PTinfo

A mi metrónk

2011. október 22. - mestska

Új metróüzemet avattak Indiában október 20-án. A Mi metrónk* (Namma Metro) névre hallgató vonalat Bangaloreban,  India 5. legnagyobb városában adták át, ahol a 8,5 millió lakoshoz nem ártott már rendes városi kötöttpályás közlekedés. Persze a most átadott szakasz nem feltétlen jelent sok utas számára megfelelő elérést, hiszen csak egy hat megálló hosszú, a magyar ember számára kimondhatatlan Baiyappanahalli külső végállomástól a Gandhi Roadig terjedő, a városközpontot nem is érintő vonalszakaszt adtak át. (térkép) Jól mutatja a becsült utasszám is ezt: mindössze 25 ezer utast várnak naponta.


 

Az első nap (fotók: churumuri.wordpress.com)

A bangalore-i metróépítés érdekesen van szakaszolva, hiszen először a külső, könnyenmegépíthető, lábakon vezetett vonalszakaszokat adják át, a belvárosi, az épülő két vonal közötti átszállást, a központi busz és vasútállomáshoz csatlakozást csak később oldják meg. Bár 2012-ben három szakasz átadását is tervezik, az eredmény olyan lesz, mintha a hármas metró mélyvezetésű szakaszát nem építették volna meg, azaz csak a Lehel illetve Nagyvárad tértől kifelé járnának a szerelvények.

Állomás kívülről és belülről (fotók: www.paklinks.comwww.karnatakanews.com, www.thehindu.com)

A bangalore-i metrót eredetileg 2005-ben szerették volna elkezden építeni, azonban a város és Karnataka állam nem tudott megegyezni a hozzájárulásokat illetően. Az alapkő letétel végül 2006 júniusában történt meg, eddigre az indiai kormány is döntött a 11600 crore-nyi rúpiába kerülő (kb. 500 milliárd forint) projektről, ami összesen 42,3 kilométer metró (térkép) kiépítését jelenti. A most átadott szakasz ebből 60 milliárdot emésztett fel.

Metrózhatunk végre! (fotók: www.deccanherald.comwww.thehindu.com)

A vonalon a korábbi posztnak megfelelően az indiai Bharat Earth cég által gyártott metrókocsik futnak, amelyet a Mitsubishivel és a Rotemmel közösen készítettek el. Az első ütemben (az említett 42,3 kilométer) átadandó vonalakra összesen 150 kocsit rendeltek, amelyek a képek tanulsága alapján háromkocsis szerelvényekbe rendezve közlekednek majd. Az áramfelvétel harmadik sínen keresztül történik, a vonatok normál nyomtávúak.

Rendezetlen viszonyok a viadukt alatt (fotó: churumuri.wordpress.com)

Az utasigényeknek megfelelően nem is járnak túl sűrűn a kocsik még, a reggeli és esti időszakot leszámítva 10 perces követés van egész nap.
 

*A Mi metrónkat úgy tűnik komolyan gondolják, az átadásról szóló beszámolók tele voltak a munkásosztály tagjairól, azok gyerekeiről készült fotókkal, ahogy várnak vagy utaznak a metrón. Ahogy egy fórumon írta valaki: "It is great to see the children of labourers getting media coverage (and not just politicians)"

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr683322681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.10.23. 10:47:41

dél-indiában (meg északkeleten is, tán) erősek a kommunisták, részben ez is lehet az események magyarázata. ugyanakkor nagyon jófejség a melósokkal együtt ünnepelni, hisz egy "kis" közük nekik is van a dologhoz.

ugyanakkor bámulatos egyes vidékek képessége arra nézvést, hogy lehet frissen épített dolgoknak máris felújításért kiáltó kinézete. gondolom a pálya, a korlátok meg a viadukt nem annyira hullámos, mint amennyire a képek sugallják, de a beléptető kapuk fehér és szürke foltjai minimum érdekesek. remélem a fehér még a a takarófólia, amit nem volt idő még leszedni a krómról :)

LongJohnHolmes 2011.10.23. 13:51:58

@milliliteratura: Nem hallottál még a tervezett elavulásról? Lehet, hogy ez ott csak pár hónapos ciklus.

Gondolom a helyiek nem örülnek neki, hogy ezeken a kocsikon nem lehet kívülről megkapaszkodni :)

static.adayinlife.timesofindia.com/media/photos/2011/Jan/can-we-topple-this-train.jpg

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.10.23. 14:33:06

"az indiai kormány is döntött a 11600 crore-nyi rúpiába kerülő (kb. 500 milliárd forint) projektről, ami összesen 42,3 kilométer metró (térkép) kiépítését jelenti."

Hát nem egy 4-es metró ...

Vaandor 2011.11.02. 14:03:05

@LongJohnHolmes: A honlapjukon direkt megnéztem, de a "Metro Etiquette" csak a köpködést tiltja, a tujázást nem. :-)

(Fizikailag persze nincs rajta annyi ideális hely, de azért találni. A becsült utasszám alapján ez amúgy is tárgytalan - egyelőre!)