Delhi új metrószakaszának átadásáról szóló posztban már szóba került, hogy a hálózat bővülésének kocsiigényét 424 újonnan gyártott Bombardier kocsi fogja biztosítani, melyek egy részét Indiában gyártják majd. Az első kocsi a blog szünete alatt, február 26-án érkezett meg Indiába, meglehetősen látványos módon, amint erről erminavet kollega már megemlékezett.
Az indiaiak a gyártó Bombardierrel közösen szinte showműsort csináltak az első kocsi érkezéséből, melyet egy bérelt Antonov An-124-essel hajtottak végre. A szovjet gyártású teherszállító repülőgép nem a világ legnagyobb kapacitású tehergépe - az a nemrég hazánkban is járt Mrija -, de 150 tonna névleges kapacitásával, és főleg méreteivel szinte ideális ilyen nagyságú járművek szállítására.
Bár a delhi metró ily módon történő szállítása szinte minden hírbe bekerült (itt megtekinthető egy rövid videón a jármű ki-, és berakodása), nem ők voltak az elsők, akik ilyen jellegű csomagot vittek az Antonov gépekkel. Az első - amúgy 109 tonnás - mozdonyt még 1994-ben vitték Kanadából írországba,a metrókocsik közül pedig a delhin kívül (előtt) a következők repkedtek egyik kontinensről a másikra:
- Az AnsaldoBreda Rómából a Los Angelesi Red Line-ra szállított repülővel
- A Stadler Svájcból a New Jersey Transit River Linera szállított LRT kocsit
- A Siemens 2003-ban Ausztriából Bangkokba szállított, rögtön egy háromkocsis teljes szerelvényt három különböző repülőgéppel
- A Bombardier pedig Delhin kívül már korábban is szállított Németországból, az úticél akkor Guangzhou, vagy ahogy inkább leánykori nevén ismerjük Kanton volt.
Ezek a szállítások leginkább presztizsértékűek voltak, jellemző rájuk, hogy egy-egy kocsit szállítottak csak át a gyártók az európai üzemekből a többi földrészre. A többi kocsi hajón érkezett, vagy nagyobb megrendelés esetén az adott országban létrehozott gyártóüzemből érkezett. Így van ez Delhiben is, ahol mindössze az első 36 kocsi készül Európában, a fennmaradó közel 400 az új indiai üzemben készül el, ahonnan a Bombardier tervei szerint az egész délkelet-ázsiai piacot kiszolgálják majd.