Albánia nem igazán szerepelt még a blogon, ami nem is csoda, hiszen a tömegközlekedés arrafelé kicsit mást jelent, mint nálunk. Most talán lehetőség nyílhat rá, hogy Albánia és Tirana is felkerüljön a városi kötöttpályás térképekre is, hiszen a fővárosban elkezdték egy két vonalas modern, alacsonypadlós kocsikkal kiszolgált villamos terveztetését, jövőre pedig már a kivitelezésre szeretnének kivitelezést kötni.
A tervezett hálózat térképe (forrás: www.railwaypro.com)
Furcsának tűnhet, hogy miért építenek Tiranában villamost, de ha azt nézzük, hogy Tirana Európa legnagyobb városai közé tartozik (lásd az erről szóló korábbi cikkünket), ahol nemhogy villamos, de más városi kötöttpálya sincs, mindjárt érthetővé válik a dolog, egy 6-700 ezres város simán eltart egy ilyen vonalat.
A két tervezett közül az első észak-déli irányú és 7,2 kilométeres lenne, az új intermodális központot kötné össze a városközponton keresztül az egyetemi résszel, míg a kelet-nyugati irányú kettes vonal 9,5 kilométer lenne.
Tiranában amúgy sok más villamosépítésbe fogó várossal szemben nem volt korábban precedens villamosra, de még lóvasútra sem (az talán csak egy másik albán városban, Vloréban volt), így az esetlegesen kiépülő üzem mindenképp új színfolt lenne a városban, főleg ha ilyen intermodális csomópontot építenének a végállomásra tényleg:
Az új intermodális csomópont látványterve forrás: www.tirana.gov.al
Na jó, ilyen intermodális csomópont tervet már mi is láttunk már párat....
Ha kíváncsi vagy a legfrissebb tömegközlekedési hírekre, érdekességekre, ha érdekel, mi van a hazai és külföldi villamosokkal, trolikkal, metrókkal, vonatokkal és sok más eszközzel, milyen irányba halad a technológiai fejlődés vagy épp a járműdizájn, akkor kövesd a PTinfo rendszeresen frissülő Facebook oldalát, ahol folyamatos információt kaphatsz a közlekedéshez kapcsolódó újdonságokról, furcsaságokról, érdekességekről.