Bár a három induló közül a spanyol CAF adta a legalacsonyabb árat, mások szerint pedig a Skoda - Vagonmas konzorcium volt a fő esélyes, végül mégis a "nevető harmadik", a Siemens és a Newag csapata nyerte a varsói metrótendert. Ezzel eldőlt, hogy ők szállíthatnak 35 darab, egyenként hatkocsis metrószerelvényt az épülő kettes számú varsói metróvonalra.
A három induló közül végül kettő lett ténylegesen összehasonlítva az öt értékelési főszempont alapján. A CAF hiába adta a legalacsonyabb árat, végül kizárták a versenyből. Ha minden igaz, a bankgaranciáját tartották problémásnak, de annyi mindent olvastam ennek kapcsán, hogy ezt jelenleg bizonytalan információnak tudom csak tekinteni. Aki tudja erősítse vagy cáfolja meg.
A versenyben maradt páros közül a Siemens a garancia kiterjesztésének idejét leszámítva lényegében minden értékelési szempontban felülmúlta cseh-orosz vetélytársát. Így alakulhatott ki a súlyozott végeredmény, ahol a német-lengyel páros 100 pontja mellé a Skoda-Vagonmas 83,8 pontot szerzett.
Az első kocsik már 2012 utolsó negyedévében meg kell érkezzenek, melyet rohamtempóban követne a többi. A jelenlegi tervek szerint 2013-ban érkeznének meg az utolsó vonatok. Az első 10, Inspiro névre hallgató szerelvény Németországban készülne, majd a gyártási folyamat egy része a Newag Nowy Sącz-i gyárába kerülne át. A becslések szerint a teljes termelés mintegy 30-35%-a valósulna meg Lengyelországban. A vonatok teljesen átjárhatóak lesznek, megjelenésüket pedig a Siemens a BMW Group DesignworksUSA-val közösen alakította ki.
Valamennyi fotó a forzal.pl galériájából származik
És hogy mennyibe kerül mindez Varsónak? 1,069 milliárd zlotyiba, azaz mintegy 75 milliárd forintba.
Végezetül még egy videó az új kocsikról, ki akar ilyet látni nálunk, lehet jelentkezni :)