PTinfo

Gyógyfürdő mellé nem passzol a villamos

2012. április 07. - mestska

Új, részletesebb információk állnak rendelkezésre, így korrigálni kell a tegnapi bejegyzésben leírtakat Debrecen új villamosvonaláról. Az első hírek után értelmetlennek tűnő, az egyes villamos leágazásaként a Temetőig tartó nyomvonal szerencsére nem valósul meg, de sokkal előrébb nem vagyunk, mert a hivatalosan közzétett variáció is meglehetősen furcsa.

A két napja bejelentett villamosprojekt a meglévő egyes villamos nagyerdei körbejárását változtatná meg. Megszűnne a mai Pallagi úti szakasz, a villamosok a továbbiakban egy nagyobb kört leírva, a Stadion és az Állatkert között elhaladva kanyarodnának balra a Nagyerdei körútra, ahogy ez az alábbi térképen jól látható:

A nagyerdei villamoshurok módosulása (piros - meglévő vonalszakasz, sárga - megszűnő vonalszakasz, lila - tervezett vonalszakasz), térkép forrása: debrecen.hu

A nyomvonalkorrekciót a tegnap írtaknak megfelelően az új Stadion építésével indokolják, valós értelme azonban a tegnap bemutatotthoz hasonlóan ennek sincs. Mind a Stadion, mind az Állatkert szezonális forgalmat lebonyolító létesítmény, amely nem indokolná, hogy plusz üzemeltetési költségekkel járó új vonalszakasz valósuljon meg.

A valós indok a Gyógyfürdőhöz kapcsolható, amelyet a város fejleszteni szeretne, és úgy tűnik,a villamos útban van a Pallagi úton. Az interpretációk mindenesetre különbözőek. A polgármester a villamos helyén egy szép sétányt szeretne látni, de olyan információ is megjelent, hogy zavarná a villamos az új komplexum vendégeit. Kicsit furcsa ez az indok, hiszen egy ilyen létesítmény máshol összetenné a két kezét, ha a városközponttal ilyen szintű tömegközlekedési kapcsolata lenne. Vagy esetleg az autós vendégeket látnák szívesebben a Nagyerdőben?

Sétány lenne helyette? (fotó: Fodor Illés)

Érdekes felvetésnek tűnik az az indok, ahogy az egyik kommentelő írta le a történéseket: a Gyógyfürdőhöz kapcsolódó fejlesztések a jelenlegi telken nem férnének el, így szükséges a telek bővítése, ehhez pedig szükséges a villamospálya elbontása.

Bármelyik variáció is igaz, az új - várhatóan további fakivágásokkal járó - nagyerdei villamosfejlesztés nem sok előnyt nyújt első látásra. A Stadion és a Nagyerdő keleti, erdős része nem igényli a villamost, a Gyógyfürdő pedig elveszíti a közvetlen tömegközlekedési kapcsolatát. Bár az erdőn áthaladó villamosvonal rendkívül fotogén lesz, az új szakasz az üzemeltetési költségeket, ahogy a Klinikákra vagy az Egyetemre igyekvők utazási idejét is növeli.

Odalesz a villamos? (fotó: Varga Ákos Endre)

Utasforgalom hiányában az új vonalszakasz létjogosultságát is nehéz lesz alátámasztani. Megfelelő alátámasztottság nélkül pedig nehéz lesz uniós pénzt szerezni a projektre.

Közben kiderült a projekt részletesebb tartalma is. Eszerint 7,5 milliárdot szánnának 11 új villamos lecserélésére, míg az új nagyerdei vonalszakasz kiépítésére és egyes pályaszakaszok felújítására 5,36 milliárd forint menne el.

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr34369138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2012.04.07. 16:09:00

ugyan nem vagyok debreceni, így nincs helyismeretem, de mi lenne, ha a pallagi utat kilőnék, a hurok másik fele meg kétvágányúsodna?
bár gondolom ahhoz nem lehtne eu-s pénzt eltapsolni.

oregember nem venember (törölt) · http://receptekferfiaknak.blog.hu 2012.04.07. 19:44:01

ez igy eleg egyoldalu,mondhatni kopkodes...
mennyivel lenne hosszabb az uj vonal,megalloszamban,menetidoben???
nem vagyok kepben teljesen,de igy,ranezesre nem tunik egy ordenare nagy turanak,ha par lepessel odebb kell menni...
lesz a helyen setany,kvzok,gyogyfurdo bovites???
akkor mi a gond???

