PTinfo

Népszerű a Vamos Bielefeldben

2011. július 27. - mestska

Bielefeld 2009 janurjában a Heiterblickkel kötött szerződést 16 darab új Stadtbahn kocsi leszálltására. Nagy eredmény volt ez a kis német gyártónak, még akkor is, ha a kocsi elektronikus felszerelését a konzorciumi partner Vossloh-Kiepe készíti el. 2010-ben Hannoverben ismét nyert a Heiterblick-Vossloh konzorcium, úgy tűnik, sikeresen megtalálták a maguk piaci rését.

Dudorodik minden irányba (fotó: www.mobiel.de)

A Bielefeld által vásárolt magaspadlós, Vamos névre hallgató (miért van egy német villamosnak spanyol neve?) kocsik a város hálózatához igazodva méternyomtávúak, kétirányúa, hosszuk 35 méter. A kocsi formája meglehetősen érdekes: míg a peronok 2300 mm széles járművekhez vannak igazítva, addig a vonali űrszelvény engedné a 2650 mm széles járművek közlekedését is. Ezt kihasználva a Heiterblick a peronszint felett szélesedő kocsit készített, alul 2300, felül 2650 mm széles, nagyobb kacitást biztosítva ezzel az utastérben. Szükség is lesz tehát a peronokon a biztonsági sáv alkalmazására. 

A kibővített utastérben mintegy 230 utas fér el, melyből 52-en tudnak leülni. Ez jóval nagyob kapacitást biztosít,mint a jelenlegi járműállományt biztosító M8 típusok különféle változatainál.

Tágas belső (fotó: www.heiterblick.de)

Az elkészült első példányt július 3-án mutatták be a nagyközönségnek a remízben. Az óriási érdeklődés egy órás sorbanállást is eredményezett esetenként, közel 20 ezren voltak kíváncsiak a város új villamosára. A tavaly Szegeden kiállított új PESA villamost nem tudom, hányan tekintették meg, sorbanállással mindenesetre nem találkoztam.

A tervek szerint az új Vamos kocsi ősztől már utasokkal futhat a helyi vonalakon.

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr753093228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2011.07.27. 11:33:33

miért van egy német villamosnak spanyol neve?

Nem is tudom, a "gehen wir" cégnevet miért vetették el :)))

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2011.07.27. 11:40:13

Korrektnek tűnik amúgy a vas :)

Ilyen kiduzzadó oldalfal azért nem ritka, a mérték változó. Stadtbahnból ott van a TW2000, vagy az angol, amerikai (indiai, thai...) vasúti kocsik nem kis része évtizedek óta...

en.wikipedia.org/wiki/TW_2000

en.wikipedia.org/wiki/Long_Island_Rail_Road_fleet

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.07.27. 14:30:24

a mercedest is kereszteljük át brünhildára, az ódit meg vissza horch-ra. bár egyik se villamos.

ez legalább már jól néz ki, nem úgy mint a leók.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.07.27. 14:31:55

amúgy hogy lesz egy lengyel vili neve czardasz? :)

mestska · http://cities.blog.hu 2011.07.31. 10:31:38

@milliliteratura:

:)

De az egy magyar piacra szánt lengyel villamos. Ez meg egy német piacra szánt német villamos.

mestska · http://cities.blog.hu 2011.07.31. 10:34:27

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Nem, nem mindegy. A Vamos hangzása miatt jobban eladható, jobban összekapcsolható a villamossal, jobban lehet hozzá kötödni a lakosság szempontjából, mintha gehen wirt írnánk, ahogy vrobee mondja.

Marketing szempontjából nagyon is fontos, mi a kocsi neve, hogy néz ki, mennyire kapcsolódik a városhoz és a lakókhoz. Nézd, nálunk pl. a Combino név a modern villamos szinonimája lett, a Siemens név a köznyelvben el sem hangzik. Egy átlagember számára minden új villamos Combino kábé:) Szóval a marketing nálunk is megvolt.

Vaandor 2011.08.03. 20:31:56

@mestska: Há' mer:
"A Kombinó, a kombinó, a csipkés kombinó..."
:-)

záporjózsi 2011.08.22. 11:39:20

@mestska: A "gehen wir" amúgy sem túl jó rendelkezésre állást sejtet. ;)

Szépnek szép, a bielefeldi rendszer/hálózat meg igencsak szép. :) Nemrég még erősen újítgattak, talán bővítgettek is.