PTinfo

PTinfo

Szeretettel meghívjuk

2009. szeptember 22. - mestska

Nem is olyan rég szóba került, hogy Isztambulnak milyen rossz a kötöttpályás közlekedése. Nos, az az igazság, hogy vannak helyek, ahol rosszabb a helyzet ilyen szempontból. (korábban példul szó volt Lagosról) Egy másik, hasonló gondokkal küzdő város Kalkutta, India harmadik legnagyobb, elővárosokkal együtt vagy 15 milliós városa. A gigavárosnak mindössze egyetlen metróvonala van, mely bár India első metrója volt, hossza ma is mindössze 22 kilométer, és nyoma sincs olyan volumenű fejlesztéseknek, mint amiről Delhinél láthatunk.

Augusztus 22-én új szakasz átadását ünnepelték egyébként Kalkuttában ettől függetlenül, közel 10 év alatt sikerült befejezni az egyetlen metróvonal déli, 5,1 kilométeres hosszabbítását, Garia irányába. Az új vonalszakasznak, mely szinte teljes hosszában lábakra emelve épült meg, négy új megállója van. További 3,4 kilométeres, két megállónyi szakasz épül folytatásként, ennek átadása 2010-ben várható.

Az új vonalszakasz mintegy 50.000-el növelte meg a metrót naponta használó utasok számát, így a napi utasszám 475 ezerre emelkedett. A 10,3 milliárd rúpiába került beruházás keretében hét darab új, nyolckocsis szerelvény érkezett a peramburi Integral Coach Factory gyárból. Ha ugyanolyan hangosak, mint elődeik, akkor nem biztos, hogy megérte a vásár... Lásd a videót:

 A videón sajnos nem látszik a vonalszakasz egyik legnagyobb érdekessége, hogy a vonal jókora szakaszon a Tolly’s Nullah csatorna közepén megy. A megoldást azért választották, hogy megelőzzék a sűrűn beépített területen a terület felvásárlásokat...

Bevallom egyébként, a hosszabbítás kapcsán kiadott meghívó mosolygásra késztetett. (érdemes megnézni :) A szocialista tabló, és valamilyen B kategóriás vasárnap délutáni kerületi program egyvelegént leírható kép még izgalmasabb, ha megnézzük részletesen. A felső öt kis kép az új állomásoknak nevet adó indiai hírességeket ábrázolják, alatta pedig zárójelben az egészen az átadóig érvényes nevük. A nevek ugyanis változtak az utolsó pillanatban, a névadó állítólag nem volt más, mint a bal oldalon látható zöld zászlós néni, Indiai vasúti minisztere. A hírek szerint a hölgy ellenzékiként rendszeresen fellépett a kalkuttai metró továbbépítése ellen, kormányra kerüléskor azonban változott a helyzet... Politikai érdekesség volt az is, hogy a Nyugat-Bengáli miniszterelnök, Kalkutta polgármestere nem szerepelt a meghívottak között. Érdekes a politikai helyzet arrafelé is, úgy tűnik.

Az első fotót sudiptahldr, a másodikat ashchak, a harmadikat Nabarun Sadhya készítette.

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr961393460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.09.22. 08:36:26

Érdekes ez a csatorna feletti vezetés. Kár, hogy nincs kép róla.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.09.22. 08:38:18

@Fricy:

sajnos én nem találtam. de ha valaki talál, ne titkolja :)

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2009.09.22. 11:02:04

Zürichben egy autópálya-kivezető visz egy darabig a Sihl folyó fölött, ez akkor poén, amikor mindezalatt keresztezik a vasút is :)

www.flickr.com/photos/ogil/409054535/

Mondjuk nem egy hosszú szakasz, de azért tanulságos, például mutatja, hogy igenis Svájcban sem csak vasutak vannak :)

gramercy 2009.09.22. 11:26:24

nem semmi a kontraszt india és kína között

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2009.09.22. 23:21:58

@mestska: Már hogy milyen értelemben "pffffff"? :)

MHD 2009.09.23. 11:48:48

A hír nem igazán ide tartozik... de most jelent meg:
"A debreceni 2-es villamos-vonal járműbeszerzése második nyílt közbeszerzési eljárását is érvénytelennek ítélte a bíráló bizottság.
A debreceni 2-es villamos-vonal járműbeszerzése második nyílt közbeszerzési eljárásának ajánlattételi határideje 2009. augusztus 19. volt. A határidőig egy ajánlat érkezett. Ez érvénytelennek bizonyult. A bíráló bizottság 2009. szeptember 23-án eredménytelennek minősítette a tendert, így új pályázat kiírására van szükség."

mestska · http://cities.blog.hu 2009.09.23. 16:03:00

@Hamster:

hát olyan értelemben, hogy ez szörnyű :)
süti beállítások módosítása