ez olyan tipikusan magyarosch...legyen fejlesztes meg minden,de ne igy,ne ugy,ne amugy...
lasd m-0 korgyuru...
kell meg legyen,meg kozel is legyen a varoshoz is,meg mindenhez,de ne itt,ne ott,ne az en ablakom alatt,de ha ket lepesnel tobbet kell menni akkor meg az a baj...

mestska · http://cities.blog.hu 2012.04.07. 20:06:22

@oregember nem venember:

nem az a baj, hogy gyógyfürdőfejlesztést szeretne a város, vagy a villamost arrébb szeretné vinni, sokszor erre is szükség lehet. De hogy az erdőben vigyük a villamost, holott a sétányt és a villamost esetleg kombinálni is lehetne.

terensz szpenszer 2012.04.07. 20:14:37

3-4 perces kerülő az egész. Ha így a fürdő megújulhat, akkor nem felesleges megépíteni azt a kis kitérőt.
20 éve is így nézett ki a strand, szégyen.
De az egész Nagyerdő, Debrecen egyik nevezetessége is szégyellni való, cigány kurvák és stricik, hajléktalanok mindenhol, tele szeméttel, mert kuka az nincs. A békás tó körül is 2-3 szemetes van, azok is szétverve. Mindenféle alakok nyugodtan, háborítatlanul horgászgatnak, dobálják tele szeméttel. Be kéne azt a részt keríteni és éjszakára bezárni, vagy őrizni. Három szálloda, a Postás üdülő, egy panzió van csak közvetlenül azon a részen. Mit gondolhatnak az ott megszálló vendégek?

terensz szpenszer 2012.04.07. 20:18:07

@mestska: kombinálni? Mit a Kossuth téren? A világ legnagyobb őrültsége, hogy egy sétálóutca közepén többtonnás villamosok cammogjanak. Gyerekkel nem is szívesen megyek fel pl. a karácsonyi "vásárba", mert félek, hogy egy óvatlan pillanatban a villamos alá sodorja valamely bámészkodó.

mestska · http://cities.blog.hu 2012.04.07. 20:21:09

@terensz szpenszer: a világon számtalan helyen működik gyalogos téren villamos. Sokszor sokkal nagyobb gyalogosforgalommal, mint Debrecenben. Nincs ezzel semmi baj.

flippant 2012.04.07. 20:32:31

@terensz szpenszer: Jól szólsz, bakker. Tavaly én is mentem a családdal a nagyerdei fürdőbe mert ízületi problémám volt és a doki a debreceni fedett fürdőt ajánlotta a térdemre. Hallod, fényes nappal mentem és a fürdő bejáratnál egy fogatlan cigánykurva odajött a lányával (!) - ismétlem: fényes nappal 10 óra körül, és felajánlotta a lányát szexelni!!!
Persze elküldtem a jó édes anyjába.

keno 2012.04.07. 20:40:06

Az egész terület nem nagy. Tulajdonképen mind a két nyomvonal ki tudja szolgálni az összes tömeget vonzó létesítményt is. Ha a fürdőnek útban van át kell helyezni a villamost. A fákat meg nem sajnálni kel, hanem újakat ültetni helyettük. Akár a kivágott mennyiség többszörösét is.

Kopi3.14 2012.04.07. 20:40:15

@terensz szpenszer: vannak rá példák, nem is egy, egész jól működnek is helyenként. A lényeg, mint annyi minden másban a normális szervezés.

Szaki Danee 2012.04.07. 20:41:20

Szerintem sincs gond a sétány és a villamos kombinációjával, hiszen gond nélkül működik a Kossuth téren, Miskolcon meg egy sor külföldi városban. A nagyhuroknak különösebb indokát nem látom, a stadiont pedig kényelmesen kiszolgálják a meglévő Aquaticum és Klinikák megállók (még akkor is, ha az új stadion nem a régi helyén, hanem mellette épülne fel).

terensz szpenszer 2012.04.07. 21:23:01

@Kopi3.14: Nem ismerek külföldi, de magyar példákat sem, ám nem hiszem, hogy a villamos sin és a felállított árusbódék között 3 méter távolság lenne, ráadásul úgy, hogy a villamos a két bódésor között közlekedik, mindjárt két irányba. Ha ott lennél ilyenkor, a te erdeidben is meghűlne a vér :)

mestska · http://cities.blog.hu 2012.04.07. 21:32:46

@terensz szpenszer: az nem a gyalogos téren áthaladó villamos hibája, hogy a bódékat veszélyes helyre rakják és így mesterséges konfliktust generálnak.

