Október 7-én új vonalszakaszt adtak át Novoszibirszkben. Az új vonalszakasz hossza 1,6 kilométer, átadásával a kettes, zöld színnel jelzett vonal hossza 5,4 kilométerre nőtt. A bővítéssel a teljes novoszibirszki hálózat hossza 15,9 kilométerre változott, a harmadik leghosszabb metróhálózattá lépve elő Oroszországban, megelőzve Nyizsnyij Novgorodot. A metróhálózat térképe itt látható. (az első két helyet természetesen Moszkva és Szentpétervár uralja)
Darázsperon (fotó: dedmaxopka.livejournal.com)
Francia lufisor orosz helyett (fotó: Игорь76)
A most átadott etap valójában mindössze egymegállónyi hosszabbítást jelent, ez persze nem csoda, az orosz metrók átlagos megállótávolsága jóval nagyobb az itthon megszokottnál. Az új megálló, egyben új végállomás Zolotaja niva például mindössze az ötödik megálló az 1987-ben megnyitott kettes számú vonalon. A kiépítéssel nem rohannak: az 1987-ben átadott egymegállónyi (!) szakaszon 2000-ben, majd 2005-ben történt egy-egy állomásnyi bővítés. Tegyük hozzá, hogy az építkezés már a kilencvenes években elkezdődött, pénzhiány miatt azonban végül leálltak a vonal kiépítésével.
Előtér (fotó: Игорь76)
Alagút a jövőbe (fotó: Степанов Слава, gelio-nsk.livejournal.com)
Az Oroszország legkeletibb metróállomásának számító Zolotaja niva azonban még így sincs kész, az állomás második kijáratának átadása, a kapcsolódó mozgólépcsőkkel és lifttel csak jövőre várható. Nincs kész továbbá teljesen az új szakasz két alagútja közül az egyik, bár a beruházási költségek már 6 milliárd rubel körül járnak. A szerelvények ezért a Zolotaja niva és a korábbi végállomás Berjozovaja rosa közti vágánykapcsolatot használják, (vágányhálózat) a végszakaszon egyvágányú közlekedést alkalmazva.