Március 23-án új metrószakaszt adtak át Braziliában, ezúttal az ország ötödik legnagyobb városában Recifében. Recife a brazil tengerparton helyezkedik el, közel ahhoz a ponthoz, ahol a dél-amerikai kontinens eléri legkeletibb pontját. A városnak 1,7 millió, agglomerációval együtt 5 millió lakosa van, tehát a metróhálózat fejlesztésére sok más fejlődő országbeli városhoz hasonlóan igen nagy szüksége van. Ennek ellenére a recifei metróhálózat a brasiliaihoz hasonlóan nem tűnik egy sikertörténetnek. A hálózaton naponta mindössze 190.000-n utaznak, pedig a hálózat hossza a budapestihez hasonló nagyságú. (kattintásra térkép)
A jelenlegi hosszabbítással - melynek átadási ceremóniáján az egykori szakszervezeti vezér, ma épp brazil államelnök Lula is ott volt - a második vonal az eddigi 7 megállós hosszáról 12-re bővült, kapcsolatot adva a déli városrészek, és a repülőtér felé. Az új, 6,7 km szakasz forgalma várhatóan mintegy 20.000 fő lesz.
Ha megnézzük a vonal menetrendjét, talán nem illik csodálkozni az alacsony kihasználtságon. a teljes hosszában 14,3 kilométer hosszú vonalon a forgalmat mindössze három szerelvény bonyolítja le, a követési időköz 17 perc.
A fejlesztések kapcsán a város a metróhálózaton bonyolódó utasforgalmat 2011-re szeretné megduplázni, melyben fontos szerepet szán a jelenleg dízel motorvonatokkal kiszolgált Cajueiro Seco és Cabo közötti light rail vonalnak. Előbbi állomás a Linha Sul új végállomása, itt a metró, a leendő light rail, és a buszvonalak között átszállókomplexumot alakítanak ki.
Érdekes egyébként, hogy az ország nagyságához, és a metróüzemek számához képest mennyire kevés infot találni az interneten, ez már a Brasiliáról szóló posztban is feltűnt. Vélhetően ennek csak egyik oka a ország bizonyos részein előforduló írástudatlanság mértéke, a másik ok az adott város közlekedésében betöltött alacsony szerep lehet. Előbbire egyébként jó péld,a hogy az egyes állomások, épp az analfabetizmus miatt színkódokkal is el vannak látva Recifében.
Valószínűsíthető egyébként, hogy hamarosan azért az információk nagyságrendje bővülni fog, hisz a foci-világbajnokság kapcsán, ahogy a korábbi rendező országok is, Brazilia is jelentős összegeket pumpál a közlekedési infrastruktúrába. A fejlesztéseknek köszönhetően a közelmúltban pl. Brasiliában 12 négykocsis Alstom szerelvény vásárlása mellett döntöttek, Rio De Janeiroba a CMC, CNR, CRC által alkotott konzorcium által gyártott 19 hatkocsis szerelvény érkezik 2011-ig, Sao Paulo pedig az elővárosi vasútjvonalaira nemrég 40 darab nyolckocsis vonatot rendelt a CAF-tól, és újabb 23 szerelvény tendere van előkészítés alatt.