San Diego a 82 kilométeres light rail hálózatára már 2005-ben is rendelt 11 kocsit a Siemens S70-es típusából, most azonban nagyobb tétel érkezik a városba az elkövetkező években: szeptember 24-én újabb 57 darabra adott le rendelést a San Diego Trolley, további nyolcra opcióval.
Az új járművek vásárlása egy több mint 600 millió dolláros program egyik első lépcsője, melynek keretében megújulnak az 1981-ben megnyitott első vonalszakaszok. A jövő évben kezdődő, négy évig tartó felújítás keretében a narancs és kék vonal valamennyi peronját átalakítják alacsonypadlós járművek számára, lecserélik az elhasználódott sineket, felújítják a felsővezeték hálózatot, 11 állomást pedig teljesen átépítenek.
A peronok alacsonypadlós járműhöz történő igazítása, illetve a nagyszámú járművásárlás valószínűsítheten azt jelenti, hogy a leginkább elhasználódott, még a Düwag által a frankfurti U-Bahn kocsik mintájára gyártott U típusú kocsik egy részét is nyugdíjazzák. (ilyen kocsikat használnak Edmontonban, és Calgaryban is)
A most érkező, darabonként 3,6 millió dollárba kerülő Siemens kocsik 70%-ban alacsonypadlósak, kétirányú, 25 méter hosszú kocsik. Az új rendelésben érkező járművek a már meglévőkhöz viszonyítva mintegy 2,5 méterrel rövidebbek. A rövidítés oka, hogy az egyik útszakaszon a hármas csatolt járművek (!) csak így férnek el.
A szerződés alapján az első négy járműnek 2011 szeptember 30-ig kell megérkeznie, majd havonta újabb négynek, a szállítás véghatárideje 2012 decembere.
A Siemens S70-es gyártmányú kocsija jól jellemzi az észak-amerikai light-rail piacot. A leginkább az európai stadtbahnhoz hasonlítható üzemek jellegzetes kocsija (mely San Diegon kívül Houstonban, Charlotteban, és Portland-ben is megtalálható, és más városok is rendeltek már belőle) az európai villamosokhoz szokott szemnek széles, 2,65 m. (ok, tudom, hogy Európában is van ilyen széles villamos - de azért egy 2,65 m széles, hármas csatolt vonat elég meggyőző már nem?)
A portlandi kocsik, melynek első példányát idén augusztusban helyezték forgalomba eltérnek a többitől, hisz azokkal szemben mindössze egy vezetőállással rendelkeznek. (és persze ebből adódóan állandóan párba csatolva járnak hurok híján) Az új kocsikról spag már részletesen írt korábban.
Az S70-fotót southerncalifornian, a régi, Düwag kocsiról készítettett Richard készítette.