"Akik a vonal egyik végéről a másikra szeretnének eljutni, azoknak valószínűleg gyorsabb lesz átszállni a hurokrész keresztezési pontján, mint körbeutazni a teljes belváros alatt." - Csak a pontosság kedvéért, a metszéspontnál nincs állomás és az ekörül elhelyezkedő három állomás (Bugis / Rochor / Jalan Besar) között sokáig nem is lehetett új jegy vásárlása nélkül utazni, ha már egyszer leszálltál. Úgyhogy ha pl. Newton és Bendemeer között utaztál volna metróval, akkor kellett egy-egy jegy a Newton - Rochor és a Jalan Besar - Bendemeer közötti szakaszokra, Rochor és Jalan Besar között meg sétálhattál.
Ez így lényeges különbség az itt felsorolt, brüsszeli Simonis, a bukaresti Dristor (vagy akár a Tokyo Metro Oedo vonalán lévő Tochomae) állomásokhoz képest.
Tavaly egyébként erre az apró fogyatékosságra a helyiek is rájöttek, úgyhogy azóta ugyanúgy sétálhatsz, de legalább van 15 perced átszállni. (Kiváló élmény a 16 fokra hűtött metrókocsiból kimenni a kinti 30-ba, majd vissza a fagyasztóba.)
@kvp: csak a körvasúthoz hozzászólva: az utasok most is a Nyugatit keresik, az Angyalföldig menő vonatot kevésbé szeretik. A külső körvasút nem sokat ad hozzá a dologhoz, amint a Marcheggi-hídnál is üzembe lesz helyezve a felsővezeték, nem lesz akadálya, hogy a vonatok arra menjenek, csak épp nem érdemes. Óriási kerülő, nagyon gyenge városi kapcsolatokkal.
@steery: mikor vagy 15 éve olvastam, hogy mennyi metró meg autópálya körgyűrű épül majd a sanghaji világkiállításra, akkor azt mondtam, hogy ok, a kínaiak beindultak, de ez talán túlzó ígéret. Aztán megcsinálták, mondjuk a környezetvédelmi, vagy városi környezeti szempontok nem annyira számítanak.
Annyira nem érdekelt amúgy az eset, de most olvasgattam kicsit és a "hivatalos" jelentésekből kiderül, hogy ezúttal is tervezési hiányosságok és emberi mulasztás az ok:
- Január 6-án éjszaka a melósok dolguk végeztével nem győzödtek meg arról, hogy a kinyitott tűz- és árvízvédelmi ajtó megfelelően rögzítve van-e, sőt, mint kiderült, a karbantartásra előírt munka- és balesetvédelmi irányelvek is súlyos fogyatékosságokat mutattak.
- A CBS (China Institute of Building Standard Design and Research) által tervezett zár elhelyezkedése nem teszi lehetővé, hogy pusztán szemrevételezéssel meg lehessen állapítani, hogy az megfelelően rögzül-e nyitott pozícióban, illetve a rögzítésről (vagy annak hiányáról) a munkások semmiféle visszajelzést nem kapnak (pl. szenzorok útján).
- Az elsődleges zár meghibásodása esetén működésbe lépő másodlagos zár alulméretezett, így nem volt képes ellátni a feladatát, hiszen kisebb légmozgás, talajrezgések hatására is kioldott.
- A kapu festése és megjelölése szintén nem az előírásoknak megfelelően készült, ugyanis azt fényvisszaverő elemekkel kellett volna megjelölni.
Szóval csak a szokásos, hanyag, nemtörődöm munkavégzés. Ott az új vonal, csinnadratta, mehet a pártlapok címoldalára az újabb "siker", a többi meg nem számít...