Anti Anyag (törölt) 2012.04.07. 21:59:57

Szvsz. egy erdőben áthaladó villamos nem lehet rossz. Az nyilvánvaló, hogy a villamost úgy kell elhelyezni, hogy hosszabb távon is lehessen fejleszteni. Ez okozhatja, hogy rövidtávon romolhat a helyzet a meglévőhöz képest.

Sok helyen mennek sétálóutcában villamosok és ezek kifejezetten veszélyesek is.

Bambano 2012.04.07. 22:01:34

ez az ötlet így első ránézésre nem tűnik ökörségnek.
ezt mint a térképen levő helytől nem túl messze lakó debreceni mondom.

Bambano 2012.04.07. 22:03:17

@milliliteratura: nincs elég hely a kétvágányúsításhoz, de leginkább a vonal végi fordítóval lennének gondban.

Bambano 2012.04.07. 22:05:33

Azt is látni kell (nem helyiek kedvéért), hogy a gyógyfürdőnek ott is van egy kijárata, ahol a felirat G betűje van, pont szemben a Klinikák villamosmegállóval. Tehát aki villamossal akar menni a strandra és onnan haza, annak semmivel nem lesz több gyaloglás.

mestska · http://cities.blog.hu 2012.04.07. 22:06:49

@Anti Anyag: ha nem a Nagyerdő közepén lenne, akkor én is azt mondanám, hogy lehet a területet fejleszteni, és ehhez a villamos is hozzájárul. De ahhoz itt rengeteg fát ki kellene vágni.

terensz szpenszer 2012.04.07. 22:17:55

@mestska: nem, persze, nem is ezt mondom. Csak azt, hogy konkrétan Debrecenben kimondottan veszélyes a kialakult gyakorlat, és attól tartok, hogyha a Nagyerdőn is ilyen megoldást választanának (ti. korzó+villamos kombó), akkor ott is hasonlóan rosszul valósítanák meg.
Már az egész 2-es villamos hajcihő is el van cseszve, az elejétől. Nem kellett volna a Piac utcára, Kossuth térre (gyak. a sétálóutcára)irányítani, mehetett volna az Erzsébet utcán, vagy ha már mindenképpen a főutcán kell járnia a Széchenyi felé fordulhatna, szerintem. Meg még sok ember szerint is, de hát itt nem szokás megkérdezni a lakosokat.

terensz szpenszer 2012.04.07. 22:24:50

@mestska: A Dózsa György úton és a Thomas Mannon is rengeteg fát ki kellett vágni, a látvány meglehetősen szomorú. A Hatvan utcán, Széchenyi utcán gyakorlatilag kiirtották az összeset, borzasztóan néz ki.
Pont ott, ahol a fenti térképen az esetleges új pályát jelölik, na ott nem is kellene talán egyetlen-egyet sem elpusztítani.

mestska · http://cities.blog.hu 2012.04.07. 22:28:00

@terensz szpenszer: a fák megmaradása állandó konfliktusforrás minden építkezésen, én azt mondom, hogy lehetőség szerint a lehető legtöbb fát meg kell tartani, így is kevés a zöld a városokban.

mestska · http://cities.blog.hu 2012.04.07. 22:29:12

@terensz szpenszer: ja igen, holnap pont egy olyan bejegyzés lesz, hogy miért költenek százezer dollárt egy fa áttelepítésre, miközben a villamos építése folyik.

Ez volt a reklám helye :)

mestska · http://cities.blog.hu 2012.04.07. 22:31:34

@terensz szpenszer: a 2-es villamos nyomvonala sok vitát váltott ki, az Erzsébet utcai nyomvonallal a belváros elkerülése miatt biztos nem értek egyet, illetve ebben az esetben mind a pálya, mind a beszerzendő járművek szempontjából jóval drágább lett volna a projekt.

