Nem, a cím nem egy jövőben játszódó ZS kategóriás horrorfilmet rejt, hanem egy itthon kevéssé ismert járműtípus kelt talán új életre. Az RT6N1 a CKD gyár egyik utolsó terméke volt, kisérlet az alacsonypadlós villamosok piacára való betörésre. Nos, a kisérlet nem sikerült. Az 1996-1997-ben gyártott 19 villamos folyamatos gyerekbetegségekkel küzdött, konstrukciós hibák voltak, s a típusból rendelők, Prága, Brno, és Poznan már a CKD-ra sem számíthatott, hisz a gyár időközben a mi Ganzunkhoz hasonlóan eltűnt, szétforgácsolódott.
A típusból összesen 19 készült, 5 a cseh fővárosba, 4 Brnoba, 10 pedig Poznanba. A nagyobb tételű lengyel szállítás a villamosokkal ma is kisérletező Cegielski gyárnak volt köszönhető, aki CKD-vel közösen birtokolta a típus licenszét, elérve egyúttal azt, hogy az utolsó 5 példány már náluk, Poznanban készüljön. Nekik köszönhetően a Poznanba szállított - és ott a helyi gyorsvillamoson közlekedő - járművek az első időszak problémáit leszámítva szinte folyamatosan közlekedtek.
Nem mondható el ugyanez a cseh városokról, ahol a folyamatos hibák következtében a járműveket végül leállították. Nem jött össze a prágai átépítés sem, az RT6N2 jelű kocsi sohasem került utasforgalomba.
Brnoban egy ideje ismét fel-feltünedezett azonban az RT6N1 1801-es pályaszámú kocsija, az üzemeltető az időközben bekövetkezett átépítéseket szerette volna üzemszerű körülmények között vizsgálni. A kisérletek jól sikerültek, 2009. január 19-án az idén már 13 éves járműre rábólintott a helyi közlekedési felügyelet, és 24-től kezdve ismét menetrendszerű forgalomban közlekedik a kocsi, várhatóan most már stabilan. A tervek szerint az eddigi átépítéseket követve átalakítanak egy másik kocsit is, a maradék kettő kocsi sorsa azonban ismeretlen.
Aki tehát utazni szeretne rajta, de Poznant túl messzinek ítéli, most menjen, ki tudja mikor robban le újabb öt évre...