Ami a leglátványosabb Kínában, az az építőipar ámokfutása. Szédítő tempóban építkeznek mindenhol, már évtizedek óta. Hidak, felüljárók, alagutak, vasútvonalak, autópályák, toronyházak, ipartelepek, erőművek, repülőterek, kikötők, komplett városok nőnek ki a földből hónapok, évek alatt. De vajon mennyire átgondoltak ezek a beruházások? Milyen hibák, káros mellékhatások jelentkeznek következményként ezek miatt? Gondolok itt a lakóházba épített alagúton átfutó magasvasútra, ami egy nyilvánvaló agyrém. Vagy a halálosan mérgező szmogra Pekingben, amin még mindig nem tudtak úrrá lenne. Vagy az északi területeket fenyegető kiszáradásra és elsivatagosodásra, ami miatt építettek egy komplett folyót, hogy délről északra vezessenek vizet ennek pótlására. Ezek a "bakik" hosszabb távon legalább annyiba kerülhetnek nekik, mint az elhibázott beruházások.
Úgy tűnik, a kínaiak a nagy rohanásban elfelejtették a "lassan járj, tovább érsz" elvet alkalmazni.
Az a Budapestre rajzolt kor egy dolog miatt erdekes, nagyjabol a korvasutnak felel meg. Na most azon mar jarnak ha nem is metrok, de elovarosi vonatok (flirt motorkocsik). Hasonlo allomasatavolsaggal es menetrenddel. Es nem 17 millios a varos, hanem 1.7, szoval tizedannyi ember kap kb. hasonlo kapacitast. Kina modern es fejlodik, de ezzel is lakossagaranyosan eppen csak kezdi utolerni a nyugatot es ebben meg Magyarorszag is a nyugat resze. Az igazi persze az lenne, ha megvalositanak, hogy az esztergomi elovarosi vonatok fele a Nyugati helyett Fehervarig menjen, a korvasuton at. (tervben van, a kisfoldalatti meghoszabbitasakor ujitanak fel hozza az osszekotesi pontot)
A kinai kapuval kapcsolatban valoszinuleg volt egy proba es elfelejtettek rendesen visszacsukni es visszanyilt a huzattol/rezgesektol. Hozzateszem, hogy ez azt is jelenti, hogy eleg massziv bunker rendszert epitettek ki az uj metrohalozatuk kore, ami eddig nem volt annyira publikus es eleg kellemetlen nekik, hogy egyaltalan kiderult.
A pillango utcai baleset oka pedig mar jo regen ismeros es le is irtak anno a varhato problemat a tipusengedely megtagadasakor. Anno a fekrendszerre mentesseget is kapott a tipus, aztan a balesetnel rajottek, hogy csak csokkentett sebesseg eseten biztonsagos. Addig amig a palyat vagy a szerelvenyeket nem epitik at teljesen ezt a korlatozast nem lehet eltorolni, mert mar az eredeti engedelyt is csak ekkora sebessegre lett volna szabad kiadni. A kocsikat atepiteni nem fogjak, mert az sokba kerulne es onnantol a gyarto nem adna alkatreszt sem, mig a palyat teljesen befedni tul draga lenne. Valoszinuleg arra jatszanak, hogy nemsokara ugyis vagy teljes nagyjavitasra kerulnek a kocsik vagy ujakat kell venni helyettuk, de lassan mar kezdik elerni az elettartalmuk veget. Addig meg ezek szerint jo lassitva is.
@P1sty: Ez már akkor kiderült, nem? A sín taknyos volt a rátapadt levelektől, és bizonytalan lett a fékhatás. Maga a szituáció ettől még szokatlan volt, de mára igazán feldolgozhatták volna az élményt.
@densha.blog: Nálunk sem fog soha kiderülni, hogy mi történt az M2-n a Pillangó utcánál. Elképzelem, ahogy évek óta nézegetik ugyanazokat az adatokat, hogy bár eddig nem jöttek rá, de hátha majd most. Amíg meg ők sumákolnak, mi járjunk a csigalassú metróval.
