Még a blog indulásának hajnalán volt egy poszt Dijon, és Brest közös villamostenderéről. A két új villamosüzemet építő város az azonos műszaki paramétereknek köszönhetően a közös tender mellett döntött. Az ennek kapcsán felmerülő árelőnyben úgy tűnik sikeresen bíztak, a nemrég kihírdetett végeredmény alapján a bresti polgármester azt mondta, járművenként mintegy félmillió eurót spóroltak.
A tendert természetesen a hazai pályán mozgó Alstom nyerte, mint szinte az összes elmúlt években kihirdetett villamosbeszerzést. Az 52 villamos beszerzési ára 106 millió euró volt összesen, az eredetileg tervezett 120 millióval szemben. A 32 méter hosszú kocsik darabja tehát mindössze 2,04 millió euró volt, azaz mintegy 530 millió forint. Ez az ár azt hiszem, versenyképes tudna lenni a hazai, sorozatosan sikertelen villamostendereken is, így kérdés, vajon az Alstom miért nem indul itthon. (holott a tenderek megjelenése előtt erőteljesen promotálta magát több hazai városban is)
Az Alstom a tendert a Bombardierrel, a CAF-fal, és a Stadlerrel szemben nyerte meg, a járművek közül 20 Brestbe, 32 Dijonba kerül majd. A két leendő villamosüzem közül a bresti 14,3 kilométeres vonalat nyitják meg hamarabb, előreláthatóan 2012 júniusában, míg a dijoni 20 kilométeres vonalat valószínűsíthetően csak 2013 elején üzemelik be.