:10

@Réka ‎: Teljes mértékben igazad van a vasúti problémákról. Az X2000 vonatok tényleg MINDIG késnek, és ilyenkor télen behal az egész rendszer. Legutóbb novemberben utaztam a Malmö-Stockholm vonalon, ahol egy pályafelújítás miatt terelőúton közlekedtek a vonatok, ami már eleve 1 órás késést jelentett menetrendszerint, de ehhez még minden helyet 2-szer adtak el... Szóval aznap tényleg nagyon nagy volt a kavarodás, és ez tényleg eléggé jellemző.
Viszont így is a vasút a legjobb alternatíva, ugyanis az autópályán 110 km/h a sebességhatár, míg ennek a vonatnak 200 km/h az utazósebessége, amivel kb 1,5-2-szer olyan gyorsan lehet eljutni a célhoz, mivel a svédek betartják a sebességhatárokat.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.01.02. 14:25:00

@mestska: hidd el, három centis hótól itt is leáll a vasút (érdekes amúgy, hogy Lappföldön nem, bizonyára ott kevesebb a hó), ősszel meg a pályára hullott, síkos falevelek akadályozzák a forgalmat (nem viccelek), szóval itt is mindig van valami kifogás.
@buttis: ismerős, ez a dupla jegyeladásos dolog elég mindennapi a sima vonatokon is. Az X2000 már nagyon sokszor leszerepelt, volt hogy 3-4 órán át álltunk a téli éjszakában, nyílt pályán a pusztaságban, áramszünet miatt. Áram nélkül a vonat szinte azonnal kihűlt, úgy ültünk a sötétben, hidegben, mint valami menekültek. És ez párszor előfordult, csak velem...
Vonat helyett ma már repülök a Stockholm-Malmö távon simán megéri időben és olcsóbb is, 3-400 korona a Malmö Aviation javára...

cso zsi 2011.01.02. 15:24:18

@markog: A Desiro csak példa, a villanyos verzió sem kell, hogy egy méter magasról szedje az áramot.
De a HÉV, és villamos-szerelvényeink is láttak már alagutat. picasaweb.google.com/viragosret3/ALNchDAlattAVillamossNeken#

Frank Lyman 2011.01.02. 15:58:35

Tudom ,h új vagyok itt! De rajtam kívül erről még senki sem értesült? www.orientpress.hu/76752/RSS
Csak ,h a 4-es metró csúszásáról beszélünk..

buttis 2011.01.02. 17:12:41

@Réka ‎: Én általában elég ritkán megyek végig Malmö és Stockholm között, mindig valami köztes állomáson szoktam leszállni.
Viszont ha végig mennék, mindezek ellenére vonattal mennék, mert nekem nagyon sokat számít, hogy mennyibe kerül, és Malmö-Stockholm között már 145koronáért (4500 Ft kb 600km) lehet venni jegyet, (persze csak ha időben veszed), és ilyenkor központból központba visz, repülővel pedig a reptérre és a reptérről is el kell jutnod, ami úgyszintén nem kevés (sem pénzben sem időben). Ráadásul a vonaton van saját konnektorod, interneted.
Szóval én a késések-lerobbanások-kiszámíthatatlanság ellenére vonatpárti vagyok...

egyenlítő 2011.01.02. 18:47:30

@Frank Lyman: A főváros cáfolja, hogy letett volna a 4-es metró második szakaszának építéséről

A főváros cáfolta azt a lapértesülést, amely szerint az önkormányzat letett volna a 4-es metró második szakaszának megépítéséről. A főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatója szerdán az MTI-nek azt mondta: akkor lesz gazdaságos a beruházás, ha elkészül a folytatása is. Szűcs-Somlyó Mária közölte, a beruházás második szakasza azért nincs benne a város jövő évi költségvetési koncepciójában, mert egyelőre az első szakaszt akarják befejezni, valamint a BKV-t működtetni. A kommunikációs igazgató szerint akkor lehet tervezni a beruházás folytatását, ha majd látszik, hogy megvan-e a pénz az első szakaszra.