"Január 8-án az egyik szerelvény egyelőre nem ismert módon összeütközött az egyik alagúti szakaszban elhelyezett polgári védelmi kapuval ütközött." - Nehogy azt hidd, hogy a helyi médiából ennél sokkal több kiderül. Mikor jöttek a hírek a baleset okáról, ilyeneket kapott a közönség, hogy "a berendezés meghibásodása" és "az űrszelvénybe lógó védőkapu". Viszont arról, hogy ez miért fordulhatott elő, már nem tartom valószínűnek, hogy valaha is kapunk részletes, nyilvános vizsgálati eredményeket. A nagközönség a kapcsolódó fórumokon sem szentelt nagyobb figyelmet már az eseménynek a balesetet követő napokban...
@tompus: De, Chicagóban is van metró, szép régi üzem. A városban valóban 1993-ban adták át az utolsó új szakaszt, amivel listára is lehetett volna kerülni, de a fejlesztések nem álltak le, több új közbenő állomás is átadásra került azóta.
@prim: Oroszországban az elmúlt pár évig ez volt a jellemző, hogy rövid négytengelyes járművek közlekedtek szólóban. Csak mostanában kezdtek ott is megjelenni a csuklós, hosszabb kocsik.
PTinfo
PTinfo
Utolsó kommentek:
seigyo_zoufukuki · densha.blog.hu 2019.03.07. 10:33:57
Ez így lényeges különbség az itt felsorolt, brüsszeli Simonis, a bukaresti Dristor (vagy akár a Tokyo Metro Oedo vonalán lévő Tochomae) állomásokhoz képest.
Tavaly egyébként erre az apró fogyatékosságra a helyiek is rájöttek, úgyhogy azóta ugyanúgy sétálhatsz, de legalább van 15 perced átszállni. (Kiváló élmény a 16 fokra hűtött metrókocsiból kimenni a kinti 30-ba, majd vissza a fagyasztóba.)
www.channelnewsasia.com/news/singapore/shorter-travel-times-lower-fares-with-new-transfer-rules-ptc-10066816
Bejegyzés: Hurokmetró a belváros körül
mestska · http://cities.blog.hu 2019.01.22. 12:35:45
Bejegyzés: Metró a világ legnagyobb ívhídján
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.22. 07:32:05
Bejegyzés: Metró a világ legnagyobb ívhídján
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.22. 07:29:09
Bejegyzés: Metró a világ legnagyobb ívhídján
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.22. 07:27:31
Bejegyzés: Metró a világ legnagyobb ívhídján
mestska · http://cities.blog.hu 2019.01.21. 21:43:00
Bejegyzés: Metró a világ legnagyobb ívhídján
mestska · http://cities.blog.hu 2019.01.21. 21:40:22
Bejegyzés: Metró a világ legnagyobb ívhídján
mestska · http://cities.blog.hu 2019.01.21. 21:38:06
Bejegyzés: Metró a világ legnagyobb ívhídján
mestska · http://cities.blog.hu 2019.01.21. 21:36:54
Bejegyzés: Metró a világ legnagyobb ívhídján
szbszig 2019.01.21. 14:03:14
"Csungking"
"a Jangce és a Jialing összefolyásánál helyezkedik el"
"Csingtaoban, Xianban, Csengduban, Wuhanban, Pekingben, Sanghajban, és Kantonban folytatódott"
"Chaotianmen-híd"
Pláne ha valaki nem ismeri az adott nyelvet, vagy legalább az adott helyet, akkor tényleg végképp nem tudja, melyiket hogyan olvassa vagy mondja ki.
Bejegyzés: Metró a világ legnagyobb ívhídján
seigyo_zoufukuki · densha.blog.hu 2019.01.21. 13:41:57
- Január 6-án éjszaka a melósok dolguk végeztével nem győzödtek meg arról, hogy a kinyitott tűz- és árvízvédelmi ajtó megfelelően rögzítve van-e, sőt, mint kiderült, a karbantartásra előírt munka- és balesetvédelmi irányelvek is súlyos fogyatékosságokat mutattak.
