PTinfo

PTinfo

Villamoson is vitték Szocsi felé az olimpiai lángot

2014. február 09. - mestska

Tegnap meggyújtották az olimpiai lángot Szocsiban, a téli olimpán. Az olimpia és Szocsi közlekedésével egy későbbi posztban még fogunk foglalkozni, ahogy foglalkoztunk a vancouveri olimpia eseményeivel is, de most egy másik, de szintén az olimpiához kapcsolódóan történt eseményre hívnánk fel a figyelmet, ami legalább ilyen érdekes. Vagy legalábbis nem megszokott:mielőtt elért volna Szocsiba a láng, villamoson is vitték!

magnyitogorszk_olimpia.jpgAz olimpiai láng (fotó: Maxtor)

Az esemény természetesen nem Szocsiban történt - az olimpiának helyt adó városban nincs villamos -, hanem Magnyitogorszkban, az Urál déli végén fekvő, az acélgyártásról híres városban. Itt található Oroszország legnagyobb acélüzeme, a város neve is a vasbányászatra utal vissza. (Mágneshegy :). 

Valószínűleg kevesen tudnák megnevezni, de Magnyitogorszk egyike azoknak a városoknak, amelyek két földrészen terülnek el. Európa keleti határa ezen a részen az Urál folyó, ami kettéosztja a várost*, azaz míg a lakónegyedek többsége Európában, addig az ipari részek már az Ázsiában vannak. A láng a várost december 18-án érte el, felkeresték vele az acélgyártás szempontjából legfontosabb helyszíneket, az európai részre pedig immár egy cabrio villamos, egy átalakított 71-605-ös fedélzetén érkezett vissza. 

A 71-605, vagy másnéven KTM-5 típus a volt Szovjetunió egyik legelterjedtebb kocsija volt és az ma is, az 1969 és 1992 közötti sorozatgyártása alatt mintegy 15 ezer készült belőle, Magnyitogorszknak is közel kétszáz van. 

Magnyitogorszkban van amúgy Oroszország hatodik legnagyobb villamoshálózata, 72 kilométeres a hálózat, a leghosszabb viszonylat 28,5 kilométeres, a villamosok négy helyen keresztezik a folyót. (térkép)

A fotón látható kocsit nem a láng kedvéért alakították át, régóta munkakocsiként üzemel, már 20 évvel ezelőtt is ilyen cabrio volt.

*Magnyitogorszktól valamennyivel délre fekszik Orszk, szintén az Urál partján, az orszki villamoshálózat fejlődéséről szintén írtunk már itt: Villamossal a pótkocsigyárba.

Ha kíváncsi vagy a legfrissebb tömegközlekedési hírekre, érdekességekre, ha érdekel, mi van a hazai és külföldi villamosokkal, trolikkal, metrókkal, vonatokkal és sok más eszközzel, milyen irányba halad a technológiai fejlődés vagy épp a járműdizájn, akkor kövesd a PTinfo rendszeresen frissülő Facebook oldalát, ahol folyamatos információt kaphatsz a közlekedéshez kapcsolódó újdonságokról, furcsaságokról, érdekességekről.

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr65805370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BPO654 2014.02.19. 14:28:06

Kb ilyen pőre tátrán utaztatnám télvíz idején a rongálókat, meg azokat akik mindent villamossal akarnak kiváltani, pl: VEKE.
Nézzük a mai kötöttpályás eredményeket:
1.
index.hu/belfold/2014/02/19/megint_kisiklott_a_17-es_villamos/
Kétszer egymás után, plussz a trolik sem járnak, plussz eleve csomó helyen villamospótlás van.:DD
2.
Debrecenben is teljes pótlás mert nincsen áram a fvezetékben.:D
Esetleg önjáró jveket kellett volna venni... .