A Kossuth téri átvezetéssel nincs gond szerintem, elég nagy az a tér, elfér rajta a villamos, csak a bódékat ahogy te is írod nem a villamos mellé kellene telepíteni...

terensz szpenszer 2012.04.07. 22:55:15

@mestska: Miért lett volna baj, ha elkerüli a belvárost?
Nem akarja mindenki az üres üzlethelyiségek kirakatait nézegetni :)
Viccen kívül,a közösségi közlekedést, ahogy mostanában nevezik, azok is használják, használnák, akik szimplán csak el akarnak jutni egyik helyről a másikra, és nem feltétlenül városnézéssel akarják ezt összekötni.
Az Erzsébet utcai iránnyal a Tócoskertet is összeköthették volna az Új- és Vénkerttel, akár egész Józsáig is.
Persze ez csak egy vélemény, olyan úgy sincs, hogy mindenkinek jó legyen.
Ez a nyomvonal inkább "politikai" okokból született, szerintem.

kvadrillio 2012.04.07. 23:11:54

...hmmm....és ebben a debreceni GYÓGYFÜRDŐBEN, kKIK ÁZTATHATJÁK MAJD A FENEKÜKET: A KÜLFÖLDIEK, A MAGYAR GAZDAGOK, AVAGY A MAGYAR MINIMÁL----BÉRESEK ?????!

esef 2012.04.07. 23:24:30

le kell vinni föld alá...

terensz szpenszer 2012.04.07. 23:24:46

@kvadrillio: miért, a Dagályba csak a minimálbéresek járnak?
Persze értem én mire gondolsz, meg is van a véleményem, ám túl messzire vinne, ha elkezdeném kifejteni.

JoseGee 2012.04.07. 23:37:02

@terensz szpenszer: Én már többször is sétáltam a lányommal ott vásár idején. Soha nem volt gondunk a villamossal. Asszem azért van a a szülő, hogy vigyázzon a gyerekére, nem?

JoseGee 2012.04.07. 23:39:39

@Bambano: Nem ökörség? A mostani Klinika megállótól sacc....mennyire van a stadion bejárata? Méter vagy másodperc is jó válasznak. Szóval nem hinném, hogy ez lehet valós indok.

terensz szpenszer 2012.04.07. 23:43:48

@JoseGee: Hát ha asszed, akkor biztosan. Nyugodt lehetsz, én is vigyázok az enyémre,talán nem is vagyok rosszabb szülő nálad, de balesetek ettől függetlenül történhetnek, figyelmetlen emberek is vannak, és néha egy kis botlásból is komoly baj lehet, még villamoskerék sem hozzá.

terensz szpenszer 2012.04.07. 23:45:48

@JoseGee: Miért, szerinted ökörség?

Bambano 2012.04.08. 00:13:21

@JoseGee: ez miért is kérdéses? akinek ez számít, az fent ül a villamoson, ki fog bírni még 300 méter menetet a vágányon.

@mestska: mert arrefelé több minden is van, amihez lesz végre tömegközlekedés. A Pallagi útnak az a szakasza, amiről leszedik a villamost nem hosszú, cserébe terjeszkedhetne a fürdő.

A terjeszkedést lehet úgy is csinálni, hogy nem vágnak ki minden fát vagy ültetnek helyette másikat. Ha mindig az lett volna a szempont, hogy ne vágjanak ki egy fát se, akkor még mindig nem lenne egy köbméter beton se itt, nem még ház meg utca.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.04.08. 02:36:35

@terensz szpenszer:

"A világ legnagyobb őrültsége, hogy egy sétálóutca közepén többtonnás villamosok cammogjanak."

- Bezzegországokban másképp látják.
www.bahnbilder.de/1024/r2-2130-am-110910-maffeistrasse-445215.jpg
www.bahnbilder.de/1024/in-maffeistrasse--446990.jpg

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.04.08. 02:42:20

az új nagyerdei vonalszakasz kiépítésére és egyes pályaszakaszok felújítására 5,36 milliárd forint menne el.

Ennek a húsz százaléka 1,07 milliárd.

kzoltana 2012.04.08. 07:03:05

Kínkeserves röhögés már az, ahogy a debreceni történésekre lehet reagálni. Mit beszélünk itt újabb fejlesztésekről, amikor a 2-es villamos pályájának építését is félbehagyták, az ottmaradt anyagokat szétlopják, közel fél éve áll minden.
Egy videó is született a gyalázat kiröhögtetésére: Villamosolimpia.
www.vagy.hu/tartalom/cikk/1854_villamosolimpia_debrecenben

Baines 2012.04.08. 07:54:23

Korzó? A Pallagi úti pálya helyett? Ugyan ki korzózna ott? Nincs semmilyen forgalom azon a helyen, honnan is lenne. Se emberek, se üzletek, se semmi.
A pályát arra elkanyarítani pedig őrültség. Mi a fenét keresne ott a villamos? A Nagyerdei krt azon szakaszán még közvilágítás sincs. Ennyi erővel akár a Köztemetőt is megkerülhetné...
Ekkora marhaságot, ez is csak debreceni ötlet lehet!

