Az elég egyértelműnek tűnik, hogy Portland az egyik vezető város Észak-Amerikában a villamosépítés területén (lásd ezt a listát), most azonban olyat mértékű beruházást lépnek meg, ami meglepett. Pár napja ugyanis a tervezett Portland-Milwaukie light rail vonal építésének első lépcsőjeként megkezdték a helyi Willamette folyón átívelő híd építését.
Jó nagy - ide kattintva még nagyobb (forrás: www.oregonlive.com)
A híd a térség első ferdekábeles hídja lesz, hossza 524 méter lesz, azaz jó 30 méterrel hosszabb a Lágymányosi hídnál. A híd érdekessége, hogy személyautók semmilyen formában nem mehetnek át majd rajta, a híd mindössze a már említett light rail vonalnak, a buszoknak, a kerékpárosoknak, a gyalogosoknak, na meg a portlandi villamosoknak lesz fenntartva. (Portlandben az elővárásokba is kifutó LRT vonalak mellett önálló belvárosi villamoshálózat van)
Hivatalos videó a projekt indításáról (forrás: trimet.org/pm)
A híd középső, legnagyobb támaszköze 220 méter lesz, melyből 150 méternyi szakasz 23,6 méter magasan lesz a folyó legnagyobb mért árvízszintjéhez képest. A pilonok magassága mintegy 55 méter lesz. A híd építéséről részletes ütemterv és adatsor tekinthető meg a projektoldalon. Jelenleg a keszonok előkészítése folyik, a nyugati torony építése szeptemberben kezdődik el. A híd átadását jelenleg 2015-re tervezik.
Autók sehol (forrás: www.portlandonline.com)
A hídon áthaladó LRT vonal elsődleges feladata Portland délkeleti részeinek feltárása, egyúttal a húszezer lakosú Milwaukie elérése. A vonalra 22-25 ezer utast várnak naponta 2030-ra, melyre a többszáz épülő P+R férőhely is rásegít.
LRT a hídon, villamos a híd alatt (forrás: trimet.org/pm)
A projekt teljes költsége - híddal együtt - 1,6 milliárd dollár lesz az előzetes becslések alapján, melynek a 60%-át a helyiek a központi kormányzat révén keresztül szeretnék finanszíroztatni.