Íme, a világos és egyértelmű cáfolat. :-(

spag · http://railzone.nl 2011.01.03. 06:40:55

A kommentek mennyisége és minősége alapján járt index főoldalon ugye? :)

Boldog Új Évet Neked is!

Köszi a linket és hogy összeszedted a pénzügyi részleteket, nekem ehhez nem volt türelmem - az viszont valóban tiszteletreméltó, hogy képesek in budget és in time építeni. Ez még Hollandiában sem szokás egyáltalán.

Szerintem a két valóban új megálló teljesen más karakterű: az egyik a város valódi központjában van, végre, a másik viszont vadiúj, transit-oriented development terület - nem csoda,h egyelőre kevesebb utassal.

BPO654 2011.01.03. 17:01:20

@mestska: Először is BUÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉK!
Egybeöntve írom le a mondanivalómat mindenkinek.
@kultúrpesszimista: Némi gazdaságtörténelemet kéne ám valahonnan felszedni te nagyokos mielőtt ócsárolod a saját országodat, különben is el lehet menni................ .
Szóval a Svéd/Norvég gazdaság alapja az olaj. Az olajpénzt pedig jól befektették más területeken (Ikea, elctro world ismerős ugye?). A magyar gazdaság alapjai; lopás, korrupció, és a bérmunka. Pénz csak az utóbbiból van......... .

M4 tervei 1968-ban már készen voltak, onnan datálódik, azaz 42 éve késik folyamatosan... .

A vasúti alagút jó dolog-e?
Jó dolog és főleg gazdag orsz.-nak ajánlott.
Bp.-en nézzük meg:
Déli-Nyugati: teljesen felesleges, egy baromság, hiszen ott vannak a világ legsűrűbben járatott és leghosszabb villamosai 4-6-os. A 4-est el lehet vinni a Délihez, a v.á ott kialakítható. A 6-ost egyébként Hűvösvölgybe vinném, ezeket a veke fórumon kifejtettem régebben.
Déli-Keleti: felesleges
Keleti-Nyugati: kéne. Erre találtam ki az összevont M4-M5 projectet ezt is a Vekén leírtam már nagy felzúdulást keltett. Azaz a z M4-et tovább vinném a Lövölde tér felé onnan Opera v Oktogon és Nyugati.

@Alapvető élelmiszer:
Combino de akár csatolt TW6000 is járhatna benne.. .

@ruba: Így van tetű egy metrónk lesz, hiszen Bocskai-Kálvin szakaszon mindenütt megáll ahol a 47-es, kivéve a Bercsényi u-át.
Egy metróállomás ép.ktg.-e 20-25 Mrd Ft, 3 megállót nyugodtan elhagyhattak volna (Bocskai, fővám, Köztársaság tér). Erre az a válasz, h akkor nincs kapocs 4-essel -Bocskai, ami überelhető kapásból, h ott a 6-os ami a körtérre megy ahol megáll a metró is + a Rákóczi ahol szintén találkozik a körúttal a metró, Fővám 2-es vill. de azt valóban meg lehetett volna építeni 2 kijáratossá, a Közt.-@Réka ‎: gon meg nincs semmi.. . Ráadásul a Fővám miatt csúszott az egész és az a legdrágább áll. az 30 Mrd lesz v több.

BPO654 2011.01.03. 17:05:26

@Réka ‎: Én azért átvenném azokat az X-2000-eket a MÁV részére IC/EC vonatnak ide a síkságra jó lenne...........:P
Az ADtranzot különben is a világ legjobb járműgyártójának tartottam, csak már felvásárolták.

BPO654 2011.01.03. 17:07:40

@BPO654: M4-M5-höz még annyit, h a Nyugatitól lehetne tovább vinni Óbudára ahogy M5 eredeti terveiben van, de ez kb 2050-re lesz meg.. .

BPO654 2011.01.03. 17:11:08

@Alapvető élelmiszer: A Déli most kapott teljes homlokzat felújítást sok pénzért nem hinném, h ezekután eldózerolnák, bár itt minden megtörténhet és annak a fordítottja is.. .

