Április 30-án ünnepélyes esemény zajlott Dubaiban, megnyitották az Arab-félsziget első városi kötöttpályás közlekedési eszközét. Némileg talán szokatlan módon nem vilamosról, vagy metróról beszélhetünk, hanem egy monorailről. A vonal a mindenki által ismert, a tengerbe épített Palm Jumeirah gerincén halad végig, összekötve azt a szárazfölddel. A vonal külső végállomása a pálma határoló gátján van, a közelmúltban átadott, 1500 szobás Atlantis hotel mellett. Aki esetleg mégse tudná, miről van szó, annak itt a google légifotó.
A vonal elvileg négy állomásból áll, jelenleg azonban mégis mindössze kettő üzemel, a két végállomás. A közbenső állomások a Palm Jumeirah beépülésével nyitnak várhatóan. A vonal hossza 5,45 kilométer, melyből egy kilométer a mesterséges pálma belvizei felett halad keresztül. Jelenleg négy darab, egyenként háromrészes, a Hitachi által gyártott kocsi bonyolítja le a forgalmat, óránként 2400 utas számára biztosítva kapacitást.
A vonal fejlesztése a közbenső állomások mellett déli irányban is folyik. Az új két kilométeres szárazföldi hosszabbítás oka az idén ősszel átadandó metróhoz való közvetlen csatlakozás. A tervek szerint a pálma területének beépülésével, illetve a vonal meghosszabbításával a járműszámot kilencre emelik a meglévő négyről. A teljes kiépülés után csúcsidőben 3 percenként fognak indulni a kocsik.
A monorail nem csak a metróhoz, hanem a jelenlegi végállomásán az épülő Al Sufouh villamoshoz is kapcsolódni fog. Ugyanezen a ponton kialakított, jelenleg 1500 férőhelyes parkoló méretei is tovább növekednek, 4500 férőhelyre.
A monorailen utazni nem annyira olcsó mulatság: egy egyirányú jegy 870 forintba, egy menettérti 1450-be kerül. Azért azt hiszem, kipróbálnám, ha már arra járok....