- A CBS (China Institute of Building Standard Design and Research) által tervezett zár elhelyezkedése nem teszi lehetővé, hogy pusztán szemrevételezéssel meg lehessen állapítani, hogy az megfelelően rögzül-e nyitott pozícióban, illetve a rögzítésről (vagy annak hiányáról) a munkások semmiféle visszajelzést nem kapnak (pl. szenzorok útján).
- Az elsődleges zár meghibásodása esetén működésbe lépő másodlagos zár alulméretezett, így nem volt képes ellátni a feladatát, hiszen kisebb légmozgás, talajrezgések hatására is kioldott.
- A kapu festése és megjelölése szintén nem az előírásoknak megfelelően készült, ugyanis azt fényvisszaverő elemekkel kellett volna megjelölni.
Forrás: m.weibo.cn/status/4327404023070841
Animáció a balesetről: www.youtube.com/watch?v=pJA-9BxeECA
Szóval csak a szokásos, hanyag, nemtörődöm munkavégzés. Ott az új vonal, csinnadratta, mehet a pártlapok címoldalára az újabb "siker", a többi meg nem számít...
Bejegyzés: Metró a világ legnagyobb ívhídján
steery 2019.01.21. 12:10:56
Úgy tűnik, a kínaiak a nagy rohanásban elfelejtették a "lassan járj, tovább érsz" elvet alkalmazni.
Bejegyzés: Metró a világ legnagyobb ívhídján
kvp 2019.01.21. 11:09:44
A kinai kapuval kapcsolatban valoszinuleg volt egy proba es elfelejtettek rendesen visszacsukni es visszanyilt a huzattol/rezgesektol. Hozzateszem, hogy ez azt is jelenti, hogy eleg massziv bunker rendszert epitettek ki az uj metrohalozatuk kore, ami eddig nem volt annyira publikus es eleg kellemetlen nekik, hogy egyaltalan kiderult.
A pillango utcai baleset oka pedig mar jo regen ismeros es le is irtak anno a varhato problemat a tipusengedely megtagadasakor. Anno a fekrendszerre mentesseget is kapott a tipus, aztan a balesetnel rajottek, hogy csak csokkentett sebesseg eseten biztonsagos. Addig amig a palyat vagy a szerelvenyeket nem epitik at teljesen ezt a korlatozast nem lehet eltorolni, mert mar az eredeti engedelyt is csak ekkora sebessegre lett volna szabad kiadni. A kocsikat atepiteni nem fogjak, mert az sokba kerulne es onnantol a gyarto nem adna alkatreszt sem, mig a palyat teljesen befedni tul draga lenne. Valoszinuleg arra jatszanak, hogy nemsokara ugyis vagy teljes nagyjavitasra kerulnek a kocsik vagy ujakat kell venni helyettuk, de lassan mar kezdik elerni az elettartalmuk veget. Addig meg ezek szerint jo lassitva is.
Bejegyzés: Metró a világ legnagyobb ívhídján
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.21. 10:21:17
Bejegyzés: Metró a világ legnagyobb ívhídján
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2019.01.21. 10:17:19
Bejegyzés: Metró a világ legnagyobb ívhídján
P1sty 2019.01.21. 09:53:21
Bejegyzés: Metró a világ legnagyobb ívhídján
seigyo_zoufukuki · densha.blog.hu 2019.01.21. 07:07:00
Bejegyzés: Metró a világ legnagyobb ívhídján
mestska · http://cities.blog.hu 2019.01.05. 23:07:47
Bejegyzés: A legrégebben nem bővített metróüzemek
mestska · http://cities.blog.hu 2019.01.05. 22:56:43
Bejegyzés: Komszomolszk na Amure villamosa nincs többé
prim 2019.01.05. 19:49:08
Bejegyzés: Komszomolszk na Amure villamosa nincs többé