PTinfo

Már a metróban sincs Mubarak

2011. május 30. - mestska

A kairói metró egyik fontos, a vasúthoz is kapcsolatot teremtő állomását  az idén megbuktatott elnök után  Mubaraknak nevezték. Az állomás a kairói metró első, 1987-ben átadott szakaszának végpontja volt. (térkép)

A január 25-én kezdődött egyiptomi események, majd Mubarak februári lemondása után felállt új vezetés áprilisban döntött arról, hogy az ex-elnök nevét viselő közintézmények vagy közlekedési létesítmények nevét meg kell változtatni.

Mubarak kihúzva (fotó: www.daylife.com/Getty Images)

A kairói metróállomás nevével kapcsolatban az illetékes minisztérium hivatalos Facebook oldalt nyitott, ahol bárki szavazhatott az új névre. A variációk többsége a forradalomhoz kapcsolódott, olyan nevek közül kellett meghozni a szavazóknak a döntést, mint a Mártírok, a január 25., a Forradalom, míg a szolidabb megoldást a Ramszesz (a metróállomás feletti Ramszesz tér után), vagy a Miszr pályudvar képviselték.

Mivel a kormánydöntés azonnali volt, így az új névről a szavazás később történt meg, mint hogy az új névről döntést hoztak volna. Hogy az interregnumban milyen nevet mondtak be, azt nem tudom....

Interregnum (fotó: Jielis van Baalen)

A szavazók mára döntöttek, így az állomás új neve a legtöbb szavazatot kapott variáns, angol átírásban Al-Shohadaa, azaz Mártírok lett.

Al-Shohadaa (fotó: www.daylife.com/Getty Images)

A névnek továbbra sincs tehát köze a felszínen található közterülethez vagy létesítményekhez, megnehezítve a tájékozódást,    (A forradalmi események központjául szolgáló Tahrir tér alatti állomás sem a térről van elnevezve, hanem a korábbi elnök Anvar Szadatról.)  fejlődő országokban nemegyszer előfordul ez. 

Úgy kell ezt elképzelni, mintha a Blaha Lujza tér alatti metróállomás nem a nagy színésznőnk nevét viselné, hanem valaki egész másét.

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr432941221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ruba 2011.05.30. 10:59:21

Tarlós ott is dolgozik:)
Viccet félretéve, ennek a megoldásnak (hogy az állomás nevének semmi köze a felszíni közterülethez/intézményhez stb.) a legdurvább példája a phenajani metró, ahol egíetlen egy állomás nevének sincs az égvilágon semmi köze ahhoz, hogy mi van a felszínen, ehelyett az állomások nevei mindenféle kommunista ideológiához kapcsolódó szavak, mint pl.: Vörös csillag, Elvtárs, Győzelem, Újraegyesítés stb. . Így ott lehet olyan utat tenni, hogy pl. felszállok a Jelző tűznél, az Elvtársnál leszállok, átmegyek a Győzelemre (ez az két vonal átszállóállomásai), onnan pedig elmegyek az Építkezés állomásra. Elég hülyén hangzik:)