A PTinfo már több posztban foglalkozott azzal, hogy az orosz, több tucat várost érintő villamospiacra a "nagyvadak" mikor lépnek be. Most a két legnagyobb gyártó, az Alstom és a Bombardier (a korábbi harmadik nagy Siemens lényegében kivonult a villamospiacról az Atlanti-óceán innenső felén) egyszerre jelentett be olyan lépést, ami ismét közelebb vitte őket ahhoz, hogy a slágertermék Flexity és Citadis elindulhasson fehér-kék-pirosban is a hódító útjára. Persze a nemzeti felhangok itt is előkerültek egyből, mint szerte a világon Magyarországtól Indiáig.
A new tramway for Moscow (fotó: Дмитрий Касаткин)
A Bombardier február végén írt alá az Uralvagonzavoddal közösen egy szándéknyilatkozatot egy új vegyesvállalat létrehozásáról. Az új vállalat célja új alacsonypadlós csuklós villamosok építése Oroszország negyedik legnagyobb városa, Jekatyerinburg részére. Van is hova szállítani: a 75-80 kilométeres hálózaton 460 kocsi közlekedik, a járműszámot tekintve ez a harmadik legnagyobb mennyiség az orosz villamosüzemek között.
A helyi Uralvagonzavod és a villamosgyártással foglalkozó leányvállalata, az Uraltranszmas korábban is rengeteg kocsit szállított a villamosüzemre, sőt tavaly ősszel bemutatta teljes hosszban alacsonypadlós, 71-409 sorozatjelű kocsiját, ami az első teljes hosszban alacsonypadlós orosz gyártmányú kocsi volt. Érdekes lesz, hogy milyen kocsi születik a két cég együttműködésében.
Régi és új (fotó: metroblog.ru)
Belül is orosz színek (metroblog.ru)
A másik nagyvad, az Alstom még a Bombardiernél is tovább lépett, és együttműködési megállapodás helyett egyenesen kocsit vitt Moszkvába (ez látható a fotókon), mégpedig orosz színekre, fehér-kék-pirosra színezett kocsit. Megállapodás egyelőre itt sincs, szó nincs arról, hogy holnap 200 Citadis érkezne Moszkvába. A kocsi bemutatóján a helyi prominensek el is mondták, hogy a teljes mértékben külföldi gyártású kocsik drágák egyelőre Moszkvának, itt is valamilyen vegyesvállalatról és oroszországi gyártásról lehet tehát szó. Mivel az Alstom tavaly 25% erejéig részvényesé vált a Transzmasholdingban, így ez nem lehet probléma.
A hátsó, Munkás és kolhozlány című szobrot a párizsi világkiállításra készítették anno... A szovjetek ezt vitték a franciáknak, a franciák meg villamost hoztak :) (fotó: Дмитрий Касаткин)
A Moszkvába kerülő kocsik az előzetes hírek alapján 30 méter körüliek lennének, így a képen látható Citadis 302-es épp megfelelő lehetne. Melyik városból való kocsi, tudja valaki?