Míg nálunk húzódnak a villamostenderek, addig a korábban itt is szóbakerült belgrádi villamostendert sikeresen lezárták. A szerződés megkötésével az elkövetkező években 30 új, százszázalékban alacsonypadlós villamos fog érkezni. A kocsikat a CAF gyártja, melynek a nyilatkozatai alapján határozottan megcélozta a kelet-európai piacot, s bár például Miskolcon is felmerült a neve, a térségben mégis Belgrád lett az első, ahova baszk-spanyol villamosok érkezhetnek.
A CAF amúgy láthatóan presszionálja a közúti vasúti ágának a felfuttatását, a hazai piac (ahol a két legnagyobb városban, Madridban, és Barcelonában Alstomok futnak...) mellett sikeresen adott el villamosokat Edinburgh-be, több török városba, és Houstonba is. Igyekszik tehát a fellelhető, más gyártók által le nem fedett piacokra belépni.
Belgrádban a méternyomtávú villamosok vásárlását az EIB is támogatta 20 millió euróval, a 81 millió eurós összvételár fennmaradó hányadát a város finanszírozza. Az első kocsi két év múlva érkezhet meg, az utolsónak pedig 1035 nap múlva kell befutnia. A sok érdeklődőt, ám annál kevesebb tényleges pályázót vonzó tender egyik érdekessége, hogy a CAF mellett érvényes pályázatot beadó Koncar kocsik valamennyire olcsóbbak voltak, a műszaki paraméterek azonban végül a spanyolok győzelmét eredményezték. Az egyirányú kocsik egyenként 33 méter hosszúak, és 2,3 méter szélesek lesznek, kapacitásuk 242 fő.
Belgrád a villamosok vásárlásán túl további fejlesztéseket is tervez az elkövetkezőkben, járműfronton például 83 új trolibusz vásárlását, és 200 autóbusz légkondicionálóval való felszerelését.
Az első fotó egy bilbaoi CAF-ot (a fotót készítette: Ian Boyle), a második pedig egy zágrábi Koncart ábrázol. (a fotót készítette: Kelemen Zsolt)