PTinfo

PTinfo

Novoszibirszk a harmadik

2010. október 14. - mestska

Október 7-én új vonalszakaszt adtak át Novoszibirszkben. Az új vonalszakasz hossza 1,6 kilométer, átadásával a kettes, zöld színnel jelzett vonal hossza 5,4 kilométerre nőtt. A bővítéssel a teljes novoszibirszki hálózat hossza 15,9 kilométerre változott, a harmadik leghosszabb metróhálózattá lépve elő Oroszországban, megelőzve Nyizsnyij Novgorodot. A metróhálózat térképe itt látható. (az első két helyet természetesen Moszkva és Szentpétervár uralja)

Darázsperon (fotó: dedmaxopka.livejournal.com)

Francia lufisor orosz helyett (fotó: Игорь76)

A most átadott etap valójában mindössze egymegállónyi hosszabbítást jelent, ez persze nem csoda, az orosz metrók átlagos megállótávolsága jóval nagyobb az itthon megszokottnál. Az új megálló, egyben új végállomás Zolotaja niva például mindössze az ötödik megálló az 1987-ben megnyitott kettes számú vonalon. A kiépítéssel nem rohannak: az 1987-ben átadott egymegállónyi (!) szakaszon 2000-ben, majd 2005-ben történt egy-egy állomásnyi bővítés. Tegyük hozzá, hogy az építkezés már a kilencvenes években elkezdődött, pénzhiány miatt azonban végül leálltak a vonal kiépítésével. 

Előtér (fotó: Игорь76)

Alagút a jövőbe (fotó: Степанов Слава, gelio-nsk.livejournal.com)

Az Oroszország legkeletibb metróállomásának számító Zolotaja niva azonban még így sincs kész, az állomás második kijáratának átadása, a kapcsolódó mozgólépcsőkkel és lifttel csak jövőre várható. Nincs kész továbbá teljesen az új szakasz két alagútja közül az egyik, bár a beruházási költségek már 6 milliárd rubel körül járnak. A szerelvények ezért a Zolotaja niva és a korábbi végállomás Berjozovaja rosa közti vágánykapcsolatot használják, (vágányhálózat) a végszakaszon egyvágányú közlekedést alkalmazva. 

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr832369762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

retek. · http://csakaszepre.blog.hu 2010.10.14. 20:39:59

A beléptetők kísértetiesen hasonlítanak az anno Budapesten is alkalmazottakhoz. Úgy látszik a szovjet design örök.

moralisa 2010.10.14. 21:21:23

Távol álljon tőlem a kötekedés, meg szeretem a blogodat, mégis Nyizsnyij Novgorod.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.10.14. 23:45:59

@moralisa:

abszolúte nem kötekedés, hanem egy marha nagy elírás, a fáradtságnak köszöhetően. Köszi, hogy szóltál.

gramercy 2010.10.15. 13:05:44

szal ez kb. olyan mint ha 4-es metro megindulna eloszor gellert ter - fovam ter viszonylatban ? :D

ahhoz kepest az elso 7 kilometer nem is lesz rovid, talan 2020-ra utazhatunk rajta

Sliders 2010.10.15. 13:54:21

Nem értem, hogy hogyan lehet az, hogy nálunk a 4-es metrónál nem tudnak ilyen szép monumentális állomásokat építeni. Nagyon jól néz ki. Ahogy elnéztem nálunk ilyen ronda "művészi"-nek csúfolt ronda nyers beton lesz a 4-es metró. Nevetséges. Főleg azokkal a ronda liftekkel amik ilyen vaskos betonkockában lesznek.
Igénytelen. aki ezt tervezte designban egy nulla volt.
Az orosz formás és szép. Már persze a 4-eshez viszonyítva. Itt nem érezném magam bezártságban.

gramercy 2010.10.15. 13:58:46

@Sliders: a 4-es metroban minden ketseget kizarolag a legjobb a megallok epiteszeti megoldasai

izig-verig kortars epiteszeti megoldasokkal dolgoznak, a 20-30 meter magas nyilt diszitetlen brutalisan funkcionalis enteriorok sokkal nagyobbat fogtnak utni mint barmilyen giccses 21. szazadi poszt-szovjet cucc

Sliders 2010.10.15. 14:15:38

Hát nem tudom. Nekem sokkal jobban tetszik valami gránit padló vagy márvány esetleg a falakon is mint egy nyers beton ami nekem mindent jelent csak szépet nem. Inkább befejezetlent. Az egész ridegséget áraszt. Semmi melegség, hangulatos színek nem lesznek. A 2-es vonal sokkal szebb a márvány padlóval és otthonosabb hangulatot áraszt. Télen az ember ott jobban fog fázni mint kint, mert rideg nyers beton ezt érezteti.

Persze én ilyen vagyok, sajnos senkinek nem jöhet be minden.

grb 2010.10.16. 15:58:44

@Sliders: Légyszi mutasd már meg melyik képen látsz szép monumentális állomást? Pont azt néztem, hogy ezt a szintet a 3-as metró utolsó szakasza is hozza, pedig az 20 éves. De szerintem az se szép. Ok, hogy sokaknak nem tetszik a nyers beton, de monumentálisak épp a 4-es metró állomásai lesznek.

Nuuk 2013.06.17. 08:40:24

Most komolyan ízlésbeli kérdésekről akartok vitatkozni? Mert akkor beszállok én is:

Nekem a kék szín a kedvencem, aki mást mond, az csak hülye lehet.

BPO654 2013.06.17. 17:18:57

@gramercy: Az M4 2014-ben meg fog indulni, jelenleg 85-90%-os a készültségi állapota. Jogi dolgok inkább hátráltathatják mint a műszaki dolgok. Különben is jönnek a választások addigra akarnak mindent átadni, többek közt ezt is.

BPO654 2013.06.17. 17:20:08

Mindenki láthatja h az exnagytesónál is milyen "gyorsan" halad a metróhálózat kiépítése.:DDD
süti beállítások módosítása