kzoltana 2012.04.08. 08:36:13

@Baines: Ha nincsenek újabb építkezések, akkor nem vándorol a szokásos 20 százalék a polgi zsebébe. Ez az egyetlen dolog a debreceni nagyberuházások mozgatórugója már 14 éve.

becsoccsent 2012.04.08. 10:06:25

eloszor azt kellene megoldani, hogy ne maradjon ki minden nap tobb tucatnyi jarat. aztan azt, hogy pontosan jarjon - nem minden - BARMI.

a varos tomegkozlekedese egy katasztrofa azota, hogy dkv van es nem volan. a csuklos buszok eltuntek, csucsidoben is simak jarnak. az elsoajtos felszallassal orrba-szajba szopatjak a nepeket, esoben, hoban, fagyban, metszo szelben is eloresetaltatjak oket. a szalado mamikat tukorben nezo, majd az orruk elott az ajtot becsuko soforok hadarol nem is beszelve.

debrecen az egyik legjobban eladosodott varos ( koszi, lali! ), ugy hianyzik a stadion meg a kettes-harmas villamos, mint egy pup a hatukra. annyi ertelme lesz, mint a kosa-ternek - barmelyik iranyba 5 perc seta, es a legdurvabb balkani allapotok vannak.

es kosa nem veletlenul lett mr. 10%-bol mr. 20%.

Diebels 2012.04.08. 10:16:35

A fenti tervnek én sem látom a logikáját.
Ha a helyén sétányt szeretnének, az azt jelenti, hogy nem építenék be, akkor már a villamosnak is el kell férnie. Vagy ott az aszfaltút, azt is lehet sétányosítani, sőt egy igen széles járda/bicikliút is.
Nem lehet indok az állatkert, vidámpark, temető, stadion jobb megközelíthetősége sem. A temető kivételével mindegyik jól megközelíthető a jelenlegi megállókból is, ráadásul, ahogy írta más is, nem mindennap mennek arra az emberek.
A temetőbe járóknak pedig még az új vonal is messze lenne, sokkal jobban járnak a trolival vagy a busszal, ami a kapu előtt teszi le őket.
Egyébként meg volt már buszmegálló a Vidámparknál az Ady Endre u.-Nagyerdei krt. sarkon, meg lehetett nézni, mekkora tömeg állt ott nap mint nap. Ettől függetlenül, ha azt a ficakot mindenképpen be akarják kapcsolni a tömegközlekedésbe, még mindig olcsóbb lenne, ha az arra járó buszoknak alakítanának ki egy - akár időszakos - plusz megállót.

mestska · http://cities.blog.hu 2012.04.08. 10:55:29

@Bambano: az a baj, hogy az a több minden (állatkert,vidámpark,etc.) nem igényel villamost a forgalmának a lebonyolításához. A mögöttük lévő erdős részek villamossal történő feltárása pedig még feleslegesebb.

A sétányt a villamossal együtt is ki lehet építeni,bár tény, hogy a pályát ekkor is át kell építeni.

pitaa 2012.04.08. 13:36:40

építsünk villamosvonalat az erdőbe, ahol nem jár senki és nincs az ég világon semmi, csak hogy a szintén teljesen értelmetlen 30 ezres stadiont, ahova a jobb esetben max 5-10e szurkoló kimegy majd hetente 1x, összekössük a belvárossal. mindeközben a reggel zsúfolásig telt villamos, amivel az emberek az egyetemre meg a kórházba igyekeznek, 5-10 perccel később ér majd célba. ja, tényleg kurva jó ötlet.

pitaa 2012.04.08. 13:39:00

a másik meg hogy mielőtt hasonlóan világmegváltó tervekbe kezdenek ezek a barmok, talán be kellene fejezni azt a nyomorult 2-es villamost, amire egyébként szintén semmi szükség nincs, viszont legalább 3 évre romhalmazzá változik a város jelentős része tőle...

mestska · http://cities.blog.hu 2012.04.08. 15:05:33

@pitaa: olyan szempontból nem probléma, hogy előre gondolkodik Debrecen és a többi város, hogy legalább felkészülten érnek el a következő uniós pénzügyi ciklus elejéhez.

Zotya 2012.04.09. 01:56:23

A legnagyobb baj az, hogy a villamos új nyomvonalra helyezését közlekedés fejlesztésre szánt forrásokból akarják megvalósítani. Pedig ezerszer fontosabb dolgokra kellene ezt a pénzt költeni!

