PTinfo

PTinfo

Utolsó kommentek:

seigyo_zoufukuki · densha.blog.hu 2019.03.07. 10:33:57

"Akik a vonal egyik végéről a másikra szeretnének eljutni, azoknak valószínűleg gyorsabb lesz átszállni a hurokrész keresztezési pontján, mint körbeutazni a teljes belváros alatt." - Csak a pontosság kedvéért, a metszéspontnál nincs állomás és az ekörül elhelyezkedő három állomás (Bugis / Rochor / Jalan Besar) között sokáig nem is lehetett új jegy vásárlása nélkül utazni, ha már egyszer leszálltál. Úgyhogy ha pl. Newton és Bendemeer között utaztál volna metróval, akkor kellett egy-egy jegy a Newton - Rochor és a Jalan Besar - Bendemeer közötti szakaszokra, Rochor és Jalan Besar között meg sétálhattál.

Ez így lényeges különbség az itt felsorolt, brüsszeli Simonis, a bukaresti Dristor (vagy akár a Tokyo Metro Oedo vonalán lévő Tochomae) állomásokhoz képest.

Tavaly egyébként erre az apró fogyatékosságra a helyiek is rájöttek, úgyhogy azóta ugyanúgy sétálhatsz, de legalább van 15 perced átszállni. (Kiváló élmény a 16 fokra hűtött metrókocsiból kimenni a kinti 30-ba, majd vissza a fagyasztóba.)

www.channelnewsasia.com/news/singapore/shorter-travel-times-lower-fares-with-new-transfer-rules-ptc-10066816

Bejegyzés: Hurokmetró a belváros körül

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.22. 07:32:05

@mestska: Jellemzően mindenki átszáll a nyugatis vonatra, villamossal szinte senki nem utazik.

Bejegyzés: Metró a világ legnagyobb ívhídján

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.22. 07:29:09

@kvp: A Marcheggi hidat fölújították és villamosították, csak a tervezett keresztezőállomás hiányzik.

Bejegyzés: Metró a világ legnagyobb ívhídján

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.22. 07:27:31

@Androsz: Azon a távon megállhatott volna, mégsem sikerült.

Bejegyzés: Metró a világ legnagyobb ívhídján

mestska · http://cities.blog.hu 2019.01.21. 21:43:00

@kvp: csak a körvasúthoz hozzászólva: az utasok most is a Nyugatit keresik, az Angyalföldig menő vonatot kevésbé szeretik. A külső körvasút nem sokat ad hozzá a dologhoz, amint a Marcheggi-hídnál is üzembe lesz helyezve a felsővezeték, nem lesz akadálya, hogy a vonatok arra menjenek, csak épp nem érdemes. Óriási kerülő, nagyon gyenge városi kapcsolatokkal.

Bejegyzés: Metró a világ legnagyobb ívhídján

mestska · http://cities.blog.hu 2019.01.21. 21:40:22

@steery: mikor vagy 15 éve olvastam, hogy mennyi metró meg autópálya körgyűrű épül majd a sanghaji világkiállításra, akkor azt mondtam, hogy ok, a kínaiak beindultak, de ez talán túlzó ígéret. Aztán megcsinálták, mondjuk a környezetvédelmi, vagy városi környezeti szempontok nem annyira számítanak.

Bejegyzés: Metró a világ legnagyobb ívhídján

mestska · http://cities.blog.hu 2019.01.21. 21:38:06

@densha.blog: igen, valami ilyesmire gondoltam én is, köszi a kiegészítést!

Bejegyzés: Metró a világ legnagyobb ívhídján

mestska · http://cities.blog.hu 2019.01.21. 21:36:54

@szbszig: kösz, abszolút jogos kiegészítés. Lehetett volna Hszian meg Vuhan is, stb.

Bejegyzés: Metró a világ legnagyobb ívhídján

szbszig 2019.01.21. 14:03:14

Bocs, de borzasztó zavaró, amikor egymás után teljesen véletlenszerűen szerepelnek az egyes nevek egyszer magyar, máskor meg külföldi átírás szerint.

