Az ausztrál villamosüzemek nem annyira ismertek itthon, holott Melbourne-ben van a világ egyik legnagyobb villamosüzeme. Egy állammal arrébb, Dél-Ausztrália székhelyén, Adelaide-ben már nem ennyire jó a helyzet, a korabeli kiterjedt villamosvonalból mindössze egy vonal maradt. Ezt az egy vonalat azonban az elmúlt években tudatosan fejlesztették, a teljes vonalat újjáépítették, a korábbi 1929-es gyártmányú H típusú járművek helyett pedig Bombardier Flexityket szereztek be. Ezzel párhuzamosan egy új, 1,6 kilométeres szakaszt is átadtak 2007-ben, 12,3 kilométerre növelve a vonal hosszát.
A negyed után, ahova a vonal a városközpontból kifut, Glenelg Tram-nak nevezett vonalon jelenleg két, lényegében egymástól független fejlesztés is folyik.
Az első fejlesztés bár közvetlenül érinti a villamosvonalat, lényegében mégis közvetett fejlesztés. A South Roadhoz kapcsolódik ugyanis, Adelaide legforgalmasabb észak-déli nyomvonalához, melyen naponta 88.000 jármű halad keresztül. (kb. Erzsébet-híd, bár lehet az picivel több) A nyomvonal teljes felújítása, átalakítása kapcsán az eddig azt szintben keresztező (lásd a gugli légifotóján) villamost is különszintre, felüljáróra helyezik, lényegében előnyben részesítve ezzel a fent haladó villamosokat és a lent haladó autókat egyszerre.
A 28 millió ausztrál dolláros projekt keretében a hídon kerékpárutat is átvezetnek. (A kerékpárút egyébként eredetileg nem volt a tervben, utólag, lobbi révén került bele) A híd érdekesség lesz, hogy a villamosok az út felett fognak megállni, ezáltal biztosítva, hogy a gyalogosok a főút mindkét oldalát elérjék szintbeni keresztezés nélkül. A híd átadása 2009 év végén várható - a villamosok azonban ideiglenes vágányokon szinte végig közlekednek.
A második fejlesztés már szervesen a villamosvonalhoz kapcsolódik. A korábbi hosszabbítás folytatásaként új 2,8 kilométeres szakaszt kezdtek el építeni május 11-én. A 2010-ben megnyíló új szakasz végállomása az Adelaide Entertainment Center lesz, egy 1991-ben megnyitott multifunkciós sportcsarnok.
A vonal körül némi botrány robbant ki évelején, amikor a város egyik bizottsága nemmel szavazott a projekt megvalósítására, és ezt javasolta a város képviselői számára is. Az ok két tucat, a villamos útjában álló fa kivágása volt, melyek közül négy védett, idős növény volt. Állami (ti. Dél-Ausztrália) beruházás révén a bizottság javaslatának nem sok esélye volt a valódi vétóra, a város is megszavazta a villamosprojektet. A fák kérdését természetesen azonban komolyan vették, egy részüket átültetik (szimbolikusan a dél-ausztrál parlament elé), és minden harmadik fa után 100 másikat ültetnek.
Az új vonalszakasz megállója csak része a nagy tervnek, mely a villamost a jelenlegi tengerparti végállomástól a városközponton keresztül visszavezetné a part egy másik pontjára, Port Adelaide többek között, egy Adelaide-től 14 kilométerre fekvő elővárosba. A jelenleg futó elképzelések megvalósulási határidejét 2018-ra teszik.
(csak úgy érdekességképpen: Adelaidetől délre, Victor Harborban található a világ egyik működő lóvasútja, mely egy hídon keresztül éri el a Granite Islandet menetrendszerű indulásokkal.)
Az első fotó a rubenerd.com, a másik kettő az infrastructure.sa.gov.au oldalról származik.