Bukarest két reptere közül a nagyobbik Henri Coandă Nemzetközi Repülőtér (korábban Otopeni) március 4-e óta vasúttal is megközelíthető. A szerelvények Gara de Nord és a P.O. Aeroport nevet viselő megállóhely között járnak óránkénti járatsűrűséggel 5.15 és 22.15 között. A Desirokkal kiszolgált vonal Henri Coandă Express néven futnak. Coandă egyéként az első sugárhajtóműves gép megépítője volt. a szerelvények a 20 kilométeres utat 36 perc alatt teszik meg.
Mindez szépen hangzik, azonban van egy pár bibi vele.
- Először is, a vonatok nem futnak el a repülőtérig, attól mintegy 3 kilométerre állnak meg, onnan transzferbusz viszi az utasokat.
- A peron és a vonat kapcsolata nem épp baráti, különösen nagy csomagokkal - állítólag valamelyik vonat űrszelvénye miatt épült így
- A buszra szállva az utasok aszfaltozatlan zártkerti utcákon jutnak el a repülőtérig.
- Bár a vonat megállás nélkül teszi meg a távot két végállomása között hivatalosan, az egyvágányú pálya miatti félreállítás rendszeres
Mindezek ellenére a vonat talán így is be fogja tölteni a szerepét. A menetjegy ára egy irányban 6 RON (kb. 450 ft), ebben a transzferbusz használata is benne van. Az expressz használatával az utas a Gara de Nordról a reptérig mintegy egy óra alatt jut el. Ugyanezt az RATB (a helyi BKV) reptéri buszai a folyamatos torlódások miatt előre nem becsülhető idő alatt teszik meg - igaz az egyirányú jegy ára csak 3,5 RON.
A vonatokat egyébként a CFR üzemelteti, és hozzánk hasonlóan felmerült egy, a repteret közvetlenül bekapcsoló szárnyvonal építése is. Ez utóbbinak a megépítéséről a múlt hónapban döntöttek, átadásának, építésének kezdete, időpontja egyelőre azonban nem ismert.