PTinfo

PTinfo

A 29-es villamos újraindulása

2009. június 13. - mestska

Természetesen (vagy sajnos) nem Budapesten, hanem Nápolyban, és ténylegesen még várni kell ott is erre egy kis időt. A 29-es járat egyike a három megmaradt nápolyi villamosviszonylatnak, útvonala a pályaudvartól északra fekvő Piazza Nazionaletól San Giovanni a Teduccioig terjedt, évekkel ezelőtt azonban végleg kilehelte a lelkét a rossz pályaállapotoknak, és a közúti torlódásoknak köszönhetően.

2007-ben aztán eldőlt, hogy a szakasz újjáépül, részben állami, részben Eu-s pénzből. A Piazza Nazionale-Emiciclo Poggioreale közötti 13,2 millióba kerülő (vagy legalábbis ennyit terveztek a munka elején, hogy mennyibe került valójában, azt természetesen nem tudni)

Annyi bizonyos, hogy június 4-étől az egyes viszonylat immár Emiciclo di Poggioreale-tól indul a Piazza Vittoriág, és hamarosan elindul a 29-es viszonylat is eredeti útvonalán, igaz már kettesre átszámozva.

Az új szakasz hossza mintegy 1900 méter, a korábbiakkal ellentétben a kocsik - 20 m körüli Siriok - immár zárt tömegközlekedési pályán haladnak, az autóbuszokkal, és a taxikkal közösen. Az új végállomás a villamoson túl ugyanis több autóbusznak is az utolsó megállója, köszönhetően a Circumvesuviana (nápolyi elővárosi vonat) itt kialakított állomásának. 

Ha esetleg valami mégsem úgy lenne, ahogy leírtam, elnézést, az olasz tájékoztatás nem épp erős.

(A fotókat Biagio Palumbo, és Augusto1 készítette)

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr101182992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jazzcool 2009.06.13. 22:19:16

"az olasz tájékoztatás nem épp erős"

no igen, hamarosan megyek Nápolyba, de nem találtam infót a villamosokról. Igaz,
nem villamostúra lesz, de azért mégis:-) Ha esetleg tudsz valami linket,pls. A mostani bejegyzésed is már nagy segítség.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.06.14. 12:21:12

@jazzcool:

sajnos nem sokla tudok többet, mint ami tleírtam, lényegében nincs igazi rajongói, vagy hivatalos oldala a nápolyi villamosnak. Térképet pl. egyáltalán nem találtam, az anm.it is nagyon szűkszavúan bánik a villamosról, ahogy az olasz wikipedia is.

Jól jellemzi viszont a nápolyi villamost egyébként, hogy bár nápolyi tartózkodásom alatt elég gyakran megfordultam a főpályaudvarnál, ahol elvileg a kaotikus főtér előtt keresztbe elmegy a villamos, egy darab járművet nem láttam.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.06.14. 12:26:38

@mestska:
de egyébként a google maps-en végig tudod keresni a vonalat, Piazza Nazionaletól (illetve mostmár Poggiorealétól) elindul délre, el a főpályaudvar előtt, majd a tengerpatnál a prtot követve kettéválik. Ennyi a hálózat

jazzcool 2009.06.14. 18:18:35

@mestska: köszi. szállás stratégiai okokból a Garibaldi téren lesz, talán egyszer meglátom:-)

ruba 2009.06.15. 13:38:43

Én voltam Nápolyban, és láttam is egy villamost, amikor a Garibaldi tértől a Porta Nolana pályaudvarra (A circumvesuviana "főpályaudvara") mentünk, abban az utcában vezetett a vonal, az öt perc séta alatt jött is egy villamos. Ezek szerint én szerencsés voltam.

DRtorgyi 2009.06.18. 11:30:40

A nápolyi villamos régen is általában külön pályán ment a buszokkal és a taxikkal közösen. És én is csak filmen / interneten láttam nápolyi villamost, Nápolyban nem.
süti beállítások módosítása