2008. decemberének közepén-végén a londoni Heathrow reptéren elkezdődtek az első kereskedelmi jellegű PRT, azaz Personal Rapid Transit rendszerének próbafutásai. A 1,5 km hosszú vonal a Heathrow új, 5-ös terminálját köti össze a reptér szélén található parkolóval.
A vonal követi a PRT rendszerek eddig inkább csak elméletben felvázolt sajátosságait. A kis, maximum 4 fő befogadására alkalmas járművek igény szerint ingáznak kétvágányú, emeltszintű pályájukon a repülőtér terminálja, és a parkoló között. Az egyes kocsik tehát más, automata reptéri vasutakkal ellentétben nem menetrend szerint, vagy elegendő utas összegyülte esetén indulnak, hanem azonnal, amint az utas számára lehetséges. A számítások alapján az átlagos várakozási idő 12 másodperc lesz, ezt egyelőre 18 kapszulaautó biztosítja. Az autóparkolóban a rendszer két megállási lehetőséget biztosít utasai számára, a menetidő 4 perc körül lesz.
A jelenleg elkészült pálya kiépítése 25 millió fontba került. A maxumum 40 km/h sebességre képes elektromos kocsik egy 1,5 méter széles, számukra kiépített pályán közlekednek, mozgásukat szenzorokkal irányítva. Az egyes járművek szennyező-anyag kibocsátása nulla, energiahatékonyságuk pedig egy személyautóhoz képest mintegy 70%-kal jobb.
Amennyiben egy év próbaüzem után a rendszert sikeresnek itélik, a BAA, a reptér üzemeltetője lehetségesnek tartja a kapszula-üzem kibővítését, más célpontok felé is.