BPO654 2011.01.03. 17:18:03

@Réka ‎: Azért egyszer felülhetnél egy MD vonatra itthon, tiszta piros kívűl (és általában tiszta kosz belül), és már csak egy szerelvény jár Debrecen környékén a többit kiselejtezték dec.31-gyel, úgyhogy siess... . Csak annyit mondok ülések rétegrendje: furnér lemez,rajta 1 cm szivacs, azon meg a műbőr, fejtámla nincs az egész utasteret belátni, és nem 15 évesek mint az ADtranz X-2000-ek, hanem 40! (1970-75-ig gyártotta a Ganz).

BPO654 2011.01.03. 17:37:10

@BPO654:"Keleti-Nyugati: kéne. Erre találtam ki az összevont M4-M5 projectet ezt is a Vekén leírtam már nagy felzúdulást keltett. Azaz a z M4-et tovább vinném a Lövölde tér felé onnan Opera v Oktogon és Nyugati."
Rosszul írtam. Nem Oktogon v Opera, hanem Kodály körönd. Tehát; Keleti-Lövölde-Kodály k.-Nyugati. Csatlakozások a köztes megállókban; Kodály körönd: 70/78-as troli, Kodály körönd: M1.

BPO654 2011.01.03. 17:38:34

@BPO654: Lövölde:70/78-as troli.. .:XD

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2011.01.03. 17:55:49

@egyenlítő: A 4-es metróval kapcsolatban szinte minden új hír rossz hír volt az elmúlt ~20 évben, és ez is az. Az, hogy elhalasztjuk a második ütemet, meg próbálunk kitolatni alóla, most be lett csomagolva szép, karácsonyi szaloncukorpapírba, de a lényegen nem változtat. Vitézybnek még a Veke élén is volt szava, most még több van, Ő pedig kijelentette, hogy teljesen fölösleges a hosszabbítás. Akkor mikor már a terveket is magát az ötletet is kezdik távolabbra kicsúsztatni, akkor az ember biztos lehet benne, hogy itt csak akkor lesz közeléjövőben metró, ha mi magunk kezdjük el ásni...

A 4-es metró előtt már a komolyabb tervekért is lelkesedtem. Azóta kiderült, hogy még az építéstől kezdve sem érdemes lelkesedni. Amíg nem kezd el járni az a föld alatti hernyó, addig bármi lehet a dologgal.
@BPO654: Nagyon egyetértek a Keleti-Nyugati összekötéseddel. Kár, hogy nem lesz belőle semmi..de még meg se fontolják, akiknek meg kéne.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2011.01.03. 18:06:19

@BPO654: a svédeknél olaj csak akkor folyik a föld alól, ha ott korábban leásták a benzinkút tartályát. a norvégoknak valóban van olajuk, de a svédek bizony önszorgalomból gazdagodnak. (például azért, mert határidő előtt, és az előzetes számításoknál olcsóbban tudnak minőségi munkát végezni.)
az ikea egy kis bútoros műhelyből vált azzá, ami. tudod, van ilyen, toyota bácsi is egyszerű műszerész volt.
az electro world asszem brit cég, amire te gondolsz, az electrolux. meg a volvo, meg a saab, meg a nobel, meg az skf, satöbbi. szorgalmas, alkotó emberek sikeres vállalkozásai.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2011.01.03. 18:10:09

@sanche: mivel az m4-es második szakasza még az elsőnél is haszontalanabb, ezért nem is baj, ha nem abba feccölünk bele párszáz milliárdot.
ugyanennyi pénzből meg lehetne foltozni a teljes villamos-hálót, például, nem kevés új kocsit is tudnánk venni.

mestska · http://cities.blog.hu 2011.01.03. 21:56:33

na még ketten lájkoljátok, és akkor megvan a 100 :)

