PTinfo

PTinfo

Új hurok Alicantéban

2009. december 30. - mestska

Spanyoloszág egyik legnagyobb villamoshálózata Alicantéban található. Ráadásul az 1999-ben megnyitott üzemben mindenféle nyalánkságokat is talál a villamosok iránt érdeklődő: viaduktokon, és alagútban futó szakaszt, földalatti állomásokat, és tram-traint. Ez utóbbi vonalon közlekedtek nyáron a valenciai villamos 15-ik szülinapját ünneplő, speciális színezéssel ellátott kocsik is.

A három (az elkövetkező években gyarapodó számú) viszonylathálózat az egyes, és hármas vonal alkotta törzsvonalból, valamint egy ehhez három megálló hosszan kapcsolódó - négyes jelzésű - vonalból áll.  A hálózat részét képezi még számszerűleg az L9 jelzésű, Benidorm, és Denía között közlekedő viszonylat is, ez azonban jellegét tekintve motorkocsikkal kiszolgált, tiszta vasúti üzem.

A hálózat legújabb elemét december 18-án adták át, az L4 jelzésű vonal folytatásaként. A vonal egy utcányira fut a San Juan városrészben található strand mentén, aki tehát esetleg villamossal szeretne menni a Costa Blancara, ezt is megteheti :) Az új vonalszakasz mintegy 4,5 kilométer hosszú hurkot formáz, melyben a járművek a korábbi végállomástól kiindulva az óramutató járásával ellentétes irányban haladnak körbe. A pálya ebből következően természetesen egyvágányú. 

Az új vonalszakasz 7 állomása közül elvileg a Plaza La Coruñat jelölték ki végállomásként, hogy azonban itt a hurokban történik-e tényleges várakozás, azt nem tudom, a megnyitás óta eltelt napokban ugyanis a menetrendet nem sikerült feltölteni az üzemeltető honlapjára se spanyolul, se valenciaiul, se angolul. Más forrásból annyi ismert, hogy a járművek - melyek amúgy a Bombardier Flexity családjából származnak - a korábbi követést alkalmazzák, azaz félóránként közlekednek egész nap. Nem valami sűrű. (valószínű egyébként, hogy előbb-utóbb kikényszeríti a sűrítést a megnövekvő utasforgalom: 2009-ben 4,7 millió utast szállítottak a hálózaton, 19%-al többet, mint tavaly)

A most átadott vonalszakasz 40 ezer embert szolgál ki, a beruházási költség 26 millió euró volt. A költségek között már szerepel a Holanda megállóban felállított 4 méter magas fehér, esőbeállóként, vagy miként funkcionáló ív is, mellyel az alicantei villamoshálózat a korábbi, "lyukacsos dobozok" után újabb építészeti jellel bővült.

Ja, és szerintem a Países Escandinavos megállónév tiszta vicces :)


A fotókat vichase, illetve tram_space készítette.

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr391634024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NAR 2009.12.31. 11:24:49

Ez a 4,5 kilométeres egyirányú hurok a félórás követéssel mennyire értelmes? Ha két megállót akar valaki visszafelé menni, akkor az ellenkező irányba kell menni néhány megállót, várni mondjuk negyedórát, aztán megint néhány megállót villamosozni - szerintem még gyalog is gyorsabb.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.01.02. 13:06:59

@NAR:

a hurokban belső utazás nem igazán történik szvsz, mert tényleg gyorsabb gyalog, a terület összekapcsolását szolgálja a vonal a város más részeivel inkább. (de félórás követésre villamost építeni sose értettem, miért jó)

gramercy 2010.01.02. 19:47:18

@mestska: nekem is ambivalens érzéseim vannak a spanyol infrastruktúra láttán

tizenezer főre metró, vagy pl. hosszabb autópályahálózat mint a német, hosszabb NSV hálózat mint a francia...

impresszív, az biztos..

mestska · http://cities.blog.hu 2010.01.05. 20:11:31

@gramercy:

az nsv hálózat kapcsán azért érzem a rációt a spanyoloknál: a népesség jobban koncentráltabb, mint a franciáknál, és jópár sokszázezres város van az ibériai félszigeten is.

Arrra viszont kíváncsi leszek, hogy milyen viszonylat fog közlekedni a franci-spanyol keresztül. Barcelona-Marseille? Barcelona-Lyon? Barcelona - Toulouse? A Párizs-Madrid nem hiszem, hogy sok végigutazóval rendelkezne :)
süti beállítások módosítása