2009. május 5-én új típust köszönthettek Bilbao metrójának használói. Elkezdődött ugyanis az új UT-600 sorozatszámű szerelvények első példányának menetrendszerű futása. Hat nappal később, május 11-én pedig követte őt a második szerelvény.
Az összesen kilenc darab, egyenként négykocsis szerelvényt még 2007-ben rendelte meg az üzemeltető Consorcio de Transportes de Bizkaia, elsősorban azért, hogy a kettes vonal Basauri és Kabiezes felé történő hosszabbításai kapcsán felmerült járműigény biztosítva legyen. A két vonalszakaszt egyébként várhatóan 2010-11-ben adják át.
A CAF által gyártott kocsik immár a harmadik generációnak számítanak az összesen 38 kilométeres bilbaoi hálózaton. A korábbi kocsik közül 24, 1996-ban gyártott egység UT-500, további 13, 2000-2001-ben gyártott szerelvény pedig az UT-550 jelet viseli. Az új szerelvények külsőre nem térnek el látványosan a korábbi kocsiktól, a változást elsősorban a belső utastájékoztató rendszer kiépítése, valamint a zaj csökkentésére irányuló törekvések jelentik. A kocsik egyenként 17,8 méter hosszúak, az átjárható szerelvényben pedig összesen 144 ülőhely van. Bár a nyomtáv a hálózaton 1000 mm, a jármű szélessége 2,8 méter.
A metróbővítésen túl a város vasúti hálózata is tovább bővül, nem rég írták ki a tendert a 36,9 millió € értékű repülőtéri vasúti kapcsolatra, melyet várhatóan 2012-ben adnak át.