BPO654 2011.01.03. 22:44:50

@sanche: Sajnos sokan nem értenek vele egyet pedig ha ez lenne a 2.szakasz akkor még értelme is lenne az egésznek, mivel 3 P.u is össze lenne kötve, a 4.-et pedig (Déli) a 4-es villamossal lehetne elérni amint azt már leírtam, persze ehhez kéne még a Moszkva tér átépítése, ami szintén évtizedes megvalósulatlan terv. Egyébként levinném a föld alá a Széna előtt, ez a megálló meg is szűnne, s a Moszkván lenne e gy 2 v több kijáratos megálló, a Volán felé is, és a BKV buszok felé is. Innen menne tovább akár a föld alatt akár felszínen a 4-es a Délihez, a 6-os meg a kereszteződést megúszná a föld alatt, és a MOszkva-Nyúl szakaszon jönne fel s menne Hűvösvölgybe (Hv). Hv.-ből a 61 menne ahogy ma a körtérre Budán át, a 6 meg uoda csak épp Pesten át. (Rendkívül nagy igény lenne egy közvetlen belvárosi kapcs. mivel ott van az agglo is pl:63,64,164 buszokról leszállók is). A Hv-gyi v.á-st át kéne építeni eg kicsit de megérné. A Moszkvára érkezne a föld alá a fogas is az Én terveimben. A Veke terve egy hibrid jármű ami fogasként és vill.-ként egyaránt tud menni, szvsz lennének olan drágák ezen járművek mint a föld alatti vezetés... . A 6 kivezetése Hv.-be esetén nem is kéne Rákóczi úti villamos annyira.... .

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2011.01.03. 22:46:52

@Radio Free Aberrania:
Ezt olyan ember mondja, aki nem tartja fontosnak az agglomeráció és a város közti jó összeköttetést.
Jelen esetben csak arról lenne ésszerű vitatkozni, hogy az a hosszabbítás pontosan hova és hogyan menjen. Az is megérne egy misét, hogy Budaörs miért nem érzi kötelességének, hogy beszálljon a projektbe.(Tán, ha a napi behajtást fizetőssé tenné a főváros, akkor beszállna.)
Úgyhogy nagyon-nagyon fontos összeköttetések, megjegyzem, fontosabb, mint akárhány új villamos.

Ráadásul egy adott pálya kikalapálása és a hálózatfejlesztése két külön dolog, ne játszunk olyat, "hogy metró az nincs, budaörsről jöjjenek a bunkók kocsival meg busszal, cserébe lesz új villamos a régi helyett". És fordítva se lenne jó móka. A meglévő járatokat is kell fejleszteni, egy-pár vonalat meg kell hosszabbítani, de ez független attól, hogy Budaörsre menjen-e metró vagy se. Ajánlom, hogy reggelente sétálj egyet arra, ahonnan beözönlenek az agglomerációból.. és látni fogod, hogy mennyire "haszontalan" oda bármilyen tömegközlekedési fejlesztés.

Ráadásul más a kommunikáció is. Mert tehát nem az van, hogy "srácok, 100 milliárdvba kerül a dolog, Budaörs nem fizet, úgyhogy hadd jöjjönn a nép kocsival. cserébe ezt a 100 milliárdot ilyen meg olyan villamosvonalra költjük". Itt az a kommunikáció, hogy kell a metró. Majd. valamikor.

Én mondjuk nem rajongok ezzel az elterjedt életmóddal, hogy "kiköltözök a világ végére, tömegközlekedésre tekintet nélkül, aztán kocsival bejárok". De ha már sokan így tettek, tisztességből azt mondom, hogy legakább a nagyobb városkákhoz menjen ki metró/hév és utána lehetne autós bejövő áradatot szabályozni.

BPO654 2011.01.03. 22:49:48

@Radio Free Aberrania: Tengeri fúrótornyok??
Az Ikea azért lett nagy mert beleverték az olajpénzt, meg az egyéb alumínium és autóipari pénzeket.
A Japánok koppintottak aztán a minőségükkel megverték tanítójukat amerikát. A Dél-kóreaiak uezt csinálták a Japánokkal... .
Az electro world norvég cég, az electrolux az meg épp svéd. Az egyik mobilszolgáltató is (a kék színű) 100%-ban norvég tul.-ban van, neve: nortel, ami a norvég matáv, tehát egy állami cég.... .

