PTinfo

PTinfo

Új tram-train Olaszországban

2009. szeptember 20. - mestska

Olaszország, és Európa egyik legkisebb villamosüzeme Szardínián, Sassariban található. A négy darab, 27 méteres Sirioval lebonyolított forgalmú vonal 2006-ban nyílt meg a piazza Stazione és az Emiciclo Garibaldi között. A vonal hossza megnyitáskor 2,45 kilométer volt, az állomások száma hét. A 2008-ban megnyitott másik szardíniai villamoshoz hasonlóan ezt a vonalat is a Ferrovie della Sardegna, egy helyi vasúttársaság üzemelteti. A 130 ezres városban megnyitott új villamos vonala több szempontból is érdekes: mindössze egy vágány van (találkozás a Cliniche állomáson lehetséges), a nyomtáv mindössze 950 mm, az alkalmazott feszültség 750 volt.

A szabványosnak számító normál, vagy méternyomtáv helyett választott egyedi méretre a környező vasutak miatt volt szükség. Már a kezdet kezdetén felmerült, hogy a villamosok kijárjanak a Sassariból kifutó, szintén 950 mm nyomtávú vasútvonalakra, melyek térképe itt látható.

Az első lépés 2009. szeptember 11-én történt meg, az eddig a vasútállomásnál végállomásozó villamosok kifutottak a Sassari-Sorso vasútvonalra. Ettől a naptól fogva a vonal egy megállóval hosszabb lett, az új végállomás a vasútvonalon elhelyezkedő Santa Maria di Pisa. Az átadással Sassari vált Olaszország első városává, ahol tram-train üzemet vezettek be. A villamosok az addig (a és a villamosok mellett egyelőre továbbra is) dízelvontatású vonalon a kiépített felsővezetéknek köszönhetően tudnak haladni. Az egy megállónyi bővítés hossza 1,9 kilométer, így a vonal teljes hossza 4,3 kilométerre nőtt.

A további tervekben a Sassariból kiinduló vonalak egy részét teljes hosszban a villamos részére szeretnék átadni, ilyen a Sorso, illetve Alghero felé vezető vonal például. Utóbbi vonal egy rövid új szakasz építésével a Ryanair bázisként működő algheroi repteret is kiszolgálná egyben. 

A fotó a cityrailways.net oldalról származik

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr801391289

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.09.20. 16:17:04

Ez is jól mutatja, hogy egy ksiebb hálózaton egyszerűbb kiépíteni a tram-train remdszert.

Von Teese 2009.09.20. 18:31:06

Akkor az egész sziget vasúthálózata "keskenynyomközű" magyar szemlélet szerint tekintve? Vagy csak most én nézem furán ezt a vasúthálózatot? :)

stepboy 2009.09.20. 22:00:21

Ne haragudj, nem kötekedni akarok; de áramot Amperben, feszültséget Voltban mérünk.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.09.21. 09:56:42

nem haragszom, jogos, és ciki...
süti beállítások módosítása