Baja: A bajai önkormányzat az Orangeways-t választotta ki, mint a helyi közösségi közlekedés lebonyolítóját. A cég 2010 január 1-től veszi át a vonalak üzemeltetését, várhatóan 10, használt autóbusszal.
Casablanca: November 17-én bejelentették, hogy Casablanca cseppet sem meglepő módon, más észak-afrikai, újonnan villamost építő városokhoz hasonlóan szintén Citadisokat vásárol. A 2012-ben megnyíló, 29 kilométer hosszú hálózatra kerülő 74 darab villamosért 120 millió eurót kért az Alstom, mely tartalmaz 15 év karbantartást is. A villamosok párban járnak mjd, egy szerelvény hossza tehát 65 méter lesz. Klassz kis vonatok egy új villamoshálózaton.
Częstochowa: Az egyvonalas (alapjárat+betétjárat) villamoshálózattal rendelkező 240 ezres város új, 4,5 kilométer hosszú, hurokban végződő villamosvonalat szeretne építeni, melynek 162 millió zlotyi összköltségéből 128 milliót az EU biztosít, mint az november 13-án kiderült. A kilencmegállós, várhatóan 2012-ben megnyíló vonalszakaszra hét új alacsonypadlós járművet is beszereznek a projekt keretében.
Dubai: Bemutatták a leendő dubai villamosvonalra kerülő Citadisok első valódi méretű makettjét. A 2011-ben megnyíló, teljes hosszában felsővezeték-mentes (APS) vonalra kerülő járműveken a metróhoz hasonlóan több osztály lesz. A jármű kinézete meglehetősen futurisztikus szerintem...
Jeruzsálem: A Veolia eladta a Citypass konzorciumban meglévő 5%-os részesedését a Dan Public Transportation nevű helyi üzemeltetőnek a jeruzsálemi villamos kapcsán. Korábban szó volt a villamosvonal üzemeltetésének átadásáról is, ebbe azonban az lletékes szervek nem mentek bele, mivel a Dan nem rendelkezik kötöttpályás üzemeltetési tapsztalattal, mely feltétel volt korábban. Várhatóan így az első öt évben a Veolia ellenőrzése mellett lesz a Dan az üzemeltető. A Veolia kilépésére a folyamatos csúszások, illetve Jeruzsálem kényes helyzetéből adódó politikai támadások miatt került sor.
Magdeburg: Magdeburg 11 darab NGT8D jelzésű villamosra adott le rendelést, melyet az Alstom, és a Bombardier konzorciumban gyárt le. Az új járművek értéke 31,8 millió euró.
Montreal: 500 -750 millió kanadai dollárba fog várhatóan kerülni a montreali városvezetés által megálmodott új, 12,5 kilométer hosszú villamosvonal. A remények szerint 2013-ban vonalat napi 50 ezer ember fogja használni az előrebecslések alapján.
Santiago: November 5-én új megállót avattak a 4-es metró vonalán, San José de la Estrellat. A 30 millió dollárba kerülő, viadukton elhelyezkedő állomás az első volt a santiagoi metróhálózaton, melyet a forgalom fenntartása mellett építettetk. A megálló várható éves utasforgalma 3,5 millió körül alakul majd. Az új állomás a korábbiakhoz hasonlóan igazodik a vonal érdekes csúcsidei expresszmetró-üzeméhez. (a link mögött az új állomás 3d-s fotója is elérhető)
A santiagoi fotót Sebastian A.P. készítette.