BPO654 2011.01.03. 22:55:39

@sanche: A budaörsi rész az nem a 2.szakasz! Persze kéne oda metró, de látod, h nincs pénz akkor kár álmodozni. Azt kéne eldönteni egyáltalán, h merre menjen az 1. szakasz befejezése után. Viszont amíg befejezik az 1.szakaszt, a busz és trolipark jelentős része már azt sem bírja ki, nemhogy majd vmikor 2020 után meglesz vmelyik újabb álomszakasz. Tehát vannak sűrgős dolgok, és a metró az nem az, csak az 1.szakasz az is csak azért mert már elkezdték..... .

egyenlítő 2011.01.04. 07:31:34

@BPO654: Láttátok-e már a Thököly utat csúcsforgalomban? Még pont egy jó kis villamosvonal hiányzik a közepére. Mondjuk a hetes busz sűrítése hasznos lenne, lehetne sétálni a tetejükön, esetleg füvesíteni.

A 2. szakasz építéséhez minden engedély rendelkezésre áll, menetből lehetne tovább építeni. Tovább lehet vinni addig, ahol lehet P+R parkolókat építeni az agglomerációból autózók számára, így az M3 bevezetőt (ahol szintén lépésben megy reggel a forgalom) is tehermentesíthetné.

Budaörs irányában szinte nullán áll az előkészítés, öt évig egy kapavágás sem lehet.

egyenlítő 2011.01.04. 07:35:01

@egyenlítő: Kiegészítés: ha jól tudom, az EU támogatás csak akkor jár, ha a Bosnyák térig megépül az M4. Ezért aztán csak időhúzás folyik a Városházán.

egyenlítő 2011.01.04. 07:59:38

Azért Svédországban sincsenek sajtból a hegyek. A Hallandsas alagút (Koppenhága-Oslo vasútvonal) megnyitását 1995-re tervezték, de az első alagút áttörése csak tavaly augusztusban történt, a befejezés időpontja jelenleg 2015. 1 billió SEK volt a terv, jelenleg 10 billió SEK-ből szeretnének kijönni. Közben volt egy óriási botrány is, mert a svéd tehenek és halak rosszul bírták a talajszilárdításhoz használt ciánakrilátot.

egyenlítő 2011.01.04. 11:33:54

@mestska: Ellentmondásosak az információk:

"Bihari Gábor szerint Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezetője téved, amikor azt állítja, hogy nincs veszélyben az uniós finanszírozás, ugyanis az unió az egyes és a kettes ütemet egyben áttekintő hatástanulmányok alapján döntött.

Bihari azt mondta: minden esetben be kell bizonyítani, hogy a tervezett fejlesztés hasznos lesz. A metrót érintő elemzés mindkét ütemről készült, tehát ha a főváros eláll attól, hogy a második ütemet megvalósítsa, akkor az unió döntéshozói teljes joggal fogják követelni az önkormányzattól, bizonyítsa be, hogy a félbehagyott beruházás megvalósítása ugyanazzal a haszonnal jár. Ha ezt nem tudja bebizonyítani, akkor szóba jöhet, hogy a támogatást visszavonják.

Vitézy Dávid szerdán úgy nyilatkozott az ATV-nek: semmilyen uniós támogatást nem sodor veszélybe, amennyiben csúszik a 4-es metró Keleti pályaudvartól Bosnyák térig tartó szakasz megépítése. Egész egyszerűen azért, mert erre az etapra semmilyen uniós támogatás nincs."

www.hirado.hu/Hirek/2010/12/29/19/MSZP_Veszelybe_kerulhet_a_4_es_metro_unios_finanszirozasa.aspx

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2011.01.04. 13:46:58

@sanche: asszem nem egyről beszélünk. én második ütemen a bosnyákot értem. tudtommal máig ez a hivatalos program.
az agglót meg nem a négyes váltja meg, hanem az, ha vasúti alagutat fúrtunk volna kelenföld-nyugati vonalon az elkúrt metrócskánk helyett. de ezen meg kár siránkozni.
a budaörsi hosszabbítás talán segít valamit, de a vasút egy nagyságrenddel hasznosabb lett volna.

