PTinfo

PTinfo

Skytrain a folyón túl

2009. május 16. - mestska

Május 15-én két megállóval hosszabbodott a Skytrain Silom nevű vonala, a bangkoki magasvasút. A két megállónyi, mindössze 2,2 kilométer hosszú új szakasz azonban szimbolikus jelentőségű, hisz ezzel a metróhálózat elérte a Chao Praya folyó túlpartját is. 

Mármint az egyik metróhálózat. Merthogy a magasvasútként üzemelő Skytrain mellett létezik egy hagyományos, föld alatt vezetett metróvonal is a városban, s bára technológiai paraméterel azonosak a két vonalon, a két rendszer között mégsincs fizikai átjárási lehetőség, valamint az üzemeltető is más. Hogy még bonyolultabb legyen, a hivatalosan BTS-nek (Bangkok Mass Transit System) rövidített Skytrain, valamint az MTR-ként (Mass Rapid Transit) ismert metró mellé augusztóstól egy új rövidítés is bekerül. Ekkor nyílik meg ugyanis az SRT (State Railway of Thailand) reptéri vonala, melyet a nevéből következően az államvasutak üzemeltet, s mely a Skytrainhez hasonlóan magasvasút lesz. A hálózat jelenlegi térképe itt, míg a távlati kiépítés itt látható.

A Skytrain új szakasza az 1982-ben átadott Taksin hídon vezet keresztül a folyó túlparjára. A hidat már annak idején a tömegközlekedésre gondolva építették ki, jelentős hézaggal (tényleges hézaggal) a két, autóközlekedésre szolgáló hídszakasz között. A híd Bangkok egyik legzsúfoltabb közlekedési útvonala, ahol a Skytrain megnyitásával jókora forgalomcsökkenést várnak. Ezzel párhuzamosan a jelenleg mintegy 400.000-re becsült napi Skytrain utasszám előreláthatólag 30-50.000-el fog nőni.

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr891124835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2009.05.16. 21:23:13

Az azért nem rossz, hogy egy 1982ben átadott híd építésekor betervezték ezt a lukat, amit 2009ben építenek be. Nálunk meg nekiesnek felújítani (újjáépíteni/lecserélni) az újpesti vasúti hidat, ráadásul a mai formájában, amikor tervbe van véve ott egy közúti híd.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.05.17. 12:30:00

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:

hát eredetileg úgy gondolták, hogy beépül az rögtön, aztán mégis 27 évbe került....

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2009.05.17. 19:57:53

@mestska:
De eredetileg gondoltak arra, hogy beépül. Az 1es villamosnak is megvan a helye a Lágymányosi hídon, meg végig a Szerémi út mellett. Megvan az is egy jó ideje, villamos meg sehol, de ha lesz rá pénz elfér.
Ehhez képest az aquincumi híd pár ciklus óta már kampányszöveg, de ki kellett várni amíg majd összeszakad a vasúti híd és a MÁV felújítja mai formájában, közút meg esetleges nyomvonal módosítás nélkül. Aztán ha kitalálják, hogy csak úgy fér el a 2 híd, hogy a vasút 5 méterrel északabbra van, akkor majd lehet bzmegolni. Bár mire abból a hídból lesz valami, már úgyis rá fog férni a következő felújítás a vasúti hídra. :D

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.05.17. 20:53:30

"mely a Skytrainhez hasonlóan nyeregvasút lesz"
mestska, a Skytrain nem nyeregvasút, hanem mezei 'kétsínű' magasvasút.

A 'hagyományos' metró később létesült, mint a Skytrain.
Egyébként Bangkokra nagyon ráfér mindkettő, mert a legtöbb útvonal mentén még mindig a buszok tömkelege jelenti a tömegközlekedést (ill. egy-két szerencsésebb irányba gyorshajójárat van.)

Vaandor 2009.05.17. 23:23:57

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: "úgy fér el a 2 híd, hogy a vasút 5 méterrel északabbra van,"

Délebbre.
A tervek szerint a déli oldalon lehet új pilléreket építeni, és a jelenleg hídszerkezet már megengedi, hogy viszonylag egyszerűen átemeljék oda.

De mivel Aquincumi híd még (legalább) évtizedekig nem lesz, a MÁV jól tette, hogy megcsinálta a maga felújítását.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.05.18. 08:09:16

@Comandante en Jefe:

köszi, jogos, gondolatban még Dubaiban voltam :)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.05.18. 11:18:23

Voltam, de elég régen (2002). Van képem a SkyTrainről, de elő kell ásni és be kell szkennelni :)

Ami eddig fent van, az a közlekedési témának csak egy része, de talán a legérdekesebb - viszont nem városi:
http://local.blog.hu/2008/06/12/bumli_halalvasut

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.05.18. 12:08:32

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:
Azt hiszem, hogy úgy lett megépítve az új szerkezet, hogy azt majd át tudják húzni az új vasúti hídpillérekre.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.05.20. 16:51:08

@mestska:

Jó!
Azt a részt olvastad, hogy a régi egyvágányos végállomáson helyhiány miatt maradt az egyvágányozás? Kicsit vad... bár azt nehezen hiszem, hogy az egyik vágányt ne lehetne külön szintre emelni, ahogy nézem, fölfelé még van hely.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.05.20. 20:25:52

@Comandante en Jefe:

igen, már a poszt megírásakor olvastam róla, de nem találtam rajzot az állomásról, vagy videót, illetve más forrást sem, ami ezt megerősíti, így nem írtam bele.
süti beállítások módosítása