PTinfo

Nem érdekelt titeket az arab tavasz

2012. január 08. - mestska

Az előző posztban bemutattam, melyek voltak azok a bejegyzések, amelyeket a legtöbben olvastátok az elmúlt évben. Most nézzük meg azt a hármat, amelyiket a legkevésbé kedveltetek. Hátha csak elkerülte a figyelmeteket és most tudok egy kis reklámot csapni nekik :) Érdekességképpen megjegyzem, hogy az alábbi bejegyzéseket látogatottságban számos 2010-es és 2009-es keltezésű poszt megelőzte ezeket.

73. Egér és pelikán a buszokon

A bejegyzés csak érdekességképpen került fel a blogra, illusztrálandó, külföldön milyen dekorációk kerülnek a járművekre. Hasonló bejegyzésekre korábban is volt példa, de az azok iránti érdeklődés azért magasabb volt. Lehet, hogy nem szeretitek az állatokat sem? ;)

Így készült a lepkés busz (fotó:  Todd Gilen)

74. Új-Zélandra visszatér a villamos

Nem túlságosan hatott meg titeket, hogy Új-Zélandon ismét menetrendszerű villamos közlekedik, de ez betudható annak, hogy az új vonalka a maga nosztalgiajellegével valóban nem egy nagy dobás. 

Auckland, Waterfront Tramway (fotó: Roger Baillie)

75. Már a metróban sincs Mubarak

Az arab országokban történt események, illetve Mubarak elnök távozásának mellékzöngéjeként született bejegyzés kapcsán sokkal nagyobb érdeklődést vártam. Egyszerűen megdöbbentő, hogy ez volt a legkevésbé olvasott bejegyzés idén, holott a témaválasztás és a megjelenés időpontja magasabb érdeklődést is kiválthatott volna. Ki érti a kedves olvasók lelkivilágát? :)

Mubarak kihúzva (fotó: www.daylife.com)

Ne féljetek, lesz még idén rendes, nem a tavalyi bejegyzésekből szemezgető poszt is, de addig meséljétek el, nektek mi volt a tavalyi év legmegdöbbentőbb/legérdekesebb/legfurcsább közösségi közlekedési eseménye?

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr233528766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemeza 2012.01.08. 16:18:58

legmegdöbbentőbb: metrótűz és "barbiek" selejtezése
legérdekesebb: NABI Sirius és EBSF MAN tesztbuszok
legfurcsább: mégis Alstom, EV-k a Kelenföldi metrótelepen

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2012.01.08. 16:36:00

aztán vigyázz, nehogy idén egy ilyen visszatekintős poszt legyen a legnépszerűbb :)

_andrás_ (törölt) 2012.01.08. 17:33:02

miskolci létemre a következők:
- legérdekesebb: a Zöld Nyíl pályaépítése
- legfurcsább: a Zöld Nyíl villamosbeszerzése körüli szerencsétlenkedés
- legmegdöbbentőbb : a Zöld Nyíl villamosbeszerzésén a Ganz-Skoda győzelme

mestska · http://cities.blog.hu 2012.01.08. 17:40:17

ezt az érdekes/furcsa/megdöbbentőt nem kategóriának szántam, :) csak egy felsorolásnak, hogy ti mit tartotok emlékezetesnek a tavalyi évből közlekedési szempontból. Hajrá, várom a véleményeket.

Én pl. örülök a Pesának Szegeden, meglepődtem a Ganz-Skodán Miskolcon vagy a Solarison Jénában, ahogy meglepődtem a vélez-málagai villamos bezárásán is. stb.

mestska · http://cities.blog.hu 2012.01.08. 17:42:02

@milliliteratura: nem hiszem, az 1. és 75. poszt között százszoros különbség volt látogatottságban.

dieter 2012.01.08. 20:59:08

Azért sokat dob a látogatottságon, hogy egyes cikkek az index címlapján is kint voltak, ez akkor látszik a megnövekedett komment-trollok számából is. Amiknek nem jut ez a megtiszteltetés, azoknál persze, hogy kisebb a látogatottság, pl ha Mubarak címlapra kerül, szerintem az egyik leglátogatottabb cikk lett volna. Dehát ahogy a mondás is tartja, utolsónak is kell lenni valakinek. Csak így tovább, szerintem mindegyik cikk érdekes volt a maga módján! (és persze szakmailag is maximális, nincs már a második mondatban valami baromság, mint az sajnos elég sok blogra jellemző mostanában)

hungeri 2012.01.08. 21:56:49

Az első komment (nemeza) sajnos leírta ugyanazt, ami elsőre nekem is eszembe jutott, de azért kis gondolkozás után egy szintén alaposan megdöbbentő dolog nekem is eszembe jutott: annak ellenére semmi változás, hogy kiderült, a BKV tényleg szinte hétről-hétre él. A többszörös csődközeli helyzet ellenére sem történt semmi olyan jel, ami arra utalna: változnak az idők.

