Az American Recovery and Reinvestment Act Obama egyik első törvénye volt. A törvény célja az amerikai gazdaság megsegítése némi állami pénzzel. A törvény számor részterületet érintett, az adócsökkenéstől az egészségügyig, a topik témájához méltóan azonban lássuk, mi és mennyi jutott az összesen 787 milliárdos csomagból a városi kötöttpályás közlekedésnek.
Hát nem sok, ha a teljes összeg nagyságát nézzük. Az 51 milliárdos közlekedési és közmű részcsomagból mindössze 750 millió dollár jutott új kötöttpályás vonalak kiépítésére. A közlekedésre természetesen azonban más forrásokból is jut pénz, akit érdekel, ebben a 350 oldalas pdfben mindent megtalál.
A gazdaságélénkítő csomag römegközlekedésre irányuló áldásos hatásain végül 9 állam 11 projektje osztozott. Az egyes projektek, és az elnyert pénzösszegek a következők lettek, mint az május 7-én kiderült:
- Phoenix-Central Phoenix/East Valley Light Rail (36 millió $)
- Los Angeles – Metro Gold Line Eastside Extension (66.7 millió $)
- Denver – West Corridor Light Rail Transit (40 millió $)
- New York – Long Island Rail Road East Side Access (195.4 millió $)
- New York – Second Avenue Subway I. ütem (78.9 millió $)
- Portland – South Corridor I-205/Portland Mall LRT (32 millió $)
- Springfield – Pioneer Parkway EmX BRT (2.9 millió $)
- Dallas – Northwest/Southeast Light Rail Transit (78.4 millió $)
- Salt Lake City – Mid Jordan Light Rail Transit (90.9 millió $)
- Northern Virginia – Dulles Corridor Metrorail Extension (77.3 millió $)
- Seattle – University Link Light Rail Transit Extension (44 millió $)