A Buenos Airesi metróhálózatról kevesen tudják, de az egyik legrégebbi a világon. Az első metrószakaszt 1913 december 1-én nyitották meg, ezzel a város Dél-Amerikában, egyben a déli féltekén első, világviszonylatban pedig a 11-ik város volt, ahol metróhálózat nyílt. Az első vonalat gyors egymásutában még kétszer hosszabbították, 1914. július 1-e után (akkor még pikk-pakk kiépítettek egy metróvonalat) azonban az első, A névre hallgató vonalat hosszú évtizedekig nem érintette a hálózatbővítés, amik a negyvenes évek végéig újabb 4 vonal kiépülését eredményezték. Reciféhez hasonlóan nem mellesleg itt is színekkel operálva jelölték az analfabétizmus korabeli magas színtje miatt az egyes állomásokat. Talán érdekes, hogy a szűk 20 évvel korábban épült kisföldalattinknál nem létezett ilyen.
95 év után változott a helyzet azonban az A vonalon is, ami a végállomásokat illeti. 2008. decemberének a végén az A vonal két megállóval, és 2,9 kilométernyi alagúttal bővült nyugat felé, Caraboboig. A vonalfejlesztés a napi 1,3 millió utast szállító (ebből az A vonal 190 ezerrel részesedik) hálózat nagyarányú bővítésének a része. Az 52 kilométeres hálózat összhossza a tervek szerint az elkövetkező pár évben közel 100 kilométerre kúszik fel, jelenleg is épül az A, B, E, és H vonal folytatása. A most hosszabbított A vonal újabb két megállós folytatása a tervek szerint 2011-ben kerül átadásra.
A tekintélyes bővítésre szükség is van, a buenos airesi hálózat kiépítése ugyanis a kezdeti lendület után eltűnt, a negyvenes és a nyolcvanas évek között csak elvétve találni új metrószakasz átadásáról szóló híreket. A hálózat túlterhelt, az A vonalon még találni az 1920-as évekből származó, a belga La Brugeoise gyár által gyártott, igazi klasszikus fapados kocsikat is.
A metróépítés újjáindulása, a nagyarányú fejlesztések a filmesek érdeklődését is felkeltette egyébként: a Möbius-metró című film sztorijában a hálózat sűrűsödését, bonyolódását vette alapul: a sugaras hálózatot harántoló elemmel kiegészítő H vonalat vette alapul. A modern művészet azonban az A vonalon is megjelent: a jelenlegi végállomás, Carabobo alagút felőli homlokfalát, több Buenos Airesi utcai graffitis munkája díszíti. Szerintem nem rossz.
A fotókat Thomas Locke Hobbs készítette.