Szófia metróüzeme az egyik legfiatalabb Európában, mindössze 1998-ban nyitották meg. A vonalhálózat fejlesztése azonban töretlenül zajlik, az első szakasz átadása óta négyszer hosszabbították az első vonalat. A legutolsó hosszabbítás május 8-án történt, amikor is újabb 5,6 kilométeres szakaszt adtak át, 15 kilométer fölé növelve a teljes hálózat hosszát.
Helyesebb - vagy inkább pontosabb - lenne azonban az első vonal bővítéséről, mint hosszabbításáról beszélni. A tegnap átadott új vonalszakasz ugyanis nem kapcsolódik közvetlenül a már meglévő, üzemelő vonalhoz, attól két megálló távolság választja el. Az összekötő szakasz átadása mindössze idén októberben fog megvalósulni, mint ezen a térképen is látható.
Az új szakasz 5 megálló hosszú, a városközpont déli szélét köti össze Mladosztal, a bolgár főváros déli részének egyik intenzíven fejlődő kerületével. Az itteni lakosok máris panaszkodnak - túl magasnak találják a metró zaját.
A vonalszakaszra napi 50.000 utast várnak első körben, ami tovább növekedhet, ha megépül Mladosztytól kifelé a vonal folytatása is a repülőtér felé.
A közelmúltban eldőlt egéybként, hogy az EU jelentős mértékben támogatja a szófiai infrastruktúra-fejlesztési beruházásokat, köztük a metrót is. Lehetséges tehát, hogy a reptérig történő kiépítést már részben brüsszeli pénzből építik, a hosszabbítás első két megállójának kiépítését már idén februárban elkezdték.
Szófiában a második, észak-déli vonal is épül időközben, 2008. decemberében indult meg rajta újra a munka. Újra, mert a szófiai metró sem egy sikertörténet, a metrót ugyanis 1979-ben már elkezdték építeni, a gazdásági problémák azonban hamar véget vetettek a dolognak...