PTinfo

PTinfo

Alstom-siker az egyesített tenderen

2009. szeptember 16. - mestska

Még a blog indulásának hajnalán volt egy poszt Dijon, és Brest közös villamostenderéről. A két új villamosüzemet építő város az azonos műszaki paramétereknek köszönhetően a közös tender mellett döntött. Az ennek kapcsán felmerülő árelőnyben úgy tűnik sikeresen bíztak, a nemrég kihírdetett végeredmény alapján a bresti polgármester azt mondta, járművenként mintegy félmillió eurót spóroltak.

A tendert természetesen a hazai pályán mozgó Alstom nyerte, mint szinte az összes elmúlt években kihirdetett villamosbeszerzést. Az 52 villamos beszerzési ára 106 millió euró volt összesen, az eredetileg tervezett 120 millióval szemben. A 32 méter hosszú kocsik darabja tehát mindössze 2,04 millió euró volt, azaz mintegy 530 millió forint. Ez az ár azt hiszem, versenyképes tudna lenni a hazai, sorozatosan sikertelen villamostendereken is, így kérdés, vajon az Alstom miért nem indul itthon. (holott a tenderek megjelenése előtt erőteljesen promotálta magát több hazai városban is)

Az Alstom a tendert a Bombardierrel, a CAF-fal, és a Stadlerrel szemben nyerte meg, a járművek közül 20 Brestbe, 32 Dijonba kerül majd. A két leendő villamosüzem közül a bresti 14,3 kilométeres vonalat nyitják meg hamarabb, előreláthatóan 2012 júniusában, míg a dijoni 20 kilométeres vonalat valószínűsíthetően csak 2013 elején üzemelik be. 

A bejegyzés trackback címe:

https://cities.blog.hu/api/trackback/id/tr311387144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.09.16. 21:33:33

Meglepő a zeredmény. :)
Az 530 millió Ft-os ár valóban versenyképes lehetne nálunk. Én azt hittem, hogy az általad is melített PR-bemutatók után legalább Miskolcon indul az Alstom.

Lenry 2009.09.16. 22:49:55

én is csodálkozom... Miskolcon 600M Ft lett volna kb egy villamosra... itt van 530M-ért. hol a probléma?

giovanni p 2009.09.17. 10:42:12

A válasz a villamosok számában van: 20+32=52. Persze ha a 3 város együtt írta volna ki a tendert akkor valami lehetett volna spórolni: Olaszországba asz mondják "inkább nagy hal a patakban mint kis hal a tengerbe...."

jack o'neill 2009.09.17. 10:43:49

Én azt nem értem, hogy a hazai városok (pontosabban a maradék kettő) miért nem csinálja így? Ennyire különböznének az MVK és a DKV elvárásai? Plusz kíváncsi lennék a francik itt milyen árat kérnének (mert ha jól tudom ők nem pályáztak sehol sem).
----
Egy másik kérdés. Kicsit OFF.
Mostanában kicsiny kontinensünk elég sok tender van/volt, de a sok gyártó között a Siemens-et alig láttam (tán 1-2-nél?), a Combino botrány ennyire megtépázta a nevüket a tuja piacon + az ULF nem egy csúcs siker és most jegelik ezt a témát?? (+Volt nekik vmi Avenio, vagy mi a fene tervük azzal mi lett?)

mestska · http://cities.blog.hu 2009.09.17. 11:38:09

@giovanni p:

A miskolci tender 31 villamosa szerintem nem olyan kicsi tétel. A posztban említett 530 milliós árat itthon valószínűleg nem tudnánk elérni, márcsak a szállítás, és az eltérő pénzügyi környezet miatt sem, de azért az, hogy a három nagy villamosgyártó egyike sem jelentkezett egyik vidéki villamostenderre sem, az komoly problémákat mutat a rendszerben.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.09.17. 11:39:20

@jack o'neill:

Igen, jól érzékeled, míg a pár évvel ezelőtt ömlött a Siemenshez a villamosrendelés, addig ez már jócskán megkopott. Darabszámra legtöbb rendelése ma a Bombardiernek van egyébként.

jazzcool 2009.09.17. 13:25:37

az Alsom magatartása számomra is rejtély, hiszen nem is olyan rég látványos roadshow-t tartott Budapesten és talán Miskolcon is.

taksony11 2009.09.17. 14:15:28

A 2,04 millió € átszámítva (270ft) 550 millió ft, nemde ??

taksony11 2009.09.17. 14:30:25

@mestska: Na mindegy.

Viszont ha lehet hinni a nem hivatalos híreknek, Debrecen újra dobhat....

Az Alstom otthon se ment 2millió €/db alá, itthon is csak a PESA-tól lehet ezt feltételezni ...

mestska · http://cities.blog.hu 2009.09.17. 14:33:24

@taksony11:

jaja, ahogy várható volt. Hivatalos bejelentéskor lesz róla poszt.

taksony11 2009.09.17. 17:27:31

@mestska: Ha a nagy gyártók nem akarnak villamost gyártani magyar városoknak, akkor ne gyártsanak...

gramercy 2009.09.18. 00:37:38

ezek a franciák...
a joint tender meg tanulság mindenkinek, talán a következő körben megfogadjuk mi is

premium salmon 2012.01.27. 08:31:29

@dr. gramercy:
Nem fogadtuk meg.
Közben megjött Dijonba az első "le Tram" és holnap be is mutatkozik a közönségnek. www.railwaygazette.com/nc/news/single-view/view/dijon-takes-delivery-of-first-new-tram.html

Nincs a közelben kiküldött tudósító? T-com színű a belső tér is? A külső szvsz klasszikus, a new-yorki MOMA design gyűjteményébe való!

Még valami: "pooling the requirements has lowered the cost per vehicle by around 25%."
Üzenet a gazdag magyar városállamoknak...
süti beállítások módosítása