A szegedi tender után elérkeztünk végre a többször módosított debreceni tender beadási határidejéhez is. Hivatalos információ erről a szegedihez hasonlóan szintén nincs, még a pályázatra jelentkezőket sem ismerni.
Az index debreceni fórumán azonban mindössze két pályázóról beszélnek, a CAF-ról, és a Stadlerről. Kiegészítve egy olyan információval, miszerint az általuk ajánlott ár messze meghaladja a városvezetés által reméleteket. Nem tudom, mennyi igaz a fenti hírből, azonban ha valóban így van, akkor a hazai tenderek még az általam korábban gondoltnál is szűkkörűbbé váltak, a lehetséges 8-9 pályázó közül Szegeden mindössze 4, Debrecenben pedig mindössze kettő jelent meg. Mindezt tetézi, hogy a három nagy gyártó (Alstom, Bombardier, Siemens) közül eddig egyik neve sem bukkant fel. A debreceni pályázókról az előző, szegedi tenderről szóló pályázatban lehet picit bővebben olvasni.
Debrecenben külön érdekesség a Skoda hiánya. A tender első kiírásakor a cseh cég a Közbeszerzési Döntőbírósághoz fordult, s bár keresetét elutasították, Debrecen mégis a tender módosítása mellett döntött. Úgy tűnik, a Skoda ennek ellenére mégsem adott be pályázatot.
Eredményt Debrecenben április 14-én mondanak, talán addig hivatalosan is kiderül legalább az, hogy kik pályáztak. Ha debreceniként, vagy esetleg a gyártó cégek hazai képviselőjeként úgy döntenél, hogy megfelelően alátámasztott információkkal rendelkezel, és ezt megosztanád a blog az e-mail címem ismert :)