BPO654 2014.02.24. 20:03:04

Mai eredmény, utasoknak leszállás, buszpótlás, mert két kohószökevény összeütközött. Ilyen kapacitásra és menetrendre csúcsban 6-7 perc, máskor meg 10-20 bőven elég e troli is.:D

iho.hu/hir/villamosok-koccantak-zugloban-140224

BPO654 2014.02.26. 21:42:23

Szemezgessünk a hozzászólásokból:

BEKESSY_BELA
Moderálásra jelöl
Tisztelt Fejlesztő- Kivitelező!
Azt szeretném megkérdezni, hogy a Békessy Béla utca környékén található két éles villamos pálya kanyarban – és máshol is ahol íves a pálya – mikor fogják megszüntetni- csillapítani az éles kimondottan zavaró csikorgást?
A csikorgás zárt ablak mellett is hallatszik, valószínűleg kivitelezési hiba lehet. Az itt élők mostantól reggel fél 4-től este fél 12-ig hallgathatják a zajt, csúcsidőben 4-6 percenként.

DERKE
Moderálásra jelöl
Tisztelt Szerkesztő!
Köszönjük a “szakértői” véleményt. Tudja ez úgy működik, hogy van a sínprofil, meg a kerékprofil, aminek ugye illeszkednie kell egymáshoz. Optimális esetben a megrendelőnek, úgy kell megrendelnie, megépíttetnie, hogy azok illeszkedjenek egymáshoz. Ha egy számmal kisebb cipőt veszünk, akkor bizony szorítja a lábat.
A villamosok futóművének beállításával lehet javítani a helyzeten. Azonban őszinteség azért elférne, hogy olajozás ide, “összekopás” oda, teljesen soha nem fog megszűnni az ívekben a csikorgás. A 1-es villamosnál a Klinika ívben is előfordul. Nem véletlenül gondolkodnak zajvédelemben. Igaz az télen nem sokat segít.
Tisztelettel:
Jónás Zoltán

FIGYELEM JÖN A LÉNYEG:

DERKE
Moderálásra jelöl
Kedves mano86ka! A villamost nem a szépségéért építik, hanem azért, hogy gyorsabb legyen az eljutás. Ez viszont sajnos nem teljesült, és – bár nem adjuk fel a reményt -, de nagyon nagy a valószínűsége nem is fog.
Ez olyan, mintha a lakásban lecseréljük a radiátorokat szebbre, de sem melegebb nincs, sem pedig a fűtés számla nem lesz kisebb.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sajnos a 2-es villamos nem tud jobb menetidőt futni mint a 31/32-es buszok. Csúcsidőn kívül pedig egyenesen rosszabb, és még ritkábban is közlekedik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Itt nem elég, hogy annyi, hogy tetszik, mert 90% megy gyalog, vagy amivel tud, 10% meg gyönyörködik, ha van rá ideje…
Tisztelettel:
Jónás Zoltán
GRATULÁLUNK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MENNYIBE IS KERÜLT MINDEZ??
20-30 Mrd-ért még nem is gyorsabb a busznál, a 200 fős HESS LIGHTRAM 350 millió Ft/db, ez a nyamvadt villamos meg eleve duplaalnyi 720 milla.:D

BPO654 2014.02.26. 21:48:10

Összefoglalom:
TÖBB MINT 3 ÉVET KÉSETT, 18 MILLIÁRDBA KERÜLT, ÉS ENNYIÉRT MÉG CSAK NEM IS GYORSABB MINT A BUSZOK!!!!!!!!::D

BPO654 2014.02.26. 23:28:21

Ráadás:
Az emberek zajvédőfalat követelnek, és az egyik MÁR LE IS ROBBANT!!!!!!!!!:D:S
SIKERTÖRTÉNET.:P

BPO654 2014.03.06. 23:58:38

iho.hu/hir/trolisodo-baross-ter-140110

Ha már úgyis áthelyezték a trolikat, végre 40 év után, akkor már simán kiválthatták volna velük a 24-est, M4 500 Mrd.-jába belefért volna!!!

A 73 mehetne a Közvágóhídhoz, a 76 meg Borárosra!!!!!!!

BPO654 2014.03.20. 21:38:04

Ma a 14-es siklott ki és a 12 is állt. Normális országban a 12-est már rég megszüntették volna legalábbis nem villamosként üzemelne.:D

BPO654 2014.03.20. 21:39:04

Jó is a villamos váltsunk ki minden buszt villamossal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
süti beállítások módosítása