PTinfo

PTinfo

Alacsonypadlósok Uszty-Katavból

2011. május 23. - mestska

Európában mára a 100% alacsonypadlós villamos szinte elvárás lett, nagyon kevés olyan új rendelés van, ahol nem ez a követelmény, ráadásul ezeknek sokszor speciális okai vannak. (pl. magaspadlóra kifejlesztett hálózat) Az oroszok azonban ebben a tekintetben még nem érték utol Európát, a helyi villamosgyártók egyelőre csak részben alacsonypadlós kocsikat adnak el - már ha épp nem még mindig magaspadlósat.

Az új csúcsmodell, a 71-631 (fotó: ukvz.ru)

Az egyik legújabb, napokban bemutatott termék az Uszty-Katavi UKVZ gyárhoz kötödik, 71-631 jelű kocsikjukról nemrég jelentek meg az első fotók. A picit több, mint 28 méter hosszú, 2,5 méter széles kocsi 65%-ban alacsonypadlós. A transphoto.ru oldalról letölthető prospektusa szerint egyaránt gyártanák egy- és kétirányú változatban. A kétoldali ajtóelrendezésű kocsi meglehetősen furcsa, amint az lentebb látszik. (az egyoldali elrendezésűért katt ide)

Kevés ajtó, az is aszimetrikusan? (fotó: transphoto.ru)

A sorozat első tesztkocsiját május 25-én szállítják át tesztelni Zlatousztba, ahol egy 50 kilométeres villamoshálózat várja, innen a kocsi továbbmegy majd Kijevbe, ahová eladni tervezik az új tipust. (vagy már el is adták?)

A gyárnak nem ez az első alacsonypadlós kisérlete, már 2006-ban elkerült Moszkvába egy háromrészes, 70%-ban alacsonypadlós kocsi, a 26,5 méter hosszú 71-630-as típus, amelyre azonban további rendelést azonban nem kapott a gyártó, bár 2008 után még utasforgalomban is volt.


Az építészt egy életre el kellene tiltani (fotó: Scodaru)

Nem így a négytengelyes 71-623-ból, amelyből mára 24 fut különböző orosz üzemekben. A mindössze 16,5 méteres kocsi 40%-ban alacsonypadlós, így remek kis lépcsők vannak az utastérben.(lásd a linket) Bár jópár helyen vannak elszórva egy-egy darab a sorozatból, a legnagyobb megrendelők Perm és Szmolenszk voltak, előbbibe 45, utóbbiba 9 kocsi fog érkezni, illetve részben már érkezett. 

Érdekes lesz egyébként, ha elkezdenek 100%-ban alacsonypadlós kocsikat is nagy tételben gyártani az oroszok, nagy gyártókapacitásuk, alacsony áraik miatt akár a közép-kelet európai régióba is betörhetnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr372924970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ruba 2011.05.23. 09:42:58

Nekem valahogy úgy tűnik, hogy az egykori szovjetunióban valamiért idegenkednek ezektől a hosszabb villamosoktól (és itt a hosszabb alatt nem a mi Combinónkhoz hasonlót, hanem a fentebbi képen látható csuklóst értem). Ezt jól mutatja az is, hogy a csuklós villamosból mindössze az egy tesztpéldány kelt el Moszkvába, míg a másik, 71-623-as kocsiból rengeteg helyre szállítottak.Ez a kocsi a maga 16,5m-ével teljesen átlagosnak mondható arrafelé, pl. a nálunk közlekedő Tátrák egyoldali változatai is szoktak magukban is, vagy csatolva közlekedni. Egyébként nem tudom mire ez a hosszú-jármű fóbia (érdekes, hogy csuklós trolibuszból is jóval kevesebb van, mint amennyi indokolt lenne, egy-két nagyvárost leszámítva szinte csak mutatóba vannak ilyenek), nem hiszem, hogy a 10 milliós Moszkvában, vagy a 3 milliós Kijevben ne lenne annyi utas, hogy egy hosszabb villamost megtöltsenek. Egyébként biztos lenne erre elég utas, hiszen ezek a kocsik a nagyobb városokban ma is csatolva közlekednek.

premium salmon 2011.05.23. 14:33:58

Én is életfogytiglanra (eltiltásra) ítélném az építész KOLLÉGÁT :-) A "narancsszínű kolbász" – ezek szerint tényleg nem szeretik a nem is utópisztikus tuját - - már tavaly megragadta a figyelmemet: 2006-ban 70% AP tuját tudtak gyártani a Kirovról elnevezett üzemben az usztyk-kataviak.

Minő szerencse, hogy nem haraptak rá akkor, mert most kiváló referenciákkal indulhatnának - akár tarolhatnának - a hazai tendereken, ahol csak 50% AP a követelmény. Közben a 100% AP-ra képes PESA, Solaris, Koncar nem indulhatnak Debrecenben. Tán Miskolcon sem...

Persze, mondhatná valaki, nagyobb a nyomtáv 89 mm-el. De akkor hogy győzött a Skoda Rigában? Meggyőzte őket, hogy tud egy kicsit szélesebbet is? És ha valaki tud egyirányú 100% AP tuját, kit kell meggyőzni, hogy képes kétirányút is gyártani? Csínján kéne bánni az indulásból kizárásból…

Kuruttya 2011.05.23. 15:24:34

Ugh, azok a "felhőkarcolók" :O Nem semmi :D Kicsit félelmetes.

petyag 2011.05.23. 16:24:33

Azt azért el kell ismerni, hogy a KTM-5-höz képest gyönyörűek.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.05.23. 19:21:13

@ruba: szerintem a csuklók karbantartását utálják. phenjanban egész egyszerűen kidobták a kt4-ből a csuklót és összehegesztették a két fél kocsit. az ex-szuban is ez lehet mögötte.

premium salmon 2011.05.23. 20:08:42

Vissza az oroszok által utált "narancsszínű kolbászhoz": ha eltekintünk a háttértől - ami moszkvai ugye - így messziről sokkal vagányabbnak, korszerűbbnek tűnik a 2006-os proto, mint az új csúcsmodell

Visszataszítónak tartom a nemzeti színekben pompázó tujákat - ld ukrán színorgia itt az UKVZ 71 631 esetén, vagy ugyanez az új belgrádi Urbosokon az eredeti színtervhez képest.
Ellenvélemény?

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2012.11.01. 21:48:29

Mekkora lehet ennek a legkisebb bejárható ívsugara?
süti beállítások módosítása