BPO654 2011.01.07. 10:45:32

@egyenlítő: Láttuk már, a buszok tele vannak oda nagyobb kapacitás kell az pedig a Combino típusú villamos, Rákóczi úti vill átvezetése Budára, v a Moszkva tér rendezése után a 6-os kivitele Hűvösvölgybe.

A 2.szakaszhoz csak a pénz hiányzik............................:P (170 Mrd Ft lenne, 100 az államé 70 a fővárosé).

BPO654 2011.01.07. 10:53:04

A hivatkozott Nyugati-Déli-Kelenföld alagút baromság, nyugodtan el lehet felejteni, mert úgyse lesz rá pénz soha, a vár alatt Én soha se fúrnék bármilyen szakmérnök bmit mond.. .

M4-ből kell megcsinálni amint már leírtam; Keleti- Lövölde- Kodály-körönd- Nyugati- M.sziget-és rávezetni a szentendrei hévre, a mai alagút kicsit hosszabb lenne, de a szépvölgyiig van hely! Onnan meg szentendre.. .
Járművek: Sírunk az alstom miatt, holott a megoldás a Kelenföld-Szentendre összevont M4-M5 project, jármű: TW6000 hannoveri villamos; TRAM-TRAIN. (Karlsruhei modell):
epitos.blog.hu/2009/04/27/fejlesztesek_karlsruheben

A csepeli ráckevei meg bejön Kálvinra és ott (sajna) át köll szállni, de mivel M5 100 km lenne, így ez nem is akkora érvágás, mint amekkora hisztit csapnak körülötte.

mestska · http://cities.blog.hu 2011.01.07. 11:16:06

@BPO654:

A Budapestre tervezett nagyvasúti alagutak közül a Nyugati-Kelenföldnek va a legtöbb értelme. Az ugyanis egyszerre ad új közlekedési tengelyt a városnak, éri el a belvárost, és biztosít kapcsolatot az elővárosi vasúthálózat több irányával.

A Keleti-Nyugati közötti alagútnak nincs sok értelme, hiszen nem a fő utazási irányon fekszik.

BPO654 2011.01.07. 11:46:23

@mestska: Hiába nem a fő utazási ir.-on van, ezt Demszky már elqrta, mert ragaszkodott a '68-as tervhez... . A 3 p.u így is össze lenne kötve, persze át kéne szállni.
Csakhogy jelenáron ez a beruházás kb.230 Mrd Ft lenne, és nekem nem ér meg ennyi pénzt, h Mici néni, meg Dönci bácsi végig üljön Szobtól-Tatabányáig. Pénz meg úgysem lesz rá!
Egyébként pont ennyibe kerülne az M3 felújítása luxus módón, alsó hangon csak 100Mrd lenne az is, és arra sincs pedig az sokkal fontosabb mint ez!

BPO654 2011.01.07. 13:54:58

@mestska: Ötös metró és ez a terv semmilyen fázisban sincs, pénz nincs rá, Tarlós megmondta, h az M5 a távoli ködbe vész. Itt viszont már van egy alagút! Ezért kell ezt továbbvinni csak nem a Bosnyákhoz! Persze fel lehet hagyni marad a keleti v.á, és épülhetne M5 A Boráros-Astória-Oktogon-Nyugati vonalon pl., csak ez milyen fázisban van? Semmilyenben. Kiderült, h az M4 első szakaszához is hiánzik még 100 Mrd Ft!!! A 2.-ra meg egy vasunk sincsen.
Tram-train/stadtbahn: 24-esből is lehetne;
Ráckeve (Csepel)-Közvágóhíd-Keleti-Újpalota. Kérdés lenne-e értelme? Sztem olan sok nem. Ezért kell abból dolgozni amink van;
Van alagút a Keletiig, meg TW6000 villamosok, amik alkalmasak tram-trainre.