PTinfo

Bombardier villamosok az Aranyparton

2011. július 17. - mestska

A queenslandi Gold Coast Ausztrália egyik legdinamikusabban fejlődő városa, hatszázezres népességével 2007-ben már a hatodik legnagyobb város, egyben a legnagyobb, nem székhely város címet is megszerezte a korábban azt tartó Newcastletől. A növekvő népesség és gazdasági aktivitás, a turistaforgalom folyamatos emelkedése miatt Gold Coast városvezetése egy új villamosüzem építése mellett döntött. (lásd erről a korábbi, részletes bejegyzést)

Sárga hernyó (fotó: www.bombardier.com)

Májusban eldőlt, hogy a kétszázmilliárd forintos beruházást a GoldlinQ nevű konzorcium valósíthatja meg, soraiban olyan nevekkel, mint a Keolis és a Downer EDI vagy épp a Bombardier. A cégcsoport öt verenytársat győzött le, a nyertes melletti további két finalista konzorciumban részt vett többek között a hongkongi üzemeltető MTR, a Veolia és az Alstom is.

A győzteseknek 2014-ig kell elkészíteni - na és persze a Bombardiernek a kocsikat leszállítani a 13 kilométeres, 16 megálló hosszú vonalra, és aztán mindezt 15 évig üzemeltetni egy PPP-megoldás keretében. A Griffith University-t és a hozzá kapcsolódó egyetemi kórházat a belvárossal összekötő vonalon (térkép) olyan megállónevek lesznek, mint Main Beach meg Surfer's Paradise, tehát talán a strandolók egy része is az új, éjjel-nappal közlekedő villamosvonalat fogja használni.

A középső, hosszirányú úton fog a villamos kanyarogni (fotó: wikipedia)

A Bombardier a melbournei győzelem után ismét előrelépett az ausztrál villamospiac meghódításában tehát.  A mostani, 181 millió eurós szerződés értelmében 14, egyenként 45 méter hosszú Flexity 2-est fog leszállítani, majd fenntartani. A kocsik 7-8 perenként fogják egymást követni a tervek szerint, ehhez napi mintegy 50 ezer utast jósolnak előre.

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr653075229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.07.17. 21:07:30

ha a kocsik 181 misibe kerülnek, akkor a maradék 199,8 milliárdot mire költik? :)

mestska · http://cities.blog.hu 2011.07.17. 21:12:27

egyébként nem tudom, ki mit szól hozzá, de nekem nem tetszik ez a látványterv...

nemeza 2011.07.17. 21:32:09

@mestska: Kicsit fura az eleje. Az oldala kommersz, a színvilág a BVG-hez illik.

mestska · http://cities.blog.hu 2011.07.17. 21:53:06

@nemeza:

igen, nekem is az elejével van "problémám"

uzrksghfskbuzs (törölt) 2011.07.17. 21:54:14

Kedvet kaptam Ausztráliába költözni.

tom-a-hawk 2011.07.18. 16:30:34

nekem tetszik. A sarga-fekete nagyon utos kombo. Az eleje elmenne egy Alstom x-edik francia varosba gyartott verziojanak is :) de amugy sztem semmi gond nincs vele

Antissimo 2011.12.09. 14:00:58

A 181 millió tényleg euró, viszont benne van többek között a komplett áramellátás, jelzőrendszer stb. is:

www.bombardier.com/en/transportation/media-centre/press-releases/details?docID=0901260d8017b68c