Júniusban már írtam egyszer a vancouveri Canada Line-ról, a kanadai város új metróvonaláról, mely a jövő évi téli olimpián kulcsszerepet fog játszani, hisz összeköti a belvárost a repülőtérrel, illetve Richmonddal, útközben még az olimpiai falu is érintve. Akkor november 30-a volt még megjelölve a vonal átadási dátumaként, ez a dátum azonban már a múlté, augusztus 17-én átadták a nagyközönségnek a 19,2 kilométeres vonalat. Az új vonallal a SkyTrain elnevezésű hálózat hossza közel 70 kilométerre nőtt, közvetlenül felzárkózva a montreali, és a torontoi hálózathoz.
Az új vonalon összesen 16 megálló van, mely a későbbiekben további hárommal fog bővülni. A megnyitó első napján a vonalat ingyenesen használhatták az érdeklődők, ami nem várt sorokat eredményezett: a vonalon, melyre az átadás után óránként 6000 utassal számoltak, 30.000 érkezett. Mindez természetesen órás sorbanállásokat jelentett, becslések szerint egyes sorokban 3-5000 ember állt. A vonalon végül első nap körülbelül 85.000-n utaztak, bár mindössze 8 órán keresztül használhatták a Rotem gyártotta kétkocsis szerelvényeket. (a vonalra egyébként 20 darab 82 méter hosszú, 3 méter széles teljesen automata szerelvényt vásároltak)
A vonalat a második napon már csak fizetés ellenében lehetett használni, ennek ellenére az érdeklődés továbbra is igen nagy volt, az utasok száma mintegy 70.000 körül alakult, szemben a várt 50.000-el. Problémák természetesen már az első nap előfordultak: a vonalhoz nem, vagy csak nagyon kevés P+R parkoló épült, ennek következtében a vonalat autóval megközelíteni vágyók hoppon maradtak, vagy szabálytalanul parkoltak.
A vonalat, melynek építését az államon kívül Brit-Kolumbia, a repülőtér, a helyi tömegközlekedési szervezet, a Translink illetve részben az építkezést 2005-ben elkezdő SNC-Lavalin finanszírozott. Utóbbi cég, mely Kanada legnagyobb építőipari vállalata, eredetileg a Sercoval közösen indult, annak kilépte után azonban saját tömegközlekedési üzemeltetető céget hozott létre, a Protrans BC-t, mely a szerződések értelmében az elkövetkező 35 évben üzemeltetheti a vonalat. (a másik két metróvonalat Brit-Kolumbia üzemelteti)
Az új vonal leglátványosabb elemei a direkt a metró számára épült két híd az itt a tengerbe torkolló Fraser folyó északi, és középső ága felett, így nézzétek el nekem, hogy mindkettőről fotót raktam be... Ja igen, még egy apróság, a vonal névválasztása - Canada Line - a nagyarányú állami közreműködésnek köszönhető.
Az első fotót Victor Liu, az ötödiket Uncle Buddha, a másodikat a Canada Sun készítette, a negyedik és az ötödik a Skyscrapercityről valók.