PTinfo

PTinfo

Megérkeztek a nagyvadak

2012. március 08. - mestska

 A PTinfo már több posztban foglalkozott azzal, hogy az orosz, több tucat várost érintő villamospiacra a "nagyvadak" mikor lépnek be. Most a két legnagyobb gyártó, az Alstom és a Bombardier (a korábbi harmadik nagy Siemens lényegében kivonult a villamospiacról az Atlanti-óceán innenső felén) egyszerre jelentett be olyan lépést, ami ismét közelebb vitte őket ahhoz, hogy a slágertermék Flexity és Citadis elindulhasson fehér-kék-pirosban is a hódító útjára. Persze a nemzeti felhangok itt is előkerültek egyből, mint szerte a világon Magyarországtól Indiáig. 

A new tramway for Moscow (fotó: Дмитрий Касаткин)

A Bombardier február végén írt alá az Uralvagonzavoddal közösen egy szándéknyilatkozatot egy új vegyesvállalat létrehozásáról. Az új vállalat célja új alacsonypadlós csuklós villamosok építése Oroszország negyedik legnagyobb városa, Jekatyerinburg részére. Van is hova szállítani: a 75-80 kilométeres hálózaton 460 kocsi közlekedik, a járműszámot tekintve ez a harmadik legnagyobb mennyiség az orosz villamosüzemek között. 

A helyi Uralvagonzavod és a villamosgyártással foglalkozó leányvállalata, az Uraltranszmas korábban is rengeteg kocsit szállított a villamosüzemre, sőt tavaly ősszel bemutatta teljes hosszban alacsonypadlós, 71-409 sorozatjelű kocsiját, ami az első teljes hosszban alacsonypadlós orosz gyártmányú kocsi volt. Érdekes lesz, hogy milyen kocsi születik a két cég együttműködésében.

Régi és új (fotó: metroblog.ru)

Belül is orosz színek (metroblog.ru)

A másik nagyvad, az Alstom még a Bombardiernél is tovább lépett, és együttműködési megállapodás helyett egyenesen kocsit vitt Moszkvába (ez látható a fotókon), mégpedig orosz színekre, fehér-kék-pirosra színezett kocsit. Megállapodás egyelőre itt sincs, szó nincs arról, hogy holnap 200 Citadis érkezne Moszkvába. A kocsi bemutatóján a helyi prominensek el is mondták, hogy a teljes mértékben külföldi gyártású kocsik drágák egyelőre Moszkvának, itt is valamilyen vegyesvállalatról és oroszországi gyártásról lehet tehát szó. Mivel az Alstom tavaly 25% erejéig részvényesé vált a Transzmasholdingban, így ez nem lehet probléma. 

A hátsó, Munkás és kolhozlány című szobrot a párizsi világkiállításra készítették anno... A szovjetek ezt vitték a franciáknak, a franciák meg villamost hoztak :) (fotó: Дмитрий Касаткин)

A Moszkvába kerülő kocsik az előzetes hírek alapján 30 méter körüliek lennének, így a képen látható Citadis 302-es épp megfelelő lehetne. Melyik városból való kocsi, tudja valaki? 

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr134295245

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adam89 · http://adam89.fw.hu 2012.03.08. 23:28:00

Szerintem egyedileg legyártották, a forgóvázát biztosan, mert (talán) ez az első 1524-es nyomtávú Citadis.

maestro1 2012.03.18. 23:15:46

Bocsánat a tudatlanságomért, de a Siemensszel kapcsolatos megjegyzésedet ki tudnád fejteni kicsit bővebben? Miért vonult ki és miben nyilvánul meg a Siemens kivonulása Európából?

mestska · http://cities.blog.hu 2012.03.18. 23:25:59

@maestro1:

A kivonulás nem szó szerint értendő, de a megnézed az elmúlt évek villamosrendeléseit, vagy a Siemens klasszikus német piacait, azt látod, hogy a korábbiakhoz képest hatalmasat csökkent az eladott járműmennyiség, miközben a Bombardier és az Alstom továbbra is rengeteg kocsit ad el. Régen villamosfronton egyértelműen három nagy volt, ma már csak kettő, miközben pl. a CAF jelentőset lépett előre.

A "zászlóshajónak", a valóban nagy sikerű Combino utódnak indult Avenio eladások szempontjából egyelőre nagyon nem hozta be a reményeket, egyedül Hága vett belőle, ott is a tender már vagy három éve kezdődött.

Időközben pedig Észak-Amerikában a Siemens teljesít a legjobban (az észak-amerikai piacon egyébként az elmúlt években szintén váltások zajlottak le, a siemens előretörése és az ansaldo és a kinki shyaro csökkenő eladása mellett.

maestro1 2012.03.19. 09:03:17

@mestska: Köszi a kimerítő válasz. Már csak azt kéne tudni, hogy vajon tudatos -e Amerika előtérbe helyezése Európa kárára a Siemens részéről, vagy tényleg nem versenyképes a cég az európai viszonyok között.
süti beállítások módosítása