PTinfo

Solaris metró?

2011. október 18. - mestska

A Solaris a buszok, trolik és villamosok után metrót és elektromos motorvonatokat is építene, jelentette be Krzysztof Olszewski egy sajtókonferencián, a kielcei Transexpo kiállításon (ahol a Solaris többek között az elektromos hajtású buszát is bemutatta) még szeptember végén. Ennél többet nem is tudtak meg az újságírók a témában, annyi biztos, hogy nem most indul a projekt.

A Solaris metróépítésbe történő beszállása meglepő hírnek tűnik, de ez volt pár évvel ezelőtt az is, amikor a villamosépítést jelentették be (érdemes a linkre kattintani, milyen szkeptikusan fogadta a hírt a hazai villamosbarát közönség). Utóbbi sikeresnek bizonyult, az első kocsi már fut Poznan utcáin, és Jénában is a lengyel céget választották az új villamoskocsik beszállítójaként. A metró azonban nagyobb falatnak tűnik jóval, na persze nem technológiailag, hanem a felvevő piac méretét illetően. A metró esetében még a hazai piacra sem építhet a poznani gyár, mint tette azt a buszoknál majd a villamosnál is, hiszen az egyetlen lengyel metróüzem, a varsói, épp most köteleződött el a Siemens mellett, és nem tudni mikor lesz újabb rendelés. Külföldi piacon pedig referencia nélkül nehéz lesz indulni.

Az elővárosi motorvonatok tekintetében ráadásul versenytársnak ott van a szintén a hazai pályára játszó, a keleti piacokat megcélzó PESA, vagy a Newag. A Solarisnak nem lenne egyszerű tehát a feladata, ha új gyártói szegmenst kíván létrehozni. Vagy mégis? Szerintetek? 

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr1003312830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mestska · http://cities.blog.hu 2011.10.18. 21:14:23

És azt is jelezzétek, hogy van-e igény ilyen, kis színes hírekre. A korábbi kommentek megoszlottak ebben a témában.

toto92 2011.10.18. 21:17:27

Olyasmi nem játszik, hogy ezzel a nyilatkozattal csak felmérik az igényeket, hogy lenne-e vevő a termékeikre? Az autógyártók szoktak ilyeneket csinálni, bár a tömköz piac másabb.

mestska · http://cities.blog.hu 2011.10.18. 21:21:59

@toto92:

biztos, hogy marketing szempontok is állnak mögötte (nézd, én is lehoztam a hírt :D), de egészen más egy autópiac szerepe és jelentősége, ahol lehet akár kisérletezni is, lehet a nagy népautók mellett kisszériás kocsikat is eladni, mint egy metrópiacon, ahol lehet, hogy kutya nem fogja megvenni a terméked.

premium salmon 2011.10.19. 10:57:54

@mestska:
Persze hogy van :-)

És tessék mondani magyar színes is van?

mestska · http://cities.blog.hu 2011.10.19. 17:13:36

@premium salmon:

magyar kis színes nem lesz, azt meghagyom az IHO-nak, sokkal gyorsabban és rugalmasabban, nagyobb kapacitással kezelik ezeket a dolgokat.

premium salmon 2011.10.20. 17:56:13

És a Solaris metrójával ki foglalkozik?

premium salmon 2011.10.20. 22:47:03

@mestska:
Pedig egyszerű: eddig egyetlen hozzászóló írt a Solaris metróról, márpedig gondolom ehhez vársz véleményeket, gondolatokat, "hozzáadott értéket".

Szokás szerint elkalandoztunk és még nem talált vissza senki. De hát ez egy ilyen közönség... :-)

tom-a-hawk 2011.10.26. 22:31:52

Nem josolok nekik nagy jovot. Itt kisebb a piac es a konkurencia is jelentos. A varsoi metrot a Siemens jelzi, de a vonatok nagyobb reszet a NEWAG gyartja majd Nowy Sączban. Utana meglesz nekik a know-how es a referencia is. Ott van meg a Skoda, akik a pragai metronak epitettek gyakorlatilag uj vagonokat a regi orosz kocsikbol. A PESArol nem is beszelve. Szerintem tobb eselyuk van a normal vasuti jarmuvek piacan - itt Lengyelorszagon belul is folyamatos a kereslet, nagyobb a piac, hasonlo konkurencia mellett.