mestska · http://cities.blog.hu 2012.01.09. 00:33:32

@dieter: ebben igazad van, csakhogy ezek a bejegyzések (és különösen a Mubarakos) messze az átlag, index címlapra nem kikerült bejegyzések látogatottsága alatt végeztek. Nem véletlenül utaltam rá, hogy számos 2009-es vagy 2010-es bejegyzés is jobb eredményt ért el.

BPO654 2012.01.09. 09:36:43

@nemeza: A barbiek selejtezésében semmi meglepő nincsen. Az h vmit újrafényeznek a váz meg elrohadt már, az selejt!!! A Mityistyi pedig anno 30 évet ill 3 M km-t adott meg, amelyiket eléri azonnal selejt és kész.

nemeza 2012.01.09. 10:25:05

@BPO654: Szerintem az Ikarus buszok többsége is túlfutotta, amire tervezték őket, mégis életben lehet őket tartani. Szvsz igaz lehet ez a metróra is, kérdés az, mi mennyire éri meg. Szerintem váratlan gyorsasággal dobták ki őket.

Háló Őr 2012.01.09. 22:06:41

Szerintem a tavalyi év egyértelműen legjobb híre, hogy Debrecenben végre megszületett a jogerős döntés a CAF vilik ügyében. Azt hiszem már mindenki temette az egészet. A 6. tender volt vagy mi? De minden jó, ha vége jó, úgy tűnik jó kis tuják lesznek! Már csak arra várunk, hogy a miskolciak aláírják a szerződést a Skodával. Hajrá!

Háló Őr 2012.01.09. 22:14:38

Ja és nekem a legmegdöbbentőbb poszt az volt, hogy hazánkban lehetetlen megvalósítani a villamosgyártást. Hát ha a cseheknek lehet Skodájuk, a horvátoknak Koncarjuk, a lengyeleknek PESÁ-juk és Solarisuk, a románoknak meg kezd lenni egy Astrájuk, akkor mi a fityfenéért ne lehetne nekünk GANZ-unk?? (illetve: miért nem lehetett megőrizni?)

ruba 2012.01.10. 09:07:55

@Háló Őr: Azért nem szabad elhamarkodottan ítélni villamosgyártás ügyben, és nem szabad más helyzetben lévő országokat összehasonlítani velünk. Talán egyedül a horvát Koncar van hasonló helyzetben, mint amiben egy magyar villamosgyártó lenne, nem is nagyon tudtak eddig (ha jól tudom) villamost eladni Zágrábon kívül sehova, és ennek hosszú távon meglesznek a következményei. A csehek Skodája már más tészta, egyrészről Csehországban jóval több villamosüzem van (és ezek is jóval kiterjedtebbek), mint Magyarországon, ráadásul ők a Tátrájuk jó emléke miatt még mindig alapozhatnak arra, hogy az egykori KGST-ben ők voltak a Szovjetunió fő villamosellátói, nem véletlen, hogy az első külföldre eladott Skoda Rigába került. Lengyelország és Románia meg mind jóval nagyobbak, és több villamos üzemmel rendelkeznek mint Magyarország.

Ndre 2012.01.10. 18:09:14

Sziasztok! Én új vagyok itt, nemrég fedeztem fel a blogot. Viszont azóta folyamatosan olvasom időrendi sorrendben végig az összes bejegyzést és iszom minden sorát, szavát. Így nincsen olyan poszt, ami nem érdekelt volna. Szóval, gratulálok és így tovább!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.01.13. 09:52:34

Csak címszavakban, jelzők nélkül. Számomra ezek voltak a legek:

- Buszsáv a Budaörsi úton
- Sebességkorlátozás a metróban
- Ötletelés a fonódóról
- MAN-086

ENDRE 2012.02.06. 17:10:23

Aggódva figyelem, hogy lassan egy hónapja nincsen új bejegyzés! Ennyire év eleji pangás van, vagy más a probléma?

siófoki35 2012.02.18. 13:52:40

MI van, megszünt a blog?

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2012.05.01. 11:36:04

Na, nekem meg RSS-ben van, tőlem mindegyikre kapsz 1 letöltést. :P