PTinfo

Calatrava-vasútállomás Olaszországban

2013. június 18. - mestska

Calatrava stílusa utánozhatatlan, azt hiszem. Fehér, egyedi, íves acél tartószerkezetek jellemzik az építészetét, ráadásként igen aktívan mozog a közlekedés világában is, több hídnak és vasútállomásnak is a tervezője volt. Utóbbiak között meg kell említeni a lisszaboni Oriente állomást vagy épp a Liege-i Guillemins-t, ahol kiszállva a vonatból csak annyit tud mondani az ember, hogy azta. :) Nem mellesleg Calatrava tervezte az épülő New York-i World Trade Center épülő közlekedési építményét is, amiről már ezen a blogon is szó volt.

Calatrava legújabb, június 8-án átadott alkotása a Milánó-Bologna nagysebességű vasúton épült új, Reggio Emilia-i állomás. Az autópályával párhuzamosan futó vasútra itt fél kilométeren keresztül borul rá a tipikusan Calatravás tetőszerkezet, az állomásnak helyt adó tetőszerkezet, valahogy így:

reggio_emmilia_av1.jpg

A Reggio Emiliától négy kilométerre északra fekvő, hivatalosan  Reggio Emilia AV Mediopadana névre hallgató vasútállomás 13 modulból áll, mindegyik modul, 25 egymástól egy-egy méterre elhelyezkedő, egymáshoz képest vízszintesen és függőlegesen is eltolt elemből áll, hullám jelleget biztosítva ezzel az épületnek. 

reggio_emmilia_av2.jpg

Az épületen belül összesen négy vágányt alakítottak ki, a szélső két, peronnal rendelkező vágány mellett két átmenő vágány is van középen. Az állomást napi nyolc Trenitalia és napi három NTV szerelvény szolgálja ki a nagysebességű hálózaton, de megállnak itt a Reggio Emilia - Guastalla mellékvonal szerelvényei is. Utóbbi vonalat a tervek szerint átadnák részben a villamosoknak, az elképzelések Reggio Emilia környékén a karlsruhei, a vasútra kijáró villamosok rendszerét honosítanák meg.(a link mögött fejlesztési térképek is vannak)

reggio_emmilia_av3.jpg

Nem lenne Calatrava Calatrava, ha nem csempészett volna be némi hidat is a projektbe. A vasútra és az autópályára merőlegesen összesen három híd épült, a középső ívhíd magassága eléri az ötven métert, a másik két híd pilonjának teteje hetven méter magas.

reggio_emmilia_av4.jpg

Jó hosszú (fotó: www.archilovers.com)

Az első három fotó az www.ansa.it oldalról származik, amelynek a galériájában további részletek is megtekinthetőek.

Ha kíváncsi vagy a legfrissebb tömegközledési hírekre, érdekességekre, akkor kövesd a PTinfo rendszeresen frissülő Facebook oldalát, ahol folyamatos információt kaphatsz a közlekedéshez kapcsolódó újdonságokról, furcsaságokról, érdekességekről.

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr885366413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2013.06.18. 14:15:53

A kiegészítő hidak mi célt szolgálnak?

mestska · http://cities.blog.hu 2013.06.18. 15:37:30

@Fricy: az SP3 jelzlsű út megy át rajta, az ívhíd az autópálya felett, a másik kettő két körforgalom felett halad át.