Picit az amerikai szavazásoknál maradva még egy poszt erejéig, mindenképp fontos megemlíteni a számomra egyik legérdekesebbnek tűnő szavazást. Kalifornia polgárai közel 10 milliárd dollárnyi befektetésről dönthettek, amit az állam a Los Angeles - San Francisco közötti nagysebességű vonalra szeretne költeni.
A szavazás végeredménye végül 52,6 - 47,4 % lett az igenek javára, azaz az első amerikai nagysebességű vonal közelebb került a megvalósításhoz. A szavazást megyékre lebontva jól látható volt azonban, hogy elsősorban az érintett területek döntöttek az igen mellett, és a projektben részt nem vevők a nem mellett. Sőt, számszerűleg nézve több megye szavazott nemre, mint igenre, a partmenti, népesebbek azonban végül a maguk javára billentették a mérleget.
A vonal az első eleme lenne a később Sacramentot, és San Diegot is bevonó hálózatnak, a menetidő a két város között között két és fél óra lenne. Csak hogy tiszta legyen: légvonalban a távolság majd 600 km.
Fel lehetne tenni a kérdést, hogy vajon miért van szükség ilyen vasútra a nyugati parton, ahol autópálya tenger köti össze a városokat, és ahol autó nélkül létezni sem lehet. Ennek mond ellen az a tény, hogy a Los Angeles-i reptér (LAX) legnagyobb forgalmú útvonala a San Franciscoi, a hetente biztosított összkapacitás a repülőkön a két város között mintegy 37000 férőhely irányonként. A repülés pedig az egyre szaporodó biztonsági szabályok mellett egyre hosszadalmasabb dolog, egy ilyen rövid nettó idejű repülésnél különösen nagy lehet a hulladékidő.
Jó marketinggel tehát lehet utas ezeken a vonatokon. Én szurkolok nekik.