"Csungking"

"a Jangce és a Jialing összefolyásánál helyezkedik el"

"Csingtaoban, Xianban, Csengduban, Wuhanban, Pekingben, Sanghajban, és Kantonban folytatódott"

"Chaotianmen-híd"

Pláne ha valaki nem ismeri az adott nyelvet, vagy legalább az adott helyet, akkor tényleg végképp nem tudja, melyiket hogyan olvassa vagy mondja ki.

Bejegyzés: Metró a világ legnagyobb ívhídján

seigyo_zoufukuki · densha.blog.hu 2019.01.21. 13:41:57

Annyira nem érdekelt amúgy az eset, de most olvasgattam kicsit és a "hivatalos" jelentésekből kiderül, hogy ezúttal is tervezési hiányosságok és emberi mulasztás az ok:

- Január 6-án éjszaka a melósok dolguk végeztével nem győzödtek meg arról, hogy a kinyitott tűz- és árvízvédelmi ajtó megfelelően rögzítve van-e, sőt, mint kiderült, a karbantartásra előírt munka- és balesetvédelmi irányelvek is súlyos fogyatékosságokat mutattak.
- A CBS (China Institute of Building Standard Design and Research) által tervezett zár elhelyezkedése nem teszi lehetővé, hogy pusztán szemrevételezéssel meg lehessen állapítani, hogy az megfelelően rögzül-e nyitott pozícióban, illetve a rögzítésről (vagy annak hiányáról) a munkások semmiféle visszajelzést nem kapnak (pl. szenzorok útján).
- Az elsődleges zár meghibásodása esetén működésbe lépő másodlagos zár alulméretezett, így nem volt képes ellátni a feladatát, hiszen kisebb légmozgás, talajrezgések hatására is kioldott.
- A kapu festése és megjelölése szintén nem az előírásoknak megfelelően készült, ugyanis azt fényvisszaverő elemekkel kellett volna megjelölni.

Forrás: m.weibo.cn/status/4327404023070841

Animáció a balesetről: www.youtube.com/watch?v=pJA-9BxeECA

Szóval csak a szokásos, hanyag, nemtörődöm munkavégzés. Ott az új vonal, csinnadratta, mehet a pártlapok címoldalára az újabb "siker", a többi meg nem számít...

Bejegyzés: Metró a világ legnagyobb ívhídján

steery 2019.01.21. 12:10:56

Ami a leglátványosabb Kínában, az az építőipar ámokfutása. Szédítő tempóban építkeznek mindenhol, már évtizedek óta. Hidak, felüljárók, alagutak, vasútvonalak, autópályák, toronyházak, ipartelepek, erőművek, repülőterek, kikötők, komplett városok nőnek ki a földből hónapok, évek alatt. De vajon mennyire átgondoltak ezek a beruházások? Milyen hibák, káros mellékhatások jelentkeznek következményként ezek miatt? Gondolok itt a lakóházba épített alagúton átfutó magasvasútra, ami egy nyilvánvaló agyrém. Vagy a halálosan mérgező szmogra Pekingben, amin még mindig nem tudtak úrrá lenne. Vagy az északi területeket fenyegető kiszáradásra és elsivatagosodásra, ami miatt építettek egy komplett folyót, hogy délről északra vezessenek vizet ennek pótlására. Ezek a "bakik" hosszabb távon legalább annyiba kerülhetnek nekik, mint az elhibázott beruházások.
Úgy tűnik, a kínaiak a nagy rohanásban elfelejtették a "lassan járj, tovább érsz" elvet alkalmazni.

Bejegyzés: Metró a világ legnagyobb ívhídján

kvp 2019.01.21. 11:09:44

Az a Budapestre rajzolt kor egy dolog miatt erdekes, nagyjabol a korvasutnak felel meg. Na most azon mar jarnak ha nem is metrok, de elovarosi vonatok (flirt motorkocsik). Hasonlo allomasatavolsaggal es menetrenddel. Es nem 17 millios a varos, hanem 1.7, szoval tizedannyi ember kap kb. hasonlo kapacitast. Kina modern es fejlodik, de ezzel is lakossagaranyosan eppen csak kezdi utolerni a nyugatot es ebben meg Magyarorszag is a nyugat resze. Az igazi persze az lenne, ha megvalositanak, hogy az esztergomi elovarosi vonatok fele a Nyugati helyett Fehervarig menjen, a korvasuton at. (tervben van, a kisfoldalatti meghoszabbitasakor ujitanak fel hozza az osszekotesi pontot)

A kinai kapuval kapcsolatban valoszinuleg volt egy proba es elfelejtettek rendesen visszacsukni es visszanyilt a huzattol/rezgesektol. Hozzateszem, hogy ez azt is jelenti, hogy eleg massziv bunker rendszert epitettek ki az uj metrohalozatuk kore, ami eddig nem volt annyira publikus es eleg kellemetlen nekik, hogy egyaltalan kiderult.

