Az egyes vonal elkészültével nem állt meg az élet a varsói metróhálózaton, ahogy korábban hírt adtam én is róla, nagy erőkkel vetették bele magukat a második, kelet-nyugati vonal építésébe. (térkép a tervezett hálózatról) A teljes kiépítésben 31 km hosszú vonal első üteme egy hétállomásos, a Visztulát és a meglévő vonalat keresztező, a belvárost érintő szakasz lesz. A Rondo Daszyńskiego – Dworzec Wileński közti szakaszt építő olasz-török-lengyel konzorcium 4,1 milliárd zlotyiért vállalta az első szakasz megépítését. A varsói stadiont is érintő (az állomások környezetének térképei) vonalat eredetileg szerették volna átadni a 2012-es futball EB-re, ez azonban a többszöri tendereztetés, és pereskedések miatt végül nem lett megvalósítható, az építkezés idén augusztusban kezdődött, a befejezés jelenlegi céldátuma 2013.
Állomás a Visztula partján
A legújabb fejlemény a kettes metró kapcsán, hogy kiderült, mely cégek lehetnek esélyesek a vonalat kiszolgáló járműflotta, összesen 35 szerelvény leszállítására.
Az első vonal járműparkjából ítélve az Alstom és az oroszok versenyét lehetett várni, rajtuk kívül azonban még további két induló, a CAF, és a Siemens adott be ajánlatot, a végeredmény pedig meglepő lett talán. Az egyes ajánlatok sorrendje a következő:
- Construcciones y auxiliar de Ferrocarriles (CAF): 982.583.817,00 zł
- Siemens - Newag konzorcium:1.069.594.093,01 zł
- Skoda - Vagonmas konzorcium: 1.108.800.000,00 zł
Az Alstom bár ajánlatot adott be, végül nem felelt meg a kiírás valamelyik pontjának, így szinte biztos, hogy elbúcsúzhat az újabb a varsói rendeléstől. Varsó eddigi legnagyobb metrókocsitenderében tehát egyelőre tehát a spanyol-baszk CAF áll nyerésre. (sajnos pont róla nem találtam rajzot)
A Siemens látványterve (forrás: Gazeta.pl)
A Skoda-Vagonmas látványterve (forrás: Gazeta.pl)
A tenderen az ár a súlyozott végeredmény felét adja, a másik felét az áramfogyasztás, a karbantartás, a környezeti szempontok és az időben kiterjesztett garancia adja. Az első kocsit a nyertesnek 2012 utolsó negyedévében, az utolsót rá egy évre kell leszállítania majd.