December 28-án Szöulban az egyik SMRT telephelyen egy új jármű sajtóbemutatóját ejtették meg. Az SMRT, a Seoul Metropolitan Rapid Transit Corporation a szöuli metróhálózat üzemeltetőinek egyike, kezelésében áll a dél-koreai főváros metróvonalai közül az ötöstől nyolcasig terjedő viszonylatok mindegyike.
Az új vonat homlokfala (fotó:blog.naver.com/akwdmffozhkr)
Ez számszerűen 152 kilométernyi vonalat, 148 állomást, valamint 200 vonat 1560 kocsiját jelenti (a hatkocsis vonatokkal közlekedtetett nyolcas vonal kivételével a többi nyolc kocsival jár). A legrégibb szerelvényeiket is a kilencvenes évek közepén gyártotta a Hyundai, így ezért kicsit érthetetlen számomra, vajon az SMRT kinek szánja azt a sajátgyártású vonatot, amit most leplezett le.
Itt még szokványos az üléselrendezés (fotó:blog.naver.com/akwdmffozhkr)
Bár a vonat állítólag olcsóbb, könnyebb és gyorsabban összeszerelhető, mint elődjei, a vevőt nem tudnám megmondani, különösen, hogy a nagy metróépítési boom a vége felé jár Koreában, a figyelem a kisebb kapacitású Light Rapid Transit vonalak felé fordult.
Igazodó kapaszkodó (fotó:blog.naver.com/akwdmffozhkr)
A vonatról műszaki paraméterek szinte egyáltalán nem érhetőek el, még a főbb méretek sem. Ez utóbbi azért elég nagy valószínűséggel a korábbi kocsik méreteivel egyező, azaz egy kocsi hossza 19,5 méter, a szélessége pedig 3,12 méter. A kocsi üléselrendezése volt az, ami felkeltette a figyelmem. Az itthon is megszokott hosszanti, ablak mellett elhelyezett padokon kívül ugyanis egyes kocsikba ugyancsak hosszanti elrendezésű, ám a tengelyvonalba helyezett padokat is beszereltek. A padokkal szemben, az ablakok alatt fenéktámaszokat alakítottak ki.
Ülések középen (?!) (fotó:blog.naver.com/akwdmffozhkr)
Vajon mi lehetett az oka ennek a metrónál szokatlan üléselrendezésnek? Ha ezt tartják jobbnak, vajon miért nem alkalmazták a vonat teljes hosszában? Csak bemutatóként került volna egy kocsiba ez a konfiguráció, hogy ilyet is tudunk?
Egy régebbi társsal (fotó:blog.naver.com/akwdmffozhkr)