A pillango utcai baleset oka pedig mar jo regen ismeros es le is irtak anno a varhato problemat a tipusengedely megtagadasakor. Anno a fekrendszerre mentesseget is kapott a tipus, aztan a balesetnel rajottek, hogy csak csokkentett sebesseg eseten biztonsagos. Addig amig a palyat vagy a szerelvenyeket nem epitik at teljesen ezt a korlatozast nem lehet eltorolni, mert mar az eredeti engedelyt is csak ekkora sebessegre lett volna szabad kiadni. A kocsikat atepiteni nem fogjak, mert az sokba kerulne es onnantol a gyarto nem adna alkatreszt sem, mig a palyat teljesen befedni tul draga lenne. Valoszinuleg arra jatszanak, hogy nemsokara ugyis vagy teljes nagyjavitasra kerulnek a kocsik vagy ujakat kell venni helyettuk, de lassan mar kezdik elerni az elettartalmuk veget. Addig meg ezek szerint jo lassitva is.

Bejegyzés: Metró a világ legnagyobb ívhídján

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2019.01.21. 10:17:19

@P1sty: Ez már akkor kiderült, nem? A sín taknyos volt a rátapadt levelektől, és bizonytalan lett a fékhatás. Maga a szituáció ettől még szokatlan volt, de mára igazán feldolgozhatták volna az élményt.

Bejegyzés: Metró a világ legnagyobb ívhídján

P1sty 2019.01.21. 09:53:21

@densha.blog: Nálunk sem fog soha kiderülni, hogy mi történt az M2-n a Pillangó utcánál. Elképzelem, ahogy évek óta nézegetik ugyanazokat az adatokat, hogy bár eddig nem jöttek rá, de hátha majd most. Amíg meg ők sumákolnak, mi járjunk a csigalassú metróval.

Bejegyzés: Metró a világ legnagyobb ívhídján

seigyo_zoufukuki · densha.blog.hu 2019.01.21. 07:07:00

"Január 8-án az egyik szerelvény egyelőre nem ismert módon összeütközött az egyik alagúti szakaszban elhelyezett polgári védelmi kapuval ütközött." - Nehogy azt hidd, hogy a helyi médiából ennél sokkal több kiderül. Mikor jöttek a hírek a baleset okáról, ilyeneket kapott a közönség, hogy "a berendezés meghibásodása" és "az űrszelvénybe lógó védőkapu". Viszont arról, hogy ez miért fordulhatott elő, már nem tartom valószínűnek, hogy valaha is kapunk részletes, nyilvános vizsgálati eredményeket. A nagközönség a kapcsolódó fórumokon sem szentelt nagyobb figyelmet már az eseménynek a balesetet követő napokban...

Bejegyzés: Metró a világ legnagyobb ívhídján

mestska · http://cities.blog.hu 2019.01.05. 23:07:47

@tompus: De, Chicagóban is van metró, szép régi üzem. A városban valóban 1993-ban adták át az utolsó új szakaszt, amivel listára is lehetett volna kerülni, de a fejlesztések nem álltak le, több új közbenő állomás is átadásra került azóta.

Bejegyzés: A legrégebben nem bővített metróüzemek

mestska · http://cities.blog.hu 2019.01.05. 22:56:43

@prim: Oroszországban az elmúlt pár évig ez volt a jellemző, hogy rövid négytengelyes járművek közlekedtek szólóban. Csak mostanában kezdtek ott is megjelenni a csuklós, hosszabb kocsik.

Bejegyzés: Komszomolszk na Amure villamosa nincs többé

prim 2019.01.05. 19:49:08

nekem az a fura bennük hogy kicsik...Szóval én nem értek hozzá, de azért pesten hosszabbak a villamosok...

Bejegyzés: Komszomolszk na Amure villamosa nincs többé
süti beállítások módosítása