A stadion csak ürügy! A stadion északi bejárata 300 méterre van a Klinikák villamosmegállótól. A déli és nyugati kapu is 300 méterre van a Gyógyfürdőtől. Ellenben akik az Egyetemre ás a Klinikákra mennek nő az eljutási idő és üzemeltetésben is többe kerül a hosszabb vonal szakasz. Ebben az olvasatban pedig meglehetősen aránytalan az új nyomvonal annyi pozitív hatása, hogy a stadion bejáratánál szállhatunk le a villamosról.

Ha mindenáron el akarják terelni a villamost, akkor tegyék, de ezt ne közlekedés fejlesztésre szánt forrásokból valósítsák meg, mert ez nem fejlesztés!

BPO654 2012.04.09. 16:10:55

Azoknak van iigazuk akik azt mondják, h a lényeg a politikusok zsebe, a többi parasztvakítás. Itt már nagyon kilóg a lóláb.. . ezt már belinkeltem 1-szer de most ismétlésképpen;

www.vagy.hu/tartalom/cikk/1910_doglott_varju_kettes_villamos_kosa_duma

Sehol sincsenek vele, de azért további fejl "kell". Ha vki sportos ember akkor annak nem kell villamos a stadionkapuig.... .

Bp.-en (a 72-es) TROLIBUSZ KÖZLEKEDIK AZ ÁLLATKERTHEZ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Akkor a odalent a Debrecenieknek miért is kell villamos, ha egy kb 2milliós városban elég a troli???? És ha a debreceniek azt írják, h semmi szükség sincs a villamosra akkor miért épül??? A zsebek miatt... .
Belinkeljem a duplacsuklós trolit ami gyárilag 200 fős???? Sokadszorra??? Hess Lightram3 a neve, v Van hool exquicity a másik.

Környezetbarát villamoshoz fél Debrecenben kivágják a fákat? Milyen környezetbarátságról beszélünk?????:DDDDD

Megint nekem kell összeadni?
Tehát stadion 10 Mrd+ villamos a 3-sal együtt 8+5,4+7,5=20,9Mrd Ft. Lehet, h ez kevés is... . ennyi pént elbni... .:D:S

BPO654 2012.04.09. 16:12:36

Tehát 31 Mrd a számla eddig v több. Bravissimooooo.

BPO654 2012.04.25. 22:26:10

Ja, és az állatkert mellett ott a Vidámpark, a Nagycirkusz, meg a Széchenyi fürdő... .
Trolival van mindez kiszolgálva nem villamossal.... .

Ha már Debrecen; miért is nem a saját iparát támogatja -MJT helyett Volvokat vette az ITK ugyebár. De állítólag kész az elektromos buszuk is, igaz azt mondják nem bír 8 órás üzemet, és vacak de azért van, létezik, és az Intertanker azt állítja, h jó. Vajon kinek van igaza??? A 150 Kw-os motor még egy szólóba is jó lenne (IK 412=162 Kw euro 2 Man), nemhogy egy midibe.

tv2.hu/tenyek/video/elkeszult-az-elso-hazai-elektromos-busz

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.04.25. 22:38:49

@BPO654: A valóságnak tartozunk azért annyival, hogy korábban a troli előtt járt ott villamos.

hampage.hu/trams/25-os/

BPO654 2012.05.03. 10:07:02

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Kitűnő példája annak, h a villamos helyett troli koncepció helyes volt, és ma is lenne létjogosultsága!!! PL: 12,42,51,52 helyett Bp.-en!!!!! E helyett Vitézy vágányfelújításra pazarolja a pénzt, de a használt Citárokon megfulladtak az utasok tegnap még, mára rohamtempóban megcsinálták, nem mindet persze.:D
Egyébként meg az "F" típusú villamos bef képessége 59 fő, a szóló Solaris trolié 69, a csuklósé meg 95-101 fő, maradjunk ennyiben............... .

eastern 2012.06.01. 07:10:02

Mennyi értetlen, rosszindulatú barom él ebben a városban...

nyelv-ész 2012.07.06. 19:53:05

@BPO654: Lehet, hogy a te térképedre nincs berajzolva, de az általad említett városligeti objektumokat a troli mellett a millenniumi kisföldalatti is kiszolgálja, ami azért bőven felér egy villamosvonal kapacitásával.

BPO654 2012.07.08. 14:55:30

@nyelv-ész:
Lehet, h régen jártál a logopédusodnál
és nem látod h az messze van.:D

nyelv-ész 2012.07.08. 20:58:18

@BPO654: Messze? Mégis mitől? Szerintem te még nem jártál arra.