PTinfo

PTinfo

Egy metrószállítás margójára

2009. március 25. - mestska

Delhi új metrószakaszának átadásáról szóló posztban már szóba került, hogy a hálózat bővülésének kocsiigényét 424 újonnan gyártott Bombardier kocsi fogja biztosítani, melyek egy részét Indiában gyártják majd. Az első kocsi a blog szünete alatt, február 26-án érkezett meg Indiába, meglehetősen látványos módon, amint erről erminavet kollega már megemlékezett

Az indiaiak a gyártó Bombardierrel közösen szinte showműsort csináltak az első kocsi érkezéséből, melyet egy bérelt Antonov An-124-essel hajtottak végre. A szovjet gyártású teherszállító repülőgép nem a világ legnagyobb kapacitású tehergépe - az a nemrég hazánkban is járt Mrija -, de 150 tonna névleges kapacitásával, és főleg méreteivel szinte ideális ilyen nagyságú járművek szállítására.

Bár a delhi metró ily módon történő szállítása szinte minden hírbe bekerült (itt megtekinthető egy rövid videón a jármű ki-, és berakodása), nem ők voltak az elsők, akik ilyen jellegű csomagot vittek az Antonov gépekkel. Az első - amúgy 109 tonnás - mozdonyt még 1994-ben vitték Kanadából írországba,a metrókocsik közül pedig a delhin kívül (előtt) a következők repkedtek egyik kontinensről a másikra:

  • Az AnsaldoBreda Rómából a Los Angelesi Red Line-ra szállított repülővel
  • A Stadler Svájcból a New Jersey Transit River Linera szállított LRT kocsit
  • A Siemens 2003-ban Ausztriából Bangkokba szállított, rögtön egy háromkocsis teljes szerelvényt három különböző repülőgéppel
  • A Bombardier pedig Delhin kívül már korábban is szállított Németországból, az úticél akkor Guangzhou, vagy ahogy inkább leánykori nevén ismerjük Kanton volt.

Ezek a szállítások leginkább presztizsértékűek voltak, jellemző rájuk, hogy egy-egy kocsit szállítottak csak át a gyártók az európai üzemekből a többi földrészre. A többi kocsi hajón érkezett, vagy nagyobb megrendelés esetén az adott országban létrehozott gyártóüzemből érkezett. Így van ez Delhiben is, ahol mindössze az első 36 kocsi készül Európában, a fennmaradó közel 400 az új indiai üzemben készül el, ahonnan a Bombardier tervei szerint az egész délkelet-ázsiai piacot kiszolgálják majd.

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr85975849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Martian (törölt) 2009.03.25. 17:26:20

Kikelt a Metro a sas tojásából...
:))

alternat 2009.03.25. 19:19:27

Nekem a magyar metróérkezés szimpatikusabb volt.
A hátsókapun, a fű alatt.

spag · http://railzone.nl 2009.03.26. 14:45:28

erre mondta valaki, hogy az Antonov "közvetlen kocsit továbbít" :)

at3sz 2009.03.27. 00:31:55

Hát azért ez Hard. Lehet hogy preztizs, de nagyon "környezetszennyező" azért :)

Én vagyok 2009.03.29. 16:15:20

Alternat: Nyilván nem akarták, hogy Budapest jóindulatú népe már érkezéskor összefirkálja, összekarcolja, bagi kővel megdobálja.

Egyébként ezeken a képeken se azt látni, hogy "rajongók gyűrűjében" érkezik a kocsi, még mielőtt valaki azt látná rajtuk...!
süti beállítások módosítása