Bukarestet hajlamosak vagyunk lenézni némileg, s talán van/volt némi alapja is ennek. A hazai tömegközlekedési viszonyokat tekintve azonban a valóban mérhető előnyünk elolvadni látszik lassan. Román szomszédaink fővárosából sokszázas buszbeszerzésekről, villamosfejlesztésekről érkeznek hírek, az ottani metróhálózatról azonban igen kevés szó esik. Épp ezért volt szokatlan (vagy inkább a hazai helyzetet megfricskázandó) nem is annyira meglepő jelentés egy új metróvonal átadásáról.
Új metróvonal természetesen (az MTI hírek sokszor hibádzik) nem épült Bukarestben, de egy új metrószakaszt tényleg átadtak november 20-án Nicolae Grigorescu 2 és Linia de Centura között. Az átadott rész hossza 4,5 km, összesen 4 állomással. A szakasz a hármas vonal részeként épült meg, építését még 1989-ben kezdték, a román állam rendszerváltás utáni visszaesése azonban nem tette lehetővé a folytatást, a munkákat abbahagyták. 1993-ban a már elkészült alagútrészeket vízbetörés árasztotta el, az építés összköltsége végül 145 millió euróra rúgott.
A szakaszon jelenleg a Nicolae Grigorescu állomáson szükséges vágánykapcsolati fejlesztések miatt shuttle szerelvények ingáznak, a megszokott jobb oldali közlekedés helyett baloldalon. A vágánykapcsolatok kiépítése után azonban egy valódi, hosszú hármas vonalat használhatnak a román főváros lakói.
Kép nélkül természetesen mit sem ér az egész :) Itt alant nézhetjük, csodálhatjuk a román közlekedési építészet "gyöngyszemeit", és a nálunk semmilyen formában nem létező peronkapuk kialakítását...