Bár korábban már foglalkoztam például a párizsi kerékpárkölcsönző rendszer bővítésével, és várhatóan később is lesz szó más üzemekről, a tervezett budapesti rendszerről még nem igazán esett szó itt. Tudom-tudom, nem tömegközlekedés, de szerény véleményem szerint a fejlett városokban fontos eszköze lesz/lehet a későbbiekben a városon belüli közlekedésnek. Reméljük Budapest is élni fog a lehetőséggel, a rendszer fokozatos kiépültével várhatóan többször fogok foglalkozni a témával.
Az Arany János utcaiak miért kapnak annyi bringát? :) (forrás: Parking Kft.)
Az első ütemben 74 dokkolóállomásból álló kölcsönzőrendszer kiépítése ugyan még nem kezdődött el - a helyszínek azonban ismertek -, a projektgazda Parking Kft. pedig mindenkit arra biztat, hogy vegyen részt a névpályázaton. Az augusztusban lezajlott első fordulóban több, mint háromezer javaslat érkezett az elnevezésre, a most induló második fordulóban pedig a döntőbe jutott öt név közül választhatja ki bárki a neki tetszőt.
A döntős nevek a következők:
- BÉRBI
- bico
- BuBi
- Cimbike
- Kerékbár
Ha tetszik valamelyik, akkor a Blikk oldalán szavazhatsz a neked szimpatikusra, 2011 nyarán várhatóan pedig már használhatod is a bérbringákat.
Itt pedig kifejtheted a véleményed, hogy milyen hatással lesz ez a tömegközlekedés utasforgalmára :)