Május 15-én két megállóval hosszabbodott a Skytrain Silom nevű vonala, a bangkoki magasvasút. A két megállónyi, mindössze 2,2 kilométer hosszú új szakasz azonban szimbolikus jelentőségű, hisz ezzel a metróhálózat elérte a Chao Praya folyó túlpartját is.
Mármint az egyik metróhálózat. Merthogy a magasvasútként üzemelő Skytrain mellett létezik egy hagyományos, föld alatt vezetett metróvonal is a városban, s bára technológiai paraméterel azonosak a két vonalon, a két rendszer között mégsincs fizikai átjárási lehetőség, valamint az üzemeltető is más. Hogy még bonyolultabb legyen, a hivatalosan BTS-nek (Bangkok Mass Transit System) rövidített Skytrain, valamint az MTR-ként (Mass Rapid Transit) ismert metró mellé augusztóstól egy új rövidítés is bekerül. Ekkor nyílik meg ugyanis az SRT (State Railway of Thailand) reptéri vonala, melyet a nevéből következően az államvasutak üzemeltet, s mely a Skytrainhez hasonlóan magasvasút lesz. A hálózat jelenlegi térképe itt, míg a távlati kiépítés itt látható.
A Skytrain új szakasza az 1982-ben átadott Taksin hídon vezet keresztül a folyó túlparjára. A hidat már annak idején a tömegközlekedésre gondolva építették ki, jelentős hézaggal (tényleges hézaggal) a két, autóközlekedésre szolgáló hídszakasz között. A híd Bangkok egyik legzsúfoltabb közlekedési útvonala, ahol a Skytrain megnyitásával jókora forgalomcsökkenést várnak. Ezzel párhuzamosan a jelenleg mintegy 400.000-re becsült napi Skytrain utasszám előreláthatólag 30-50.000-el fog nőni.