Február 18-án újabb 3 kilométerrel bővült a Szöult északkelet-délnyugat irányban hármas metró vonala, ezzel a vonal teljes hossza immár 57 kilométert. Szép. Hogy érzékeltetni lehessen jobban a vonal hosszát, arról csak egy számadat: 91 percbe telik végigutazni az egyik végállomástól a másikig. Az új délkeleti bővítés összesen három állomásból áll, a szöuli metróhálózat nagysága miatt azonban a három állomásból kettő egyben átszálló pont is. (térkép) Végül is ez nem csoda, a világ harmadik (vagy most már negyedik) legnagyobb metróhálózatáról beszélünk. Jelen esetben a Garak Market állomásnál a nyolcas, a végállomás Ogeumnál az ötös vonal lehet az átszállók célpontja.
A végig alagútban futó új vonalszakaszt 2003 decemberében kezdték el megvalósítani, az összköltség végül mintegy 64,5 milliárd forintra rúgott. Lehet, hogy elsőre kicsit soknak tűnik ez az összeg (bár mihez képest), a cél a metró építésénél azonban a komfortérzet minél magasabb szintje volt, épp ezért az állomások minden földi jóval el vannak látva, ez számomra az állomások kialakításból látszik is. Bár a peronfal nem feltétlen tartozik a magas komfortfokozathoz, ahogy Szöul összes többi állomásán megtalálhatóak pár hete immár, úgy itt is kiépítették őket.
Még egy adat arra vonatkozóan, hogy ott hogy haladnak a dolgok: az elő megvalósíthatósági tanulmány mindössze 2002 augusztusában készült el, a kapcsolódó rendezési terveket 2003 nyarára véglegesítették.
A szakaszról pedig a továbbiakban beszéljenek a képek maguk.
Az összes fotó a g-rapid.kr oldalról származik.