A dél-francia Montpellier-ben az a szokás, hogy minden villamosvonal egyedi, a többivel össze nem keverhető festésű kocsik közlekednek. Hogy ki találta ki ezt, nem tudom, de a helyi villamosspottereknek nagy örömet okozhat, ha egy-egy kocsit más viszonylatra osztanak ki. Montpellier vezető szerepet tölt be a villamosdivat alakításában, mondhatni :)
Az első kocsi egyelőre fotózhatatlanul (Fotó: www.midilibre.fr)
Az egyes vonal kék-sárga madaras kocsijai után a kettes vonalra sárga-zöld-piros virágmintás járművek érkeztek, a most épülő hármas vonal első, most bemutatott (videó) kocsija pedig még cirádásabb lett. A megszámlálhatatlan színű villamos megjelenését Christian Lacroix, a haute couture egyik jeles képviselője tervezte. A kagylókkal és halakkal díszített külső Montpellier tengerhez való kapcsolatát szimbolizálná. Madarak, virágok és halak után kíváncsi leszek, mi lesz majd a négyes vonalon.
Egy korábbi látványterv (forrás: Lacroix)
A jármű külső megjelenése láthatóan gondosan meg lett tervezve, a belsőről első pillantásra már nem tudom ezt elmondani. A lila-zöld színekben tobzódó ülések, piros kapaszkodók, bugyikék falak és sötétkék mennyezet számomra nem állnak össze egy egésszé, ráadásul nem tűnik átláthatónak és tágasnak a kocsi, bár ez inkább már a gyártó Alstom, mint a divattervező hibája.
Csiricsáré (fotó: PR118/Lineoz)
Érdekességképpen iderakom, az egyes vonal kocsijai hogy néznek ki belülről. Hát nem jobb?
Letisztultabb? (fotó: duff/Lineoz)
A most megérkezett 42 méteres Alstom kocsiból még 2009-ben rendelt 24 darabot a város, ebből azonban csak 19 kerül a jövőre megnyíló, közel 20 kilométeres, 23 megálló hosszú, tengerhez kivezető hármas vonalra, (térkép) a többit a növekedő utasszám (190 ezer utas van már naponta) miatt a meglévő két vonalra irányítják.