Boston: Január közepén eldőlt, hogy 2013-ig az MBCR, a Massachusetts Bay Commuter Railroad Co üzemeltetheti a Boston környéki elővárosi vonatokat. AZ MBTA-val, a bostoni küzemeltetővel, és közlekedéskoordinátorral kötött szerződés értelmében a Veolia (60%), Bombardier (20%), és Alternate Concepts (20%) tulajdonában lévő cég felelős a napi 147 ezer utazást lebonyolító hálózatért. (térkép)
Az üzemeltetési szerződést eredetileg 2003-ban kötötték öt évre, lehetősé volt azonban egy további plusz három, illetve még plusz kettő évre szóló hosszabbításra. A szerződés a most aláírt második opció kihasználásával 2013-ig tart ki.
A cég több fejlesztést is megígért a szerződéshosszabbítás kapcsán, többek között dinamikus utastájékoztató berendezések felszerelését minden vonalon.
Mexikóváros: Január 14-én a mexikói miniszterelnök átadta annak a kilenc CAF szerelvénynek az első példányát a forgalom számára, amelyet a mexikóiak még 2007-ben rendeltek meg 100 millió euróért. A kocsik az A vonalon állnak forgalomba, mely sokkal inkább elővárosi vasút, mint a gumikerekű kocsikkal üzemeltetett metróhálózat valódi része. Az új szerelvények érkeztével az eddigi hatkocsis szerelvényeket kilenckocsissá alakítják át.
Szintén a CAF szállíthatja a következőnek átadandó, 12-es számú mexikóvárosi metróvonal vonatait is. A 30 milliárd pesos szereződés keretén belül a CAF 30 darab, hétkocsis szerelvény szállítását vállalta, valamint mindezek 15 évnyi karbantartását. A vonal első szakaszát jövőre adják át. (infok az új vonalról)
Mumbai: Január 26-án megtörtént a mumbai monorail első 108 méter hosszú próbafutása, bár az esemény sokkal inkább volt nevezhető egy gyenge piár-műsornak. A malajziai Scomi által gyártott kocsik közül ugyanis mindössze egy haladt végig a fenn említett távolságon, az is meglehetősen lassan. Ilyen jellegű szerelvényt valós fogalomban nem fogunk látni, az egyes vonatok ugyanis négy kocsiból állnak össze. A monorail vonal teljes, 19,5 kilométeres hosszában várhatóan jövő nyáron nyílik meg, első 9 kilométeres szakaszát azonban még idén évvégén át szeretnék adni.
Nantes: Továbbra is a részben Transdev tulajdonú Semitan üzemeltetheti a Nantes-i busz és villamoshálózatot. Az új szerződés értelmében a cég 2016-ig felel az üzemeltetésért. Az új szerződés a bevételek 40%-os emelését irányozza elő, melyet többek között új, BRT rendszerű buszútvonalakkal tervezek elérni.
Puszan: Eldőlt, hogy az egyik szöuli üzemeltető, a Seoul Metro fogja működtetni a 2011-ben megnyíló Puszan-Kimhae könnyűmetró vonalat is. A Rotem szerelvényekkel kiszolgált vonal 23,9 kilométer hosszú lesz. A Seoul Metro szeretné nemzetközi mérnöki céggé áttranszformálni magát, erre utalnak a metróépítéssel, kocsiszállítással kapcsolatos megegyezései több délkelet-ázsiai városban, és tervei egy könnyűmetró vonal építésére a Gimho repülőtér és Szöul között.
Fotók: wikipedia, portalautomotriz.com