PTinfo

PTinfo

Hegyivasút Észak-Koreából

2011. február 13. - mestska

Észak-Korea közösségi közlekedési viszonyairól nem sokat tudni, meglehetősen bizonytalan adatok állnak rendelkezésre, köszönhetően az ország zárt berendezkedésének. A phenjani metrónak mindössze két állomására mehetnek be külföldiek, a főként Tátrákból álló phenjani, illetve még inkább a csongdzsini villamoshálózat esetén is sok a bizonytalanság. Pedig a csongdzsini hálózat 1999-ben nyílt meg, mégsem tudunk róla sokat. Ezek után meglepetéssel néztem végig az alábbi videót, mert arról, hogy függővasút vagy siklószerű, drótkötél vontatta hegyivasút van arrafelé, arról eddig nem is tudtam.

A videón még maga a Nagy Vezér is szerepel korabeli fotókon, ha jól látom a bevágásokat.

A videó alatti szövegből, az interjúkból koreai tudás nélkül természetesen semmit nem értek. Ha lenne az olvasó között olyan, aki viszont pár mondatban összefoglalná az elhangzottakat, azt nagyon megköszönném :)

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr912657101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

www.Bisex.hu · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2011.02.13. 10:54:18

ez simán lehetne az osztrák, olasz, vagy svájci alpokban is

reflector.blog.hu · http://bdsmthrill.com 2011.02.13. 11:00:41

kurva jó a komment hang alatta. mintha valami népi mesét mondana, olyan lelkes.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.02.13. 11:04:02

Ami biztos:

'Köszönjük a Kedves Vezetőnek, hogy hegyi vasutat épített nekünk. Ilyen is csak itt nálunk, a demokratikus berendezkedés fellegvárában lehetséges.' stb

Utánanézek, találok-e róla valamit.

www.konyvline.hu · http://konyvline.hu 2011.02.13. 11:11:15

Borzasztó ami ott lehet, ide vezet a túlzásba vitt szocializmus :)

Link Elek 2011.02.13. 12:09:04

tuti hogy a partvezetok uduloje van fenn, es csak ok latogathatjak.

mokas nezni, hogy a rabszolgak akik epitettek mennyire lelkesek, hogy megepithettek

hallari 2011.02.13. 12:16:22

Könyvline: Ne keverjük a szocializmust a diktatúrával. Inkább: ide vezet, ha valaki a diktatúrát szocializmusnak álcázza. A Hitler pártja is "Nemzetiszocialista" volt, legalábbis névleg.

Bandúr Kandi 2011.02.13. 12:19:20

@www.konyvline: ez a veszély itthon is fennáll :)

2011.02.13. 12:28:40

..én az uccsó mondatot nem értettem, annyira elhadarta

vagye1 2011.02.13. 12:43:34

A soes jóvoltából kétsuzer jártam É-Koreában.
Ami ott folyt arról sokat meséltem ismerőseimnek és láttam szemükben, nem nagyon hiszik.
Hát Casescu Kimhez képest ipari tanuló volt az biztos. Bármi épült az országban és megmutatták a külföldieknek siettek hozzátenni: Kim Ir Szenelvtárs személyes útmutatása alapján épült. Mindenhez értett: cirkuszhoz, színházhoz, stadinhoz, haditechnikához, focicsapat összeállításhoz, kikötőépítéshez.
Nekem semmi meglepő nincs abban, hogy a hegyi vasúthoz is az ő szaktudása kellett. Egy percig sem kételkedtem:

ruba 2011.02.13. 12:46:12

Itt van egy hálózattérkép a phenjani villamos- és trolibuszhálózatról:
transphoto.ru/photo/358036/

mestska · http://cities.blog.hu 2011.02.13. 13:01:10

@ruba:

különösen az 1000 milliméteres kis külön villamosvonal a vicces a jobb felső sarokban :)

Egyébként a phenjani hálózatokról még több információ van, mint a csongdzsiniről.

nemeza 2011.02.13. 13:12:29

Ha az írásjeleket ki tudod másolni valahonnan, akkor a szöveget beírhatod a google-translate-be, és megvan a megfejtés ;)

ruba 2011.02.13. 13:54:04

@mestska: Ja, az a Kim Ir Szen mauzóleumához vezető külön vonal. Csak azért építették, hogy a mauzóleumhoz a legközelebbi metróállomástól elvigye az embereket (ami azért külön vicces, mert a mauzóleumnál is volt metróállomás, de azt lezárták, amikor a palotát (merthogy ez ereditel Kim Ir Szen palotája volt) átalakították mauzóleummá). Egyébként azon a vonalon használt zürichi villamosok közlekednek.

ruba 2011.02.13. 13:59:10

Ja és igen, a Csongdzsiniről én sem találtam semmit. Valószínűleg Phenjanból a néhány külföldi diplomata meg újságíró miatt azért jobban kijutnak az információk. A Wikipedián azt írják, hogy a két villamos üzem mellett 12-15-re tehető azon városok száma, ahol trolibuszhálózat üzemel, ezek között van Csongdzsin és Nampho is.

ruba 2011.02.13. 14:25:25

@ruba: Na megnéztem Google Maps-en, 1 vonal van, és ahogy nézem nem üzemel, mert az összes villamos a belső végállomáson állt, a pálya többi részén egyetlen egy villamost sem lehetett látni. Az árnyékok nagyságából ítélve a képet nyáron dél körül készíthették. A vonal egyébként elég rossz vezetésű, a város széléről indul kifelé a város legkülső részein található lakótelepek és szántóföldek felé, nagyrészt gyéren beépített területeken vezet keresztül. A belvárost a vonal egyáltalán nem éri el, még a belső végállomása is elég messze van a belvárostól. A Kimchaek Acélüzemhez viszonylag közel van a végállomása, így arra jó lehet, hogy az ott dolgozók munkába tudjanak menni vele, de gyanítom, hogy a város belseje, illetve túloldali külvárosai felől nagyobb igény lenne egy ilyen villamosra. Persze mindez csak spekuláció, amihez a Google Maps-en látottak szolgáltak alapul.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.02.13. 15:41:15

@ruba: Attól, hogy a villamosok a végállomáson állnak, még üzemelhet. Észak Korea elég sokszor ki van téve az imperialista ármány miatti áramszüneteknek, melyek menetrend szerint követik egymást. A metró sem jár minden nap.

de.wikipedia.org/wiki/U-Bahn_Pj%C3%B6ngjang

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.02.13. 21:09:56

szerintem a szereplők nagy része már ki vabn végezve.

ruba 2011.02.13. 23:09:39

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ha váratlan áramszünet lenne, akkor a szerelvények ott állnának meg, ahol éppen jártak, vagyis a pályán mindenfelé elszórtan, és nem a végállomáson. Egyébként igazából mindegy is, hogy miért nem jár, áramszünet, vagy üzemszünet (simán elképzelhetőnek tartom, hogy a vonalvezetés miatt a villamos csak az acélüzem műszakváltásához igazítva közlekedik) miatt, ha fényes nappal nem közlekedik, akkor (legalábbis európai mércével mérve) semmiképpen nem nyújthat színvonalas szolgáltatást. Ráadásul ezért szerintem pazarlás is villamosvonalat építeni, annak akkor van értelme, ha használják is.

BPO654 2011.02.14. 11:45:18

@Link Elek: Sztem a kövképp történt az építése:
Fent egy emlékmű van amit az úttörők is megnéztek, amint az a videoból is kiderült. Ehhez kellett a Sikló (hegyivasút). Az egész a köv képp zajlott:
Kim Ir Szen elvtárs előszőr megépítette az emlékművet és esetleg a magának vmi vityillót is, amihez öszvéreket és fegyenceket használt. Ezekkel megépítette a Libegőt is amik csak szorosan egymást követve járhatnak.
Ezeket az embereket aztán kivégeztette. A biztonság kedvéért az öszvéreket is nehogy eljárjon a pofájuk.
Utána a még ma is élő(?) emberekkel megépítette ezt a Siklót. Tehát szakértelem az volt bőven, fontos a sorrend; előszőr emlékmű, aminek a lejárata vihet sztem a Bunkerébe, és csak ezután a megközelíthetőség, de csak kirostált rendkívűl megbízható elvtársaknak!!!

BPO654 2011.02.14. 11:47:51

@ruba: Az É-K hekkerek feltettek egy állóképet a mocskos imperialista gyaúr guglira, és jól megtévesztették vele az egész hülye imperialista világot, pl: benneteket is!

BPO654 2011.02.14. 12:20:22

@BPO654: "megépíttette" helyesen, mivel nem Ő maga építette meg..:XD

ruba 2011.02.14. 14:31:04

@BPO654: :D Hehe, igazad lehet :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.02.14. 22:07:01

@ruba: Igen! Ezt próbáltam irónikusan megfogalmazni, hogy gördülő áramszünetek vannak.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.02.14. 22:09:17

@BPO654: Bár biztos tőle tanulták meg a vakolókanál helyes használatát is.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2011.02.17. 13:29:35

Hát Észak-Koreáról kb semmit se tudunk. Van aki volt ott és azt mondja, hogy olyan szörnyen vészes dolgokat nem látott, van, aki meg azt mondja, hogy látott. Úgyhogy én passzolom.

Mondjuk engem picit ez a szocializmusunkra emlékeztet. Mármint maga a jelenség, hogy a nyugati pletykák és a valóság..hát mondjuk azt, hogy valóság ALAPJUK volt.

Pl egy ismerősömék diákként kiutaztak Olaszországban. Az első döbbenetes dolog az volt, hogy az olaszok kacarászva mutatták a MOSÓGÉPET, hogy ilyet biztos nem láttak.
A magyarok meg nagyon szarul érezték magukat és az olaszok nem hitték el, mikor azt mondták, hogy tudjuk mi ez, nálunk is van ilyen.. sőt. Azóta se derült ki, hogy mi volt akkoriban az emberek fejében, pontosan mi lett a nyugati hazugságok eredménye.. Valami olyasmi, hogy itt barlangokban élnek az emberek, mindenki egy diktátort imád, mosni a folyóba járnak az asszonyok, a férfiak vadásznak botokkal.. Ruhában meg csak azért járnak, mert a hős demokratikus Nyugat megszán minket és mindig küld...

Szóval el lehet képzelni milyen félelmetes és torz képeket terjesztettek rólunk.. Mikor hallok egy arab vagy éppen kínai, koreai rémhírt, azért mindig erre gondolok.

És oké, hogy régen nem volt net, de gyakorlatilag külföldiek úgy jöttek az országba ahogy akartak és jöttek is (nem csak németek).Tehát az információ, a nem hazugság simán terjedhetett volna, mégsem az terjedt.
Szóval, hogy mi az igazság...
süti beállítások módosítása