Nem is olyan rég szóba került, hogy Isztambulnak milyen rossz a kötöttpályás közlekedése. Nos, az az igazság, hogy vannak helyek, ahol rosszabb a helyzet ilyen szempontból. (korábban példul szó volt Lagosról) Egy másik, hasonló gondokkal küzdő város Kalkutta, India harmadik legnagyobb, elővárosokkal együtt vagy 15 milliós városa. A gigavárosnak mindössze egyetlen metróvonala van, mely bár India első metrója volt, hossza ma is mindössze 22 kilométer, és nyoma sincs olyan volumenű fejlesztéseknek, mint amiről Delhinél láthatunk.
Augusztus 22-én új szakasz átadását ünnepelték egyébként Kalkuttában ettől függetlenül, közel 10 év alatt sikerült befejezni az egyetlen metróvonal déli, 5,1 kilométeres hosszabbítását, Garia irányába. Az új vonalszakasznak, mely szinte teljes hosszában lábakra emelve épült meg, négy új megállója van. További 3,4 kilométeres, két megállónyi szakasz épül folytatásként, ennek átadása 2010-ben várható.
Az új vonalszakasz mintegy 50.000-el növelte meg a metrót naponta használó utasok számát, így a napi utasszám 475 ezerre emelkedett. A 10,3 milliárd rúpiába került beruházás keretében hét darab új, nyolckocsis szerelvény érkezett a peramburi Integral Coach Factory gyárból. Ha ugyanolyan hangosak, mint elődeik, akkor nem biztos, hogy megérte a vásár... Lásd a videót:
A videón sajnos nem látszik a vonalszakasz egyik legnagyobb érdekessége, hogy a vonal jókora szakaszon a Tolly’s Nullah csatorna közepén megy. A megoldást azért választották, hogy megelőzzék a sűrűn beépített területen a terület felvásárlásokat...
Bevallom egyébként, a hosszabbítás kapcsán kiadott meghívó mosolygásra késztetett. (érdemes megnézni :) A szocialista tabló, és valamilyen B kategóriás vasárnap délutáni kerületi program egyvelegént leírható kép még izgalmasabb, ha megnézzük részletesen. A felső öt kis kép az új állomásoknak nevet adó indiai hírességeket ábrázolják, alatta pedig zárójelben az egészen az átadóig érvényes nevük. A nevek ugyanis változtak az utolsó pillanatban, a névadó állítólag nem volt más, mint a bal oldalon látható zöld zászlós néni, Indiai vasúti minisztere. A hírek szerint a hölgy ellenzékiként rendszeresen fellépett a kalkuttai metró továbbépítése ellen, kormányra kerüléskor azonban változott a helyzet... Politikai érdekesség volt az is, hogy a Nyugat-Bengáli miniszterelnök, Kalkutta polgármestere nem szerepelt a meghívottak között. Érdekes a politikai helyzet arrafelé is, úgy tűnik.
Az első fotót sudiptahldr, a másodikat ashchak, a harmadikat